تكنولوژي
اشنايي با دنيا
درباره وبلاگ


سلاممهمان گرامي
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 29 / 2 / 1392برچسب:, :: 15:58 :: نويسنده : darush

: ۷

y300-cover

به نظر می‌رسد هواوی در چند وقت اخیر توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی را در رده گوشی‌های میان قیمت بازار به خود اختصاص دهد. زمانی‌که این برند شروع به کار و ساخت اسمارت‌فون‌های اندرویدی نمود، همگی به دید یک برند چینی سطح پایین به آن می‌نگریستیم اما این کمپانی با محصولات متنوعی که تولید کرد، توانست در 3 ماهه آخر سال 2012 با کنار زدن بزرگانی همچون سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و نوکیا پس از کمپانی‌های سامسونگ و اپل به جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولید‌کننده موبایل تکیه بزند! این کمپانی همچنان بر روی تولید اسمارت‌فون‌های میان قیمت تمرکز کرده و نه تنها حاضر نیست از محصولات قبلی خود دست بکشد، بلکه به دلیل سودآوری زیاد این مدل‌ها، گوشی‌های جدیدی را هم به این سری اضافه می‌کند تا خریداران انتخاب‌های بیشتری در پیش روی خود داشته باشند.

پس از آنکه گوشی خوش قیمتی چون G600 با استقبال مناسب کاربران رو به رو شد، هواوی تصمیم گرفت تا مدل‌های جدیدتری از این رده را نیز ارایه کند. قبلا با یکی ازا ین مدل ها با عنوان G510 در آی‌تی‌رسان ملاقات کرده بودید و امروز قرار است شما را با برادر کوچک‌تر G510 یعنی Huawei Ascend Y300 آشنا سازیم. Y300 یک گوشی هوشمند اندرویدی در رده‌ای بین میان قیمت‌ها و ارزان‌قیمت‌ها جای می‌گیرد اما می‌توان به آن لقب ستاره پرنور این رده را اعطا کرد (البته این تکه را غیب گویی کردیم چون باید در انتهای بررسی به این نتیجه برسیم!).

سعی کردیم این بررسی تخصصی به گونه‌ای نگارش یابد که همزمان با بررسی Y300 مقایسه آن با برادر بزرگترش یعنی G510 نیز صورت گیرد. چون عملا تفاوت خاصی در این دو محصول دیده نمی‌شود، پس با ما همراه باشید.

من هم سیاهم هم شیک پوشم!

Y300 نیز همانند برادر بزرگترش سیاه‌پوش و البته شیک پوش است. البته این بار دکمه کنترل صدا و پاور گوشی کمی روشن‌تر از بدنه می‌باشد. همچنین به عنوان یکی از موارد انگشت شمار در محصولات هواوی، در پشت این اسمارت‌فون چیزی جز لوگو و نام هواوی درج نشده است (همانطور که در جریان هستید اصولا قسمت پشت محصولات هواوی همانند دیواری می‌باشد که هر که از راه رسیده لوگوی خود را بر آن حک نموده است!). همچنین شیار بلندگوی گوشی نیز کمی مدرن‌تر شده و با قوس کمی در کنار دوربین قرار گرفته است. جنس بدنه ظاهرا همانند G510 بوده و همچنین به سختی اثر انگشت در پشت گوشی باقی می‌ماند و البته در صورت جذب اثر انگشت، به راحتی نیز تمیز می‌شود. به دلیل اینکه Y300 اسمارت‌فونی 4 اینچی است، هواوی تصمیم گرفته تا دکمه پاور را نیز از کنار دستگاه به بالا و سمت چپ (همان جای همیشگی بیشتر پاورها) منتقل کند.

از آنجایی که Y300 حدود دو ماه بعد از برادر خود پا به گیتی نهاده است و احتمالا شنیده که منتقدین، به وزن برادر بزرگش خرده گرفته‌اند با گرفتن رژیمی مناسب و کاهش 20 گرمی وزنش با عدد 130 گرمی وارد دنیای اسمارت فون‌ها شده و توانسته در این قسمت خود را در برابر کیبورد تیز ما بیمه کند!

ظاهر گوشی کاملا شیک و مدرن است و بسیار قوی‌تر از رنج قیمتی هم رده‌هایش می‌باشد (کافیست نگاهی به محصولات گلکسی و اکسپریاهای هم قیمت با این محصول بیندازید تا متوجه شوید).

نمایشگری از جنس IPS LCD

Huawei Ascend Y300 به صفحه نمایش 4 اینچی مجهز شده است که رزولوشن تصویر آن 800 در 480 است و ما شاهد تراکم پیکسلی 233 در هر اینچ هستیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این محصول یک افت اجباری در اندازه و رزولوشن تصویر (بالاخره برادر کوچیکه بودن هم معایبی دارد!) و یک پیشرفت اجباری در قسمت تراکم پیکسلی (بالاخره برادر کوچیکه بودن هم محاسنی دارد!) نسبت به G510 دارد. این صفحه نمایش و رزولوشن تصویر در رنج قیمت 500 هزار تومان تقریبا نایاب است و همین معجزه‌‌ای است که هواوی دیروز را به هواوی امروز بدل نموده است!

از نظر ما کیفیت نمایشگر این اسمارت فون با توجه به تراکم پیکسلی مناسبش (در رنج خود) در محیط بسته خوب و راضی کننده می‌باشد اما توانایی نمایشگر Y300 در زیر نور مستقیم آفتاب اصلا جالب نیست و میزان بازتاب نور آن و البته انعکاس تصویر خودتان در آن زیاد است. البته شاید این بازتاب و انعکاس زیاد باشد اما شما با کمی دقت و تمرکز می‌توانید با گوشی کار کنید. همچنین پنل Y300 در زوایا نیز عملکرد مناسب و قابل قبولی از خود نشان می‌دهد، عملکردی که تا کنون شخصا در سری اکسپریاهای سونی هنوز ندیده‌ام!

dis4 dis2 dis1 dis3

هر دویی خوب نیست!

در نسخه اول مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان برای شما نوشتیم که هر چهاری خوب نیست و حالا برای شما می‌گوییم که هر دویی هم خوب نیست! پردازنده این گوشی مدل MSM8225 Snapdragon از محصولات کوالکوم است که نهایتا تا 1.2 گیگاهرتز اورکلاک می‌شود. البته فرکانس کاری هسته‌هایY300 روی یک گیگاهرتز تنظیم شده است. تا اینجا مشکل آنچنانی وجود ندارد. نقطه ضعف Y300 و البته برادر بزرگش G510 مربوط به واحد گرافیکی آن که Adreno 203 است باز می‌گردد. متاسفانه Adreno 203 در بسیاری از موارد ضعف‌هایی دارد. عدم توانایی فیلم‌برداری HD، عدم پخش صحیح فایل‌های HD (البته اگر فایل سنگین نباشد و بتواند پخش کند!) و در نهایت عدم اجرای صحیح بازی‌های سنگین روز از بزرگ‌ترین نقاط ضعف Adreno 203 هستند و باعث می‌شوند Y300 در اجرای موارد ذکر شده در حد یک اسمارت‌فون دو هسته‌ای عمل نکند. البته Y300 بدون هیچ مشکلی بازی‌های Arcade را اجرا می‌کند و حتی بازی‌های سنگین سال‌های پیش را نیز می‌توانید با آن انجام دهید. به عنوان مثال شخصا بازی Asphalt 6 را روی این اسمارت‌فون بدون هیچگونه مشکلی اجرا کردم. از بازی‌های تازه عرضه شده که دیتای اختصای دارد نیز بازی Farm Up بدون مشکل اجرا شد، اما زمانی که نوبت به عنوان‌هایی همچون Modern Combat 4 و امثالهم می‌رسد، Adreno 203 شرمنده می‌شود!

خب حالا که تا توانستیم از Adreno 203 بد گفتیم، بد نیست کمی هم از پردازنده‌ گوشی تعریف کنیم! تعداد هسته بالاتر در Y300 سبب ‌شده تا گوشی روان باشد، بتوانید چند برنامه را به صورت همزمان اجرا کرده و یا تب‌های بیشتری را برای مرورگر اینترنتی خودتان به صورت هم زمان باز نگه دارید.

 برای آنکه بهتر در جریان قدرت و عملکرد Y300 قرار بگیرید، چند آزمون را از گوشی گرفتیم تا ببینیم در این بخش‌ها Y300 چه می‌کند.

طبق معمول نخستین مرحله، مربوط به بنچمارک پی است که رقم 700 میلی ثانیه، از عدد به دست آمده 620 میلی ثانیه در گوشی G510‌ هم کمی ضعیف‌تر است.

benchpi

آزمون بعدی مربوط به Quadrant Advanced بود که در پنج مرحله مختلف، Y300 را به چالش کشاند که همانطور که مشاهده می‌کنید عملکرد پردازنده بسیار خوب است. نتایج را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید (نموداری که در جلوی آن عنوان Your device درج شده است، همان گوشی محبوب ما یعنی Y300 است).

quadrant

برای آنکه واحد گرافیکی را به صورت مجزا بسنجیم، از برنامه گرافیکی NenaMark2 استفاده کردیم. همان طور که می‌شد حدس زد عملکرد Adreno 203 چندان جالب نبود و به رقم 33 فریم بر ثانیه دست یافت.

nena

در پایان نیز از برنامه اسمارت بنچ استفاده کردم که پردازنده و واحد گرافیکی را در کنار یکدیگر مورد آزمایش قرار می‌دهد.

smartbench

حافظه

حافظه داخلی Y300 چهار گیگابایت است که البته حدودا دو گیگابایت آن در دسترس شماست اما نقطه ضعفی که وجود دارد، این است که گوشی خودش دیواری بین این 2 گیگابایت کشیده است (البته به طور مساوی!) و حدود 1 گگیابایت را برای نگهداری فایل‌ها و دیتاهای شما اختصاص داده است و حدود 1 گیگابایت دیگر را برای نصب اپلیکیشن‌ها. واضح است که با توجه به اینکه در حال حاضر همه برنامه‌ها و بازی‌های سنگین فایل دیتای جداگانه دارند احتمالا شما به این زودی‌ها نمی‌توانید حافظه 1 گیگابایتی مربوط به نصب برنامه‌ها را پر کنید اما حافظه 1 گیگابایتی برای فایل‌های شما همان دقایق اول پر می‌شود! البته گوشی توانایی ساپورت 32 گگیابایت حافظه microSD را دارد که خب در صورت تهیه حافظه جانبی این مشکلات همه برطرف می‌شوند.

عکس هم می‌گیرم  اما انتظاری نداشته باشید!

منوی عکس‌برداری Y300بسیار واضح و خوب است و حتی عکس‌های پانوراما هم می‌توانید بگیرید. حالات متفاوت عکس برداری، افکت‌های معمول پیش‌فرض و امکان تغییر وضوح عکس‌ها و در کل هرچه که از یک منوی دوربین متوسط به بالا در یک اسمارت‌فون انتظار داریم در Y300 دیده می‌شود. اما وقتی که شروع به عکس برداری می‌کنیم و عکس‌ها را با سایز واقعی تماشا می‌کنیم در حد 5 مگاپیسل راضی نمی‌شویم! برای بررسی دوربین، چند عکس در شرایط گوناگون با دوربین گرفتم که نمونه‌ها را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

pic1 pic2 pic3 pic4

وضعیت در فیلم‌برداری خیلی امیدوار کننده نیست. به لطف حضور Adreno 203 نهایت وضوح تصویری که Y300 می‌تواند برای فیلم‌های شما فراهم بیاورد به 480×640 پیکسل (کیفیت VGA) محدود شده است، امری که برای یک گوشی دو هسته‌ای قابل قبول نیست، به خصوص وقتی که بدانید بسیاری از مدل‌های تک هسته‌ای هم قادر به گرفتن تصاویر اچ‌دی هستند. در کلیپ یک دقیقه‌ای که با Y300 گرفتم حجم فیلم حدودا 30 مگابایت شد، کیفیت صدا خوب بود و به صورت 156 کیلوبیت بر ثانیه ضبط شد و سرعت فریم ثبت شده هم 21 بود (البته در 4 موردی که ما تست کردیم فریم 31 و کیفیت صوتی 161 کیلوبیت هم مشاهده کردیم) و طبیعتا در برخی از قسمت‌ها و با حرکت تند دوربین، افت فریم نیز مشاهده می‌شد.

آواز نخوانم؟!

تمام نقاط ضعف این محصول که به آن تا به حال اشاره شد، همگی با نگاهی به قیمت این محصول و مقایسه آن با رقبایش خود به خود ندیده گرفته می‌شوند چون زمانی که بحث مقایسه با رقبایش پیش می‌آید، این محصول با آن ضعف‌ها باز هم برتر از رقبای هم رده خودش است. اما این مورد آخری آنچنان قابل گذشت نیست. Y300 در پخش موزیک کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند اما بلندی صدای آن اصلا راضی کننده نیست و در حد متوسط رو به پایینی قرار دارد. یک جفت ایرفون تقریبا بی کیفیت هم در جعبه محصول وجود دارد که در صورتی که موسیقی زیاد گوشی می‌کنید حتما باید خودتان مدلی بهتر را تهیه کنید. البته کیفیت صدای خروجی در ایرفون هم مناسب و قابل قبول است.

y300

و خداوند لانچر را آفرید !

در بخش اینترفیس Y300 همانند برادر بزرگش گزینه‌ای به نام منو ندارد و باید هر چیزی که نصب می‌کنید، بر روی همان صفحات اصلی خود بریزید که ظاهرا تعداد آن، از ۹ صفحه هم فراتر نمی‌رود. البته از آنجایی که گوشی در حین انتشار بررسی G510 به دست من رسید، شخصا از قبل Go Launcher را آماده نموده بودم و بلافاصله به Go Launcher کوچ کردم! و خب از آنجایی که Go Launcher واقعا جذاب است (حداقل در مقایسه با Huawei Home!) به مرور زمان سایر محصولات Go Dev Team را نیز به گوشی اضافه نموم و عملا دیگر مشکلی بابت این قضیه وجود ندارد اما باید توجه داشت که حالا و پس از نصب تمام ویجت‌ها و اپلیکیشن‌های Go Dev Team تنها حدود 100 مگابایت حافظه رم برای من باقیمانده است که البته تا کنون مشکلی ایجاد نشده و بازی‌ها و برنامه‌های ذکر شده را با همین میزان به راحتی اجرا کردم.

باتری

Y300 به باتری 1700 میلی آمپری تجهیز شده است که در ابتدای امر آنچنان راضی کننده به نظر نمی‌رسد. در اصل در استفاده متوسط، این گوشی یک روز کامل را همراه شما خواهد بود اما اگر استفاده خود را از این گوشی بالا ببرید و بخصوص سراغ بازی و پخش فیلم هم با زمان زیاد در طی  روز بروید، آنگاه Y300 رفیق نیمه‌راه می‌شود و نمی‌تواند یک روز کاری همراه شما باشد. البته اگر کاری به کار گوشی نداشته باشید و فقط به ارسال چند پیامک و چند دقیقه مکالمه در روز بسنده کنید، آنگاه گوشی حدود 3 روز روشن می‌ماند! در نهایت باید گفت باتری Y300 مدلی متوسط و با ارفاق نسبتا خوب است. زمانی هم که باتری کاملا خالی باشد چیزی حدود 3 ساعت زمان می‌برد تا کاملا شارژ شود.

huawei-y300

بخرم یا نخرم؟

واقعیت این است که در این بخش و تصمیم نهایی شما، قیمت است که تاثیر به سزایی دارد. در حال حاضر این محصول با قیمت حدودی 500 هزارتومان و حتی پایین‌تر عرضه می‌شود و با این قیمت لحظه‌ای در خریدش نباید شک کرد! (حتی به نظر من با این قیمت، خرید این گوشی بسیار به‌صرفه‌تر و عقلانی‌تر از خرید برادر بزرگش یعنی G510 نیز است). حتی می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم که اگر قصد خرید مدلی مثلا 400 هزارتومانی نیز در سر دارید، با افزایش بودجه خود به سمت این محصول بروید اما اگر قرار باشد مبلغ تا حدود 600 هزار تومان و یا حتی بالاتر از آن نیز افزایش یابد، آنگاه خرید G510 توجیه بیشتری پیدا می‌کند. شاید در پایان ذکر این نکته نیز جالب باشد که در روز ورود Y300 به فروشگاه مرکزی مایکروتل در بازار موبایل ایران، به قدری ازدحام برای خرید گوشی زیاد شده بود که برخی تصور کردند جنگی آغاز شده است! غافل از اینکه این افراد همگی به دنبال تهیه یک Y300 بودند، مدلی که با چنین قیمتی، می‌توان آن را یک ستاره پر نور برای جیب‌های کم فروغ دانست!

خوب‌ها

 Big Smile نمایشگر بزرگ با کیفیت مطلوب

 Big Smile قیمت مناسب نسبت به امکانات

Big Smile استفاده از نسخه لوبیای ژله‌ای اندروید

Big Smile پردازنده نسبتا سریع در کارهای معمول

بدها

Unhappy فیلم‌برداری با وضوح پایین‌تر از اچ‌دی و کیفیت نه چندان خوب عکس‌برداری

Unhappy واحد گرافیکی نسبتا ضعیف

Unhappy مناسب نبودن قدرت اسپیک

سه شنبه 29 / 2 / 1392برچسب:, :: 15:55 :: نويسنده : darush

شرایط این روزهای بازار کشور ما آن‌قدر نوسان دارد که نمی‌توان بر روی هیچ چیزی به طور قطع و به خصوص دراز مدت حساب باز کرد. حال ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته به خاطر نوسانات زیاد، ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد، پس اگر قصد خرید دارید، حتما به تاریخ آخرین پیشنهاد ما (تاریخ به روز رسانی مطلب) توجه کنید! هر سئوالی هم در این باره دارید، برای گرفتن جواب دقیق در انجمن مطرح کنید تا بسته به علاقه و شرایط مدنظرتان، بهترین گزینه‌ها را برایتان معرفی کنیم.

تحلیل روز: ظاهرا در این یک ماهه، قیمت‌ها در اکر برندها سر سازگاری داشته‌اند و البته موارد عجیب و غریبی (همچون امتداد داشتن افزایش قیمت پرادا ۳ و یا گران‌تر شدن گوشی اکسپریا اس ال از اکسپریا تی) را نیز مشاهده کردیم. پس آماده لیست پیشنهادی ما باشید، حسابی دست پر آمده‌ایم!

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

LG 4X HD

پس از آنکه در مقاله قبلی اس ۳ را به عنوان گزینه مطلوب خرید معرفی کردیم، این گوشی گران شد و در مقابل رقیبش یعنی 4X HD، کاهش قیمت خوبی را تجربه کرد. برای همین به شما توصیه می‌کنیم اگر گوشی اچ‌دی با چیپست توانمند تگرا ۳ می‌خواهید، 4X HD یک گزینه مطلوب برای خرید شما خواهد بود. هم اکنون این مدل با گارنتی اصلی، قیمتی کمتر از 1.250.000 هزار تومان دارد که سبب شده تا تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شود.

lg-4x-hd

Huawei Y300

هواوی هم از آن دست سازندگانی است که رفتار عجیب و غریبی در بازار ما از خود نشان می‌دهد. ناگهان می‌بینیم یک گوشی با مشخصات خوب و قیمت عالی وارد بازار کرد، اما خیلی زود قیمتش سر ناسازگاری گذاشته و هرچه طرفدارانش بیشتر می‌شوند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود (تجربه G600).
ظاهرا گوشی Y300 در مرحله خوب هواوی قرار دارد و با مشخصاتی چون نمایشگر ۴ اینچ و پردازنده دو هسته‌ای، دور و بر ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده تا از این نظر، یکی از خوب‌های بازار و شاید هم بهترین در این رنج باشد. فقط تا هواوی نظرش را تغییر نداده، خیلی زود برای خرید آن اقدام کنید!

y300

Sony Xperia T

این گوشی یکی از همان مدل‌هایی است که قیمتش افت زیادی پیدا کرده و با توجه به امکانات بسیار خوبی که دارد، می‌تواند تبدیل به گزینه خرید مطلوبی شود. اکسپریا تی که در آخرین فیلم جیمز باند، این شخصیت سینمایی را همراهی می‌کرد، از یک نمایشگر 4.55 اینچی، هسته‌های قدرتمند Krait و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با قیمت پایین‌تر از 1.200.000 تومانی، گزینه‌ای مطلوب جهت خرید شده است.

Sony-Xperia-T-0211

Samsung Galaxy S Advance

یکی از برندهایی که در این چند وقت شاهد افت قیمت خوبی در محصولاتش بودیم، سامسونگ است. مدلی چون گلکسی S Advance هم کاهش قیمت خوبی داشته و با توجه به صعود قیمتی مدلی چون پرادا 3.0، به نوعی تبدیل به یک خرید خوب در بین میان قیمتی‌ها شده است. نمایشگر ۴ اینچی Super AMOLED با کیفیت مناسب، پردازنده دو هسته‌ای و امکانات کامل ارتباطی، این گوشی سامسونگ را تبدیل به یکی از گزینه‌های خرید مناسب کرده است.

galaxy-s-advance

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Sony Xperia SL

اگر با دیدن نام این گوشی چشمانتان چهار تا شده است! به شما حق می‌دهیم، زیرا تا همین چند وقت پیش، نام SL در بین مدل‌هایی بود که توصیه می‌کردیم تا آن را بخرید. اما چه شد که این چنین از عرش به فرش رسید؟! مقاومت در برابر تغییر قیمت! در واقع زمانی که سایر مدل‌ها در حال تجربه یک افت قیمتی شدید بودند، اکسپریا SL همچنان بر سر جای خویش ایستاد، تا جایی که هم اکنون مدل قدرتمندتر و جدیدتری چون اکسپریا T قیمت پایین‌تری را از آن به دست آورده، پس با این شرایط توصیه می‌کنیم اصلا به سراغ اکسپریا SL نروید! (چنین موردی برای خرید اکسپریا آکرو اس در برابر اکسپریا وی هم وجود دارد)

sony-xperia-s-white

Huawei G300

کلا هواوی علاقه زیادی به داشتن تناقض در قیمت محصولات خویش دارد! حالا چرا؟ اگر نگاهی به سطرهای بالاتر بیندازید، گوشی Y300 از همین کمپانی را ما در لیست خوب‌های خود جای داده‌ایم اما در مقابل G300 جزو بدهاست. این گوشی شباهت زیادی به Y300 دارد، با این تفاوت اصلی که پردازنده‌اش تک هسته‌ای است و به جای آنکه این ضعف باعث ارزان‌تر بودن آن شود، آن را گران‌تر از Y300 در بازار می‌بینیم. آیا واقعا هیچ عقل سلیمی در این شرایط، حکم به داشتن G300 می‌دهد؟!

Huawei-Ascend-G300

 

Sony Xperia Miro

این گوشی تقریبا از لحاظ ابعادی بسیار به اکسپریا یو شبیه است، اما چرا ما آن را در لیست بدترین‌ها گذاشته‌ایم؟ به این دلیل که شاید تنها برتری‌اش نسبت به یو در پشتیبانی از کارت حافظه باشد اما در مقابل نمایشگر وضوح تصویر پایین‌تری داشته و پردازنده تک هسته‌ای، آن هم با فرکانس کاری 800 مگاهرتز دارد که میرو را در رده ضعیف‌ها قرار می‌دهد! نکته جالب‌تر در این بخش قیمت حتی بالاتر آن نسبت به اکسپریا یو است تا به شما بفهماند بایستی یک خط قرمز پر رنگ دور این گوشی بکشید!

sony-xperia-miro_1

 

HTC One

یعنی یک لحظه در خوب بودن اچ‌تی‌سی وان شک نکنید! پردازنده چهار هسته‌ای بسیار قدرتمند، نمایشگر با کیفیت فول اچ‌دی، اسپیکر توانمند و دوربین اولترا پیکسل، هر کسی را برای خرید اچ‌تی‌سی وان قلقلک می‌دهد. اما وقتی به جلوی ویترین مغازه برای خریدش بروید، با دیدن قیمت آن رسما گریه خواهید کرد! مبلغی نزدیک به ۳ میلیون تومان در شرایطی که تمام رقبای آن قیمت‌های بسیار کمتری دارند، این گوشی توانمند را تبدیل یکی از گزینه‌های نامناسب برای خرید می‌کند.

htc onE

 

دو شنبه 28 / 2 / 1392برچسب:, :: 15:24 :: نويسنده : darush

z-vs-one-cover]

از آنجایی که عادت ندارم در مقاله‌های مقایسه‌ای خیلی مقدمه به هم ببافم که این کمپانی فلان کرد و آن شرکت بهمان، پس به سراغ ترتیب دادن یک نبرد خونین بین دو پرچم‌دار فعلی بازار تلفن‌های همراه می‌رویم. سونی اکسپریا زد و اچ‌تی‌سی وان، دو قهرمان ما در این نبرد سهمگین هستند که پیش از این بررسی تخصصی آن‌ها را در وب‌سایت (که هر کدام نخستین بررسی تخصصی در کشورمان بودند) حتما خوانده‌اید (اگر هم نخوانده‌اید، به عنوان واحد پیش نیاز برای خواندن این مقاله، حتما آن‌ها را پاس کنید!).
حال ما این دو مدعی را رو به روی یکدیگر قرار داده‌ایم تا در مراحل مختلف به پیکاری سالم با یکدیگر بپردازند (مگر قرار نبود خونین باشه؟!). در انتهای هر مرحله نیز یک نظر سنجی گذاشته‌ایم تا شما تعیین کنید که کدام مبارز توانسته راند نبرد را به سود خود به پایان رسانده و حریفش را ناک اوت کند! به طور قطع طرفداران متعصب هر مدل، بدون توجه به نتیجه واقعی کلید برتری را به نفع حریف خود می‌فشارند. افرادی که اکسپریا زد را به کنایه، مانند قایق (به دلیل ضد آب بودن) و اچ‌تی‌سی وان را به مقلد (به جهت گوشی آلومینیومی) تشبیه می‌سازند. اما از شما می‌خواهیم که به آنی رای دهید که واقعا احساس می‌کنید حقش برتر بودن است! ما نیز سعی داریم تا با کلمات خود، شما را در این امر مهم یاری رسانیم.

راند اول: طراحی
نخستین چیزی که در هنگام دیدن یک گوشی با آن برخورد می‌کنید، ظاهر آن است. سپس جنس بدنه و وزن آن خودنمایی می‌کند و پس از مدت کوتاهی سر و کله زدن، خوش دستی و استحکام آن برایتان مهم می‌شود.
طراحی و ظاهر یک گوشی را بایستی سلیقه‌ای‌ترین بخش دانست و از شانس بد ما، گوشی‌ها انقدر در ظاهر و جنس بدنه متفاوت هستند که انگار داریم یک هواپیمای کنکورد را با زیر دریایی اتمی مقایسه می‌کنیم! (کدوم بهتره؟!) سونی یک گوشی شیشه‌ای، مستحکم با طراحی‌ای که رده‌ای از اکسپریاهای قبلی را در آن می‌بینیم تولید کرده و از آن طرف اچ‌تی‌سی یک مدل شیک، فلزی و متفاوت را ساخته که می‌توان شخصیت را در آن دید (عجب قهرمان جنتلمنی!). دوست ندارم در این بخش نظر شخصی‌ام را دخیل کنم (اگرچه هر دو را واقعا دوست دارم) و کار قضاوت را به چشمان تیز بین شما می‌سپارم و فقط به همراه دوست خوبمان یعنی Canon 550D چند عکس از زوایایی مختلف این دو زیبا روی برای شما می‌گیریم، تا بلکه کار قضاوت را برایتان ساده‌تر کرده باشیم.

xperia-z htc-one back-of-them bottom together z-and-one-beside

به نظر شما کدام مبارز زیباتر است؟!
 

راند دوم: کلیدها و پورت‌ها
در این راند بازی کمی متفاوت می‌شود! چهره اکسپریا زد کمی مصمم‌تر به نظر می‌رسد و در مقابل اچ‌تی‌سی وان، با اضطراب پای به میدان گذاشته است! هر دو مبارز از دو کلید استفاده می‌کنند، یکی پاور (که وظیفه قفل نمایشگر را نیز بر عهده دارد) و دیگری کلید یک‌پارچه صدا که در هر دو مدل عملکرد مطلوبی دارد. اما تفاوت اصلی برای پاور است که استفاده بسیاری دارد. سونی با هوشمندی و با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر، آن را در میانه‌های سمت راست کار گذاشته که اندازه مناسب و واکنش پذیری عالی، سبب می‌شود هیچ نقصی را در این بخش مشاهده نکنید. اما برای وان چی؟! این کلید در بخش بالایی و سمت چپ کار گذاشته شده و از آنجایی که بدنه ساختاری لیز (با توجه به فلزی بودن) و نمایشگری بزرگ دارد، سبب می‌شود تا اندازه دستان شما نسبت معکوس با افتادن گوشی داشته باشد! یعنی هر چه دستانتان کوچک‌تر باشد، احتمال اینکه گوشی بر اثر جای نا مناسب کلید از دست شما لیز بخورد و پهن زمین شود، بیشتر خواهد بود!
در تعداد پورت‌ها سونی یک قدم جلوتر ایستاده (اگر محل اتصال داک را هم نا دیده بگیریم)، هر دو اسلات سیم کارت دارند، خروجی میکرو یو اس بی و جک استاندارد 3.5 میلی‌متری. اما این اکسپریا زد است که محل ورودی کارت حافظه را نیز تعبیه کرده و اچ‌تی‌سی وان ترجیح داده که حافظه داخلی‌اش را با ۳۲ گیگابایت (نسخه ۶۴ نیز دارد) بیشتر نگاه دارد. البته پورت‌های سونی با روکش‌های محکمی محافظت می‌شوند (به دلیل ضد آب بودن گوشی) و برای اچ‌تی‌سی بدون هیچ درپوشی به امان خدا رها شده‌اند (مستعد ورود گرد و غبار هستند).

ports حال شما تصمیم بگیرید، در این مرحله عملکرد کدام سازنده بهتر بوده است؟!

به نظر شما، برنده این بخش کیست؟!

راند سوم: نمایشگر
یکی از مراحل بسیار مهم مبارزه، همین بخش نمایشگرهاست. هر دو گوشی جزو نخستین مدل‌های مجهز به وضوح تصویر فول اچ‌دی هستند و هر کدام ادعای زیادی در کیفیت بالای خود دارند. البته ابعاد اکسپریا زد 0.3 اینچ بزرگ‌تر است (۵ در مقابل 4.7) و چگالی نمایشگر آن ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است (برای وان ۴۶۹ پیکسل در اینچ) اما از آنجایی که این حد چگالی بالاتر از آنی است که چشمان ما قادر به تشخیص باشد، پس می‌توان ابعاد بزرگ‌تر را بر چگالی بیشتر ترجیح داد.
سونی از نسخه دوم موتور براویا در مبارز رویایی خود بهره گرفته و از آن طرف اچ‌تی‌سی، از Super LCD 3 استفاده کرده است. شاید بحث کیفیت در تئوری خیلی جالب نباشد و برای همین دست هر دو مبارز را گرفتیم و در جلوی دوربین گذاشتیم. عکس‌های مختلفی بر روی آن‌ها پخش کردیم و از آنجایی که قرار است قاضی ما شما باشید، برایتان به نمایش گذاشتیم. پس ببینید و بگویید کدام را بهتر می‌دانید؟! (گوشی سمت راست اچ‌تی‌سی وان و سمت چپ اکسپریا زد است)

dis4 dis3 dis2 dis1 dis6

به نظر شما کدام مبارز، نمایشگر جذاب‌تری دارد؟!

راند چهارم: مالتی مدیا
وقتی که شما یک گوشی با نمایشگر فول اچ‌دی دارید، احتمالا تماشای فیلم و کلیپ بر روی آن (به خصوص اگر آن‌ها هم فول اچ‌دی باشند) بسیار لذت بخش خواهد بود. برای اینکه بفهمیم عملکرد مبارزان ما در نشان دادن تصاویر با کیفیت چگونه است، ابتدا یک پلیر قدرتمند به نام MX Player به همراه تمام کدک‌های موجود را بر روی آن‌ها ریختم (که هیچ بهانه‌ای دست مبارزان نباشد) و سپس انیمیشن جذاب ماجراجویی‌های تین تین (ساخته اسپیلبرگ) و یک کلیپ با کیفیت را بر روی آن‌ها کپی کردم (هر دو هم آخر فول اچ‌دی). سپس یک کلیپ اچ‌دی و چند آهنگ را بر روی مبارزان ریخته و یک هدفون را هم برای تست کیفیت پخش موسیقی بر روی آن‌ها کنار گذاشتم و هر دو را دعوت به حضور بر روی رینگ مسابقه کردم (برای آنکه بی‌طرفی کاملا رعایت بشه، از هدفون‌های سامسونگ استفاده کردم).
نفس‌هاتون را در سینه حبس کردید؟ پس شروع می‌کنیم، یک، دو، سه!
ابتدا به سراغ کلیپ‌های اچ‌دی رفتم. از نظر کیفیت پخش، روانی ویدیو و نداشتن لگ، هر دو گوشی عالی بودند. البته نمایشگر سونی کمی تصاویر را به سمت آبی می‌برد (فکر کنم استقلالی باشه!) و تصاویر وان طبیعی‌تر به نظر می‌رسید.

clip-1

اما آیا همه چیز در دیدن یک کلیپ، تصویر آن است؟! خیر، صدا هم نقشی کلیدی دارد که در این بخش اچ‌تی‌سی وان به کمک اسپیکرهای استریو beatsaudio یک سر و گردن (شاید هم یک نیم تنه!) بالاتر از اکسپریا زد می‌ایستد. صدا به قدری شفاف و بلند است که نیازی به بلندگوی خارجی ندارید اما مبارز سونی به دلیل آنکه خواسته غواص خوبی باشد، برای داشتن بلندگوهای توانمند در طراحی دچار محدودیت‌هایی بوده و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را با یکدیگر غیر قابل قیاس دانست. به سراغ کلیپ دوم رفتم که این یکی فول اچ‌دی بود. در اینجا رنگ‌ها شادتر و روشنایی کلیپ بالاتر بود و اکسپریا زد در صحنه‌های روشن، کنتراست بهتری از خود نشان می‌داد اما همچنان بر روی رنگ‌های مشکی، علاقه به کشاندن توناژ آبی داشت و ظاهرا این امر برای گوشی کاملا عادی است! وان در کل همه چیز را با کیفیتی خوب و طبیعی به نمایش گذاشت و بی‌تعارف بخواهم بگویم، عملکردش را بیشتر پسندیدم!

clip-2

آخرین فایل تصویری هم مربوط به انیمیشن تین تین بود، همچون قبل همه چیز عالی به نظر می‌رسید و حتی زیر نویس هم به نمایش در می‌آمد، اما یک ایراد بزرگ برای هر دو گوشی وجود داشت و آن عدم وجود صدا بود. البته از آنجایی که این مورد در هر دو مبارز مشاهده شد، پس تقصیر را یا باید به گردن پخش کننده و یا سیستم عامل بیندازیم و مبارزان خودمان را تبرئه کنیم!

tin-tin

از آنجایی که اکسپریا زد در بخش صدای اسپیکرها کاملا قافیه را به وان باخته بود، عزم خودش را جزم کرد که در بخش صدای هدفون عملکردی عالی داشته باشد. یک آهنگ دوپس دوپس! بر روی گوشی‌ها گذاشتم و نوبتی به هنرنمایی هر کدام گوش فرا دادم. ابتدا به سراغ محصول سونی رفتم که با کمک واکمن قصد انتقام گیری داشت. صدای پخش موسیقی همان طور که می‌شد حدس زد خوب بود، باس مناسب با عمق صدای مطلوب. سپس به سراغ وان رفتم که به همراه beatsaudio، برای اکسپریا زد خط و نشان می‌کشید. در اینجا هم کیفیت صدا عالی بود و اندازه بلندی آن به قدری زیاد بود که مجبور شدم دو سطح از آن را بکاهم! چندین بار هدفون را جابجا کردم اما تفاوت آن چنان مشهودی را ندیدم که بخواهم با قدرت یکی را برتر اعلام کنم، اگرچه وان بلندی بیشتری داشت و احساس کردم میزان باس آن نیز بالاتر است، اما این موارد را با تنظیم اکولایزر می‌شود تغییر داد و باید به هر دو مبارز در این بخش نمره قبولی را اعطا کنیم.

به نظر شما کدام گوشی، در پخش مالتی مدیا بهتر عمل می‌کند؟!

راند پنجم: سخت افزار
اگر بررسی‌های این دو گوشی را پیش از این خوانده باشید (همان پیش نیازها)، باید خودتان حدس بزنید که برنده این رقابت کدام گوشی خواهد بود. سونی را شاید بتوان در این بخش کمی ملامت کرد چرا که اکثر سازندگان برای پرچم‌داران سال ۲۰۱۳ از چیپست‌های بالاتر از Snapdragon S4 Pro استفاده می‌کنند و اچ‌تی‌سی وان هم با تجهیز به Snapdragon 600‌ که فرکانس کاری هر هسته آن 1.7 گیگا هرتز است (برای اکسپریا زد 1.5 گیگاهرتز)، رسما بازی را پیش از شروع برده است! البته واحدهای گرافیکی هر دو مبارز Adreno 320 بوده و از دو گیگا بایت رم هم استفاده می‌کنند تا فقط شاهد نبرد پردازنده‌ها نباشیم. در نمودارهای زیر، قدرت بخش‌های مختلف مبارزان را به چالش کشیده‌ایم که دیگر اندازه خود نمودارها، به خوبی نشان می‌دهد کدام مبارز این راند را می‌تواند به نفع خود به پایان برساند!

cpu graphic io memory smart benchPi

به نظر شما کدام قهرمان، قدرت بیشتری دارد؟!

راند ششم: دوربین
این بخش، از آن قسمت‌های چالش بر انگیز است، چرا که اچ‌تی‌سی با معرفی اولترا پیکسل، رسما جنگ جدیدی را در دنیای دوربین‌های موبایل آغاز کرده و بحث‌های زیادی درباره اینکه تعداد پیکسل مهم‌تر است یا اندازه آن، به راه انداخته که سبب گردیده یکی از راندهای نفس گیر ما شکل بگیرد.

cameras

درباره نحوه کارکرد اولترا پیکسل به تفصیل در مقاله بررسی اچ‌تی‌سی وان توضیح دادیم و حال می‌خواهیم ببینیم که ۴ مگاپیکسل وان با اندازه‌های ۳ برابر بهتر عمل می‌کنند یا ۱۳ مگاپیکسل اکسپریا زد! هیچ چیز هم بهتر از آزمون عملی و در شرایط یکسان نیست، پس بگذارید در عمل توانایی دوربین‌ها را به چالش بکشیم و خود شما قضاوت کنید که کدام مبارز بهتر عمل خواهد کرد.

pic3

این عکس در اتاق نیمه تاریک گرفته شده است

pic4

این تصویر در فضای نسبتا تاریک گرفته شده است

pic6

دقت داشته باشید که با بزرگنمایی عکس، مگاپیکسل بالاتر تاثیر زیادی خواهد داشت

pic1 pic2 pic5

چطور بود؟! اما این بخش هنوز به پایان نرسیده و باید مرحله‌ای را به دوربین فیلم‌برداری اختصاص دهیم. از آنجایی که سرعت اینترنت در کشور ما خیلی بالاست و هیچ محدودیتی برای آپلود و دانلود وجود ندارد (افعال معکوس)، برای همین مجبورید به حرف‌های ما اعتماد کرده و سپس رای بدهید.
برای اینکه همه چیز عادلانه به نظر بیاید، هر دو گوشی را هم زمان به دست گرفته و مشغول فیلم‌برداری شدم. در محیط روشن و تاریک، آرام و شلوغ و خلاصه به در و دیوار خودم را زدم که بفهمم کدام یک بهتر فیلم می‌گیرد. در حدود ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه به صورت هم زمان با مبارزان خود که این بار هنرمند شده بودند مشغول شدم، حجم کلیپ‌ها خیلی نزدیک بود، برای اکسپریا ۲۹۴ و وان ۲۹۶ مگابایت. تصاویر را چندین بار بر روی نمایشگر پخش و به تمام جزئیات دقیق شدم. در اینجا بر خلاف حالت عکاسی، تعداد پیکسل‌ها دیگر برابر بود و اگر قرار بر اندازه بزرگ‌تر هر پیکسل باشد، قاعدتا باید عملکرد وان نیز بهتر باشد، نکته‌ای که در تصاویر نیز به وضوح مشهود بود. در واقع باید بگویم عملکرد اکسپریا زد در گرفتن فیلم خوب است اما کاری که وان انجام می‌دهد عالی است! جزئیات بسیار خوب و دقیق گرفته می‌شود و شفافیت تصویر کاملا بر اکسپریا زد می‌چربد! با کم کردن نور، میزان نویز وارد شده به تصویر محصول سونی خیلی بیشتر از مبارز اچ‌تی‌سی است و در واقع این مورد، نظریه برتری داشتن اندازه پیکسل بر تعداد آن (به خصوص در زمان فیلم‌برداری) را به درستی اثبات می‌کند. البته وان کمی در نور پایین دچار افت فریم می‌شد، موردی که احساس می‌کنم ایراد سخت افزاری نبود و با آپدیت برطرف خواهد شد (باید توجه داشته باشیم که گوشی مورد بررسی، نسخه نهایی آن نیست!).
صدا در هر دو مبارز با کیفیت بالا ضبط می‌شد و اگر بخواهید به گوش‌های من اطمینان کنید، باید بگویم مبارز اچ‌تی‌سی کمی در ضبط صداها و خبرچینی بهتر عمل می‌کند!

به نظر شما کدام گوشی، عکاس و فیلم‌بردار ماهرتری است؟

راند هفتم: باتری
اگر به تئوری بخواهیم متوسل شویم، اعداد میلی آمپر باتری‌ها خیلی تفاوت ندارند. اچ‌تی‌سی وان از یک نمونه ۲۳۰۰ میلی آمپری و اکسپریا زد از ۲۳۳۰ میلی آمپری بهره می‌گیرند. البته سونی ادعای زیادی بر روی قابلیت Stamina Mode خود دارد که بیشترین تاثیرش در طولانی کردن زمان استندبای گوشی است و از آنجایی که ما یک هفته نمی‌توانستیم مبارزان را در یک گوشه رها کرده و سپس ببینیم در طول این مدت چه کرده‌اند، پس امکان مقایسه دقیق در این بخش نیست. اما برای آنکه متوجه شویم چه عملکردی در هنگام روشن بودن دارند، آن‌ها را ابتدا تا خرخره شارژ کردم! سپس به طور هم زمان کلیپ‌هایی را بر روی گوشی‌ها پخش نموده و به انتظار نشستم! نور نمایشگر بر روی ۷۰ درصد تنظیم شده و صدا تا نیمه بود. تا یک ساعت کامل مبارزان را در این حالت عذاب آور نگاه داشته و سپس به درصد باتری‌ها نگریستم. اکسپریا زد عدد ۸۶ و اچ‌تی‌سی وان ۸۸ درصد را نشان می‌داد. البته با توجه به ابعاد کمی بزرگ‌تر نمایشگر گوشی سونی، باید این حق را به آن داد که کمی پرخوری کرده باشد!
واقعیت اینجاست که پخش ویدیو تنها یکی از گزینه‌های بررسی باتری‌هاست و مواردی چون زمان مکالمه و یا گشت و گذار در اینترنت نیز از فاکتورهای اصلی هستند. از آنجایی هم که انقدر بی‌کار نبودیم تا چند ساعت پشت سر هم مشغول مکالمه بشویم (پولش رو هم نداشتیم!)، پس برای بررسی این بخش، دست به دامان کسانی شدیم که این کار را انجام داده‌اند و از نتایج تست سایت جی‌اس‌ام آرنا استفاده کردیم که دو تصویر زیر، دسترنج این عزیزان است. همین جا از آن‌ها از ط‌رف آی‌تی‌رسان تشکر می‌کنم! (از اونجایی که آن‌ها هم خیلی خوب فارسی می‌فهمند، گفتند: قابل شما رو نداشت!)

z-battery one-battery

به نظر شما استقامت کدام مبارز بالاتر است؟!

راند هشتم: سایر امکانات
شاید بگویید عجب راند مسخره‌ای! آخر سایر امکانات هم شد محلی برای مبارزه؟! واقعیت این است که خودمان هم این مورد را قبول داریم اما خب نمی‌شود برای برخی از قسمت‌ها یک نبرد جداگانه در نظر گرفت. مثلا بگوییم: میزان حافظه داخلی، و بعد دو تا عدد بیاوریم و تمام!! خب اینکه مسخره‌تر می‌شد! پس بهتر است در اینجا هم با ما باشید و نظر خودتان را بگویید.
هر دو گوشی امکانات کامل ارتباطی دارند. از نسخه ۴ بلوتوث استفاده می‌کنند، شبکه نسل چهارم را نیز پشتیبانی کرده (به ما ایرانی‌ها چه!) و نسخه 4.1.2 اندروید به صورت پیش فرض بر روی آن‌ها نصب شده که هر دو قابلیت ارتقا را نیز دارند.
تا اینجا همه چیز تقریبا برابر به نظر می‌رسد. وان کارت حافظه نمی‌خورد اما در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد و از سوی دیگر اکسپریا زد فقط در یک مدل ۱۶ گیگابایت موجود بوده اما به جایش از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.
دوربین‌های جلویی برای زد 2.2 و برای وان 2.1 مگاپیکسل با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی هستند. بر روی نمایشگرها از شیشه‌های ضد خش بسیار مستحکم استفاده شده و سرعت اتصال به اینترنت نیز سر به فلک می‌کشد!
پس کدام گوشی را می‌توان برتر دانست؟! در شرایطی که مبارزان داشتند امکانات خود را نوبتی به رخ یکدیگر می‌کشیدند، اکسپریا زد حرفی زد که وان در مقابلش هیچ چیزی نتوانست بگوید! پشتیبانی از استاندارد IP57 که سبب می‌شود محصول سونی به راحتی نیم ساعت و در عمق یک متری آب شنا بکند و آفتاب بگیرد! همچنین استحکام بیشتر و مقاومت بالا در برابر گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی‌های ممتاز اکسپریا زد است که وان سخن خاصی در مقابلش نتوانست بیان کند. فقط زیر لب به آهستگی زمزمه کرد: حداقل اثر انگشت دیگران انقدر راحت که بر روی تو باقی می‌مونه، روی من نخواهد بود! گوشی هر جایی…!! اکسپریا زد خواست جواب تندی بدهد که دیگر ما وارد عمل شدیم و برای آنکه مقاله برای همه قابل خواندن باشد این بحث را پایان دادیم! دیگر خودتان قضاوت کنید که در این بخش، کدام مبارز عملکرد بهتری داشته است.

به نظر شما امکانات جانبی کدام گوشی مناسب‌تر است؟

و مبارزان به خانه خود بر می‌گردند…
در اینکه هر دو گوشی، مبارزان بسیار خوب و سر سختی هستند هیچ شکی نیست. قدرت بالا، طراحی شیک و امکانات عالی از ویژگی‌های هر دو موبایل داستان ماست. البته می‌شد بخش‌های دیگری همچون ظاهر اینترفیس را نیز به مبارزه گذاشت اما از آنجایی که این قسمت خیلی دیگر سلیقه‌ای می‌شد، از انجامش صرف‌نظر کردیم (در دل خودتون به آن بخش هم امتیاز دهید!).
قیمت هم یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم است اما مبارز اچ‌تی‌سی هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده ولی با توجه به سابقه این کمپانی و قیمت‌های اعلام شده، می‌توان حدس زد که وان، قیمت نامبر وان‌تری خواهد داشت! (یعنی گران‌تر است) و خب این موضوع می‌تواند کمی کفه ترازو را برای خرید، نسبت به مبارز سونی سنگین‌تر کند.

z-on-one

حال با توجه به تمام موارد بالا و نبردهایی که این دو با یکدیگر انجام دادند، شما کدام مدل را شایسته برتری در این مبارزه فول‌ها می‌دانید؟!

به نظر شما کدام مبارز، قهرمان واقعی است؟

 

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:18 :: نويسنده : darush

از آنجایی که بحث بایدها و نبایدها در خرید بسیار است، بر آن شدیم تا یک مشاوره خرید تبلت را نیز ایجاد کنیم و در آن به سئوالات عزیزان پاسخ داده و هر چند وقت یک‌بار، تبلت‌هایی که نسبت به قیمتشان ارزش خرید دارند و آن‌هایی که چنین ارزشی را ندارند به شما معرفی کنیم. پس قبل از خواندن این مطلب اول از همه به تاریخ آپدیت آن نگاه کنید و اگر سوالی هم درباره خرید تبلت دارید در همین جا مطرح کنید.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

Google Nexus 7

اگر به دنبال یک تبلت پر قدرت، با کیفیت و با قیمت خوب هستید، در خریدن این مدل تردید نکنید! فروش بالای جهانی این تبلت و استقبال عالی در سطح جهانی نشان داده که همکاری گوگل و ایسوس، موجب عرضه یک محصول بسیار خوب شده است. پردازنده چهار هسته‌ای تا مدت‌ها نیاز شما را در تمام بازی‌ها و برنامه‌ها برطرف می‌کند و نمایشگر با کیفیت IPS لذت زیادی را برای کاربر در نمایش به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه گوگل پس از مدل‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی، دو نمونه ۳۲ گیگابایتی و همچنین مجهز به سیم کارت را نیز معرفی کرده تا جمع خوب‌ها تکمیل شود. بهترین گزینه خرید اما در این بین کدام است؟ نسخه ۳۲ گیگابایتی با حول و حوش قیمتی 1.150.000 تومان، بهترین گزینه خرید در حال حاضر است، پس اگر تبلت می‌خواهید، در داشتن نکسوس 7 تردید نکنید!

ASUS Memo Pad ME172V

واقعیت این است که همه افراد پول داشتن یک تبلت بالای ۱ میلیون تومان را ندارند (شاید هم دارند اما نمی‌خواهند بدهند!)، وقتی هم که به سراغ نمونه‌های ارزان و به خصوص پایین‌تر از ۷۰۰ هزار تومان بروید، با دنیایی از مارک‌های متفرقه و بی‌کیفیت روبه‌رو خواهید شد که جذاب‌ترین بخش آن‌ها قیمت و سپس ظاهر تبلت قبل از روشن شدن است! بعضی از آن‌ها نیز پس از روشن شدن به شما چشمک می‌زنند اما توصیه می‌کنیم گول نخورید زیرا صاحب اول و آخر این تبلت‌های بی‌کیفیت خود شما خواهید بود! به همین خاطر بر آن شدیم یک نمونه ارزان قیمت که باز از بقیه کیفیت قابل قبول‌تری داشته و حداقل سازنده آن معتبر است را به شما برای خرید معرفی کنیم. Asus Memo Pad ME172V با آنکه امکانات زیادی ندارد، اما قیمت حدودی 650 هزار تومانی (با گارانتی اصلی)، خرید آن را تا حد زیادی توجیه می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی، اندروید نسخه 4.1 و پردازنده تک هسته‌ای 1 گیگاهرتزی به همراه واحد گرافیکی Mali400، از مشخصات اصلی این دستگاه هستند.

asus-memo-pad-me172v-1

Samsung Galaxy Tab 2 7.0 P3100

برای کسانی که به دنبال یک تبلت سیم کارت خور با قابلیت مکالمه و ارسال پیامک هستند و در عین حال دوست دارند که یک دستگاه با کیفیت از برند معتبر داشته باشند، P3100 سامسونگ یک گزینه عالی است. البته در بازار می‌توان بهتر از این نمونه نیز پیدا کرد اما نه با قیمت حدودی 1.250.000 تومان که سبب می‌شود این محصول سامسونگ با پردازنده دو هسته‌ای و نمایشگر با کیفیت 7 اینچی، یکی از گزینه‌های قابل قبول در خرید شما بدل شود. p3100

Huawei Media Pad 10 FHD

اگر تبلت ۱۰ اینچی دوست دارید و می‌خواهید این تبلت از بهترین امکانات بهره بگیرد و در مقابل قیمت زیادی هم برایش پرداخت نکنید، لحظه‌ای در خرید این محصول هواوی به خود تردید راه ندهید. اگر مقایسه اختصاصی مدیا پد ۱۰ را پیش از این در آی‌تی رسان خوانده باشید (از اینجا بخوانید)، متوجه خواهید شد که رقم پرداختی حدودا 1.500.000 تومان، آن هم با گارانتی اصلی، رقم بسیار معقول و به صرفه‌ای برای یک تبلت چهار هسته‌ای مجهز به نمایشگر فول اچ‌دی است.

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Samsung Tablet PC Slate XE 700T1A

واقعیت این است که داشتن یک تبلت با چنین مشخصاتی، آرزوی بسیاری از افراد است! پردازنده قدرتمند اینتل از سری Core i5، نمایشگر 11.6 اینچی به همراه 4 گیگابایت رم، مشخصات وسوسه انگیزی برای یک تبلت ویندوزی هستند. اما همه این‌ها به چه قیمتی؟!  واقعا حاضر هستید بیش از 4.200.000 تومان برای این تبلت پرداخت کنید؟! دستگاهی که حتی کارت گرافیکی مجزا نیز ندارد و از یک دوربین معمولی ۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را نیز ندارد! در هر صورت اگر انقدر پول دارید که می‌خواهید بخشی از آن را در جوی آب بریزید، شاید خرید این محصول سامسونگ باز گزینه بهتری باشد!

samsung-xe700t1a-full-1

Archos 101 XS

به شخصه به سازنده این تبلت به خاطر اعتماد به نفس بسیار بالایش تبریک می‌گویم! وقتی شما یک تولید کننده درجه دو تبلت هستید و می‌آیید یک دستگاه دو هسته‌ای معمولی، با قابلیت‌های کاملا ساده و حتی ناتوان از پشتیبانی سیم‌کارت را با قیمت 1.400.000 تومانی برچسب می‌زنید (البته یک کاور به اصطلاح هوشمند دارد!)، واقعا بایستی به روحیه‌تان آفرین گفت! البته شما هر کجا که آرکاس 101 را دیدید تنها به آن بخندید و حتی فکر خریدنش را نیز به ذهن خود راه ندهید!

archos-101xs-ambiance-bottom

برندهای متفرقه!

محبوبیت تبلت‌ها در بازار سبب شده تا برخی از نام‌های نا آشنا و عجیب و غریب، همچون قارچ در دل بازار رشد کنند و با توجه به قیمت پایین (به دلیل نازل بودن کیفیت)، فروش بالایی نیز داشته باشند. این مدل از تبلت‌ها درست مثل موج چند سال پیش ورود گوشی‌های بی‌کیفیت و فیک چینی به بازار بود که با عنوان گوشی‌های تلویزیون‌دار شناخته می‌شد و بسیاری از کاربران بدون اطلاع از کیفیت بسیار پایین این مدل محصولات و تنها با توجه به ظاهر پر زرق و برق، قیمت مناسب و امکانات بالا (البته فقط در اسم!)، به سراغ آن‌ها رفتند و پس از مدتی کار کردن و مقایسه با نمونه‌های اصلی، فهمیدند که چه کلاهی به سرشان رفته است! این مورد الان در دنیای تبلت‌ها نیز صادق است، شاید در ابتدا برندهای متفرقه که هر کدام یک اسم جذاب را برای خود برگزیده‌اند و حتی با پشتیبانی برخی از شرکت‌های نام آشنا و تبلیغات فراوان سعی در ورود به دل کاربران را دارند، برای شما جالب به نظر برسد، اما در کارکردهای طولانی مدت، مقایسه با محصولات مشابه اصلی و اطلاع از عدم پشتیبانی شرکت‌هایی چون گوگل از آن‌ها، متوجه شوید که هیچ ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست!
پس به شما توصیه می‌کنیم به سراغ این برندهای متفرقه هرگز نروید و قبل از خرید حتما پیشینه شرکت سازنده را یک بررسی دقیقی بفرمایید.

ipad-2-fake

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : darush

Samsung_Galaxy_S4_review_03-580-90

نسل چهارم کهکشانی‌ها یک صفحه نمایش فول اچ دی و 5 اینچی، دوربین 13 مگاپیکسلی و نیز ظاهری جذاب تر را در همان بدنه نسل قبل به ارمغان آورده است که جای بسی حیرت به پسر نوظهور سامسونگ داده است! با این حال سامسونگ برای تعریف و تمجید نسل چهارم کهکشانی ها ابتدا از پردازشگر آن‌ها صحبت به میان آورد که همگان را با مهم‌ترین وجه تمایز پسر جدید و صد البته خوش‌تیپش با سایر رقبا آشنا سازد! پسر جدید سامسونگ از پلی کربنات در وجود خودش بهره می‌گیرد و نوارهای فلزی طرفین گوشی، زیبایی این سوپرفون جادویی را دو چندان نمودند، گرچه جنس بیرونی بدنه از پلاستیک است اما به واسطه نوارهای فلزی اطراف بدنه گلکسی اس 4، این گوشی بسیار با کیفیت به نظر می‌رسد و احتمال سُر خوردن آن نیز، تا حد زیادی کاهش می‌یابد. بهتر است داستان پسر چهارم از سلسله پر شکوه و متمدن کهکشانی‌ها را برایتان بازگو نماییم و از توصیف وجنات آن دست برداشته و ببینیم که نسل چهارم کهکشانی ها چه چیزی در چنته دارد؟!

طراحی

Samsung_Galaxy_S4_review_17-580-90

نسل چهارم کهکشانی‌ها بر 4 اصل جدید استوار است و براساس آن شکل گرفته و چشم به جهان گشوده است که عبارتند از: یک دوربین بهبود یافته، بهبود ارتباطات و ارتقای زیبایی! اگرچه شاید برایتان اغراق آمیز باشد اما گلکسی اس 4 با خود علاوه بر بسیاری صفات متمایز با دیگران، احساس بسیار خوبی را در هنگام در دست گرفتن آن به ارمغان می‌آورد. بدنه بیرونی گوشی هنوز پلاستیکی است اما بسیار تعجب کردیم که بالاخره سامسونگ فهمید برای طراحی کهکشانی‌هایش باید وقت بیشتری بگذارد، پس سامسونگ دفتر و قلمش را آورده و شکل تمام کهکشانی‌ها را در ذهن خویش مرور نمود و فهمید که نسل دوم کهکشانی‌ها از برادر بعدی و قبلی خویش، بسیار زیباتر و جالب توجه تر است، پس صفات مثبت بسیاری را از نسل دوم کهکشانی‌ها با پسر چهارم این سلسله به اشتراک گذاشت تا پسر چهارم هم نه به اندازه نسل دوم، اما کمی خوش قیافه تر و خوشتیپ تر گردد اما چون مداد رنگی کمی را با خود برای رنگ کردن آن، آورده بود پس مجبور شد تا دیگران را وادار سازد تا از دو رنگ سفید و سورمه‌ای یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. ضخامت گوشی 7.9 میلی‌متر است که باز هم به خاطر وجه‌های بسیار مثبت و خوب آن، انتظار داشتیم که ضخامت گوشی کمی بیش از حد زیاد گردد اما سامسونگ از عهده آن، برخلاف سونی به خوبی برآمد. اگر به خاطر آورید دیروز در مقاله ای جداگانه، بیان کردیم که احتمال به کار گرفته شدن صفحه نمایش آمولد در نسل چهارم کهکشانی‌ها باشد و چون آدم خوش حدسی هستیم، حدسمان درست از آب درآمد! پسر چشم بادامی و شیک پوش سامسونگ از یک صفحه نمایش فول اچ دی 5 اینچی سوپر آمولد در وجود خویش بهره می‌گیرد که 441 پیکسل در هر اینچ دارد که عددی است بسیار تکراری!

Samsung_Galaxy_S4_review_18-580-90 اگر شما هم نسل سوم کهکشانی‌ها را از نزدیک لمس کرده باشید، شاید با جنس بدنه آن بیگانه گردید و آن را در قلب خود به فراموشی بسپارید و روزی هزار لعن برخود بفرستید که چرا پسر به این بدقیافه‌ای و پلاستیکی را خریده‌اید و از فکر خریدن نسل بعد کهکشانی صفتها برون آیید! باید بگوییم دست نگه دارید! نسل چهارم کهکشانی‌ها در هنگام کار بسیار سبک حس می‌شود و احساس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند که شما یک دل نه، دو دل نه و بازهم دل نه بلکه از تمام اعماق وجود خود شیفته‌اش می‌شوید!
جای استراحت دست یا اصطلاحا محل قرارگیری انگشتان در کهکشان چهارم سامسونگ همانند سایر برادرانش است و هیچ تفاوتی را در خود جای نداده است. سامسونگ گویا دست از حفر خندق در وجود پسر نوظهور و پر آوازه‌اش برنمی‌دارد و دکمه Home را بازهم به صورت فیزیکی و به شکلی نه چندان شایسته در گلکسی اس 4 قرار داده است. اگر نسل چهارم کهکشانی‌ها را در دستان مبارکتان جای دهید و آن را لمس نمایید، می‌توانید به یک تفاوت که از طریق چشمان پرفروغتان چندان ملموس نیست، پی برده و خود را همانند شرلوک هلمز فردی بسیار نکته بین و باهوش پندارید!

صفحه نمایش

Samsung_Galaxy_S4_review_08-580-90

واژه فول اچ‌دی فقط یک راهکار برای جذب مشتری از طرف کمپانی‌ها نیست و شاید همین چند روز دیگر جی ال ایکس هم یک گوشی که هم از توجیب راحت بیرون می‌آید و فول اچ‌دی نیز باشد را معرفی کند! بالاخره پس باید در عمل کیفیت صفحه نمایش‌هایی که سازندگان، آن‌ها را با صفت فول اچ‌دی درآمیخته‌اند و ویژگی‌ اسمارت فون‌های خویش را به فول اچ‌دی مزین ساخته‌اند را مشاهده کرد و با فول اچ‌دی بودن یا نبودن آن، خود را گمراه نساخت! برای این مقایسه پسر خوش‌تیپ کره‌ای و چشم بادامی سامسونگ را با پسر تایوانی و خوش‌تیپ‌تر اچ‌تی‌سی در یک راستا قرار دادیم (من که این کارو نکردم، منظور همونی که این کاررو کرده!) تا ببینیم کدام یک در برابر چشمان تیز و نکته بین ما رنگ می‌بازند و در این بخش مدال طلا را بر سینه دیگری آویزان می‌نمایند.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید بالاخره اچ‌تی‌سی وان را وارد میدان مبارزه این بخش ساختیم تا متوجه شویم که نور صفحه نمایش نسل چهارم کهکشانی‌ها بسیار بیشتر است و لقب فول اچ‌دی واقعا برازنده‌اش خواهد بود اما از طرفی خشمگین گردیدیم که چرا اچ‌تی‌سی برای گمراهی کاربران، گوشی خود را به یک صفحه نمایش فول اچ‌دی مزین ساخته است؟! که در عمل مشاهده می‌کنید اچ‌تی‌سی به گجت دوستان نارویی بیش نزده بود و بالاخره دستش را رو ساخیتم اما باید منتظر پسر آمریکایی سیب خور اپل نیز بود، چراکه شایعات بسیار جالبی را از خود، پیرامون صفحه نمایش‌اش منتشر می‌سازد تا احتمال بی رقیب بودن سامسونگ در کیفیت صفحه نمایش خودش کاهش یابد و توجه به اپل برگردانده شود.
Samsung_Galaxy_S4_review_12-580-90

رابط کاربری

Samsung_Galaxy_s4_Screens_02-210-100با این اوصاف و ارایه نسخه جدید رابط کاربری سنس، پیش خود فکر کردیم که قرار است تاچ ویز دست‌خوش چه تغییرات ظاهری و باطنی گردد اما سامسونگ گویا فقط به هسته‌های اس چهار فکر می‌کرده و بس! چرا که رابط کاربری آن تغییرات عمده را در خود جای نداده بود و در این بخش تا به این لحظه بازی را به پسر یک اچ‌تی‌سی واگذار نمود. به طور کلی رابط کاربری فقط برخی تغییرات هوشمندانه و بی ارزش را در خود جای داده بود که با صحبت از آن ها فقط وقت شما عزیزان را اتلاف خواهیم نمود اما چون آدم بی‌توجهی نیستیم و از لذت کار با این سوپر فون لذت‌های فراوانی را احساس کردیم، پیش خود فکر نمودیم که شما را هم در لذت خویش سهیم سازیم. قفل صفحه نمایش همانند قبل است و با کمی بازی با حباب‌های صفحه قفل می‌توانید به نسل چهارم کهکشانی ها وارد شوید و خود را در مقابل یک کهکشان کوچک مشاهده نماییید. به طور کلی حرکات بین منوها و صفحه‌های شخصی در صفحه نمایش بسیار راحت شده است و از این بابت حس بسیار خوبی را احساس می‌نمایید. نسل چهارم کهکشانی‌ها از نسخه 4.2 اندروید ملقب به جیلی بین در خود بهره می‌برد و پشتیبانی از NFC و تعقیب مسیر چشمان جادویی‌تان را نیز سامسونگ به آن افزوده است. چند ویژگی چون: Smart stay که چشمان نورانی و جادویی را دنبال می‌کند تا هروقت که از لذت مشاهده کیفیت صفحه نمایش سیر شدید،آن را خاموش سازد. Smart Pause نیز همانند ویژگی قبلی اگر از صفحه نمایش در حین دیدن فیلم در کهکشان زاده جدید خویش روی برگرداندید، فیلم را به طور خودکار متوقف می‌سازد و Smart scroll نیز مسیر حرکت چشمانتان را ردیابی می‌کند تا متناسب با حرکت چشمانتان صفحه را در حالت وب گردی و… به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهد (البته گوشی را هم باید تکان بدهید) اما متاسفانه دستیار صوتی سامسونگ پیشرفت چشمگیری به خود ندیده است و همانند قبل است. در ادامه می‌توانید تصاویری از رابط کاربری را مشاهده نمایید:
Samsung_Galaxy_s4_Screens_12-210-100 Samsung_Galaxy_s4_Screens_16-210-100

بررسی عملکرد دوربین و باتری

Samsung_Galaxy_S4_review_04-580-90

ابتدا اجازه دهید بررسی را از دوربین این سوپرفون اسرار آمیز و جادویی آغاز نماییم. لنز دوربین اصلی در پشت گوشی قرار گرفته است و نسبت به آن کمی برآمده‌تر است. لازم به ذکر نیست اما نسل چهارم کهکشانی‌ها یک دوربین 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است و همچنین سامسونگ وعده‌های بسیاری را پیرامون دوربین گوشی داده است اما متاسفانه گوشی در شرایط کم نورتر نسبت به وان اچ‌تی‌سی عملکرد نامناسب‌تری دارد. محل قرار گیری فلش دوربین در انتهای لنز دوربین با کمی فاصله قرار گرفته است که به اندازه کافی نور فلاش روشن و واضح است اما متاسفانه حرکت در بین منوی تنظیمات دوربین کمی کند است که ممکن است مربوط به نمونه‌ای که بررسی آن را انجام داده‌ایم باشد. همچنین از برخی ویژگی‌های دوربین گوشی می‌توان به: گرفتن چند عکس پشت سرهم، لرزش‌گیر دست و حالت سینمایی و… اشاره کرد.

20130314_160220-580-90حالت سینمایی به شما اجازه گرفتن یک فیلم کوتاه را می‌دهد که به نظر می‌رسد می‌توانید با بهره گیری از این حالت، مثلا: با حرکت دست خود یک فایل با پسوند GIF بسازید. همچنین دوربین دوم 2 مگاپیکسلی گلکسی اس 4 نیز به شما اجازه برقراری ارتباط تصویری با وضوح اچ‌دی را می‌دهد (قابل توجه رایتل‌دارها).
باتری گوشی یک نمونه 2600 میلی آمپری است که می‌توانست کمی بهتر باشد تا هم جوابگوی سخت افزار گوشی و هم دوربین آن باشد.

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:11 :: نويسنده : darush

osاگر مقاله گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم را مطالعه کرده باشید، در آنجا ما بسته به شرایط بازار، مدل‌هایی که مناسب برای خرید است را معرفی می‌کنیم و در مقابل نمونه‌هایی که صرفه خرید ندارند را نیز پیش پای شما قرار می‌دهیم تا اگر آن‌ها را دیدید، با سرعت تمام فرار کنید!
اما مساله‌ای در این بین وجود دارد و آن این است که شاید اولویت کاربران فقط قیمت نباشد و آن‌ها به سیستم عامل بهای بیشتری دهند، پس در اینجا ما برترین گوشی‌های موجود در بازار (ترجیحا کشور خودمان) در هر سیستم عامل را به شما معرفی می‌کنیم (نمونه‌هایی که بهترین امکانات را دارند) تا بتوانید بسته به سلیقه‌تان، یک سیستم عامل را انتخاب کنید.
سوالات سیستم عاملی خودتان را هم در این بخش مطرح کنید و لطفا از درخواست برای ارسال جواب به ایمیل یا سوالات قیمتی در این مطلب خودداری بفرمایید زیرا این مکان برای آنانی ساخته شده که سیستم عامل، اولویت اصلی خریدشان است!
فقط قبل از مطالعه کامل به تاریخ نوشته (درون پرانتز) نیز نگاه کنید تا متوجه شوید نظر ما برای چه زمانی است! لازم به ذکر است که این مطلب همیشه به روز رسانی خواهد شد.

اندروید
اگر مقاله اندروید، بهترین سیستم عامل برای کاربر ایرانی را خوانده باشید، بایستی بدانید که از نظر ما این سیستم عامل بهترین انتخاب است، اگرچه قرارگیری در صدر سیستم عامل‌های دنیا نیز این قضیه را اثبات کرده است. حال پیشنهاد ویژه ما برای دوستداران اندروید چیست؟
ما می‌گوییم گوشی HTC ONE را بگیرید.

htc-one-itresan

چرا این گوشی را بخریم؟
پردازنده بسیار قدرتمند چهار هسته‌ای از سری جدید کوالکام
فیلم‌برداری فوق العاده
نمایشگر با کیفیت 4.7 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی
طراحی فلزی و بسیار شیک
کیفیت عالی بلندگوها

چرا این گوشی را نخریم؟
قیمت بالا
عدم کارایی خیلی خوب دوربین نسبت به رقبا در نور کافی

ویندوز فون
تنوع مدل‌های ارایه شده با این سیستم عامل به طور حتم به اندازه گوشی‌های اندرویدی نیست و این تنوع در کشور ما کمتر نیز است. اما ممکن است بسیاری به این محصول مایکروسافت علاقه زیادی داشته باشند که در ابتدا ما توصیه می‌کنیم حتما دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون ۸ را خریداری کنید. حال کدام گوشی؟!
ما می‌گوییم نوکیا لومیا 920 را بگیرید.

Nokia-Lumia-920

چرا این گوشی را بخریم؟
کامل‌ترین گوشی ویندوزفونی
نمایشگر با کیفیت 4.5 اینچی با فناوری +PureMotionHD
دوربین مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال
قابلیت لمس نمایشگر با ناخن و دستکش

چرا این گوشی را نخریم؟
وزن بالا و اندازه بزرگ
عدم استفاده از کارت حافظه جانبی

iOS
تنوع گوشی در این سیستم عامل، از دو مورد قبلی هم کمتر است و کلا فقط مجبور هستید چند گوشی محدود از اپل را بخرید. اما کدام مدل را؟
ما می‌گوییم آی‌فون 5 نسخه 16 گیگابایتی را بگیرید.

iphone5

چرا این گوشی را بخریم؟
بازی و برنامه‌های بسیار زیاد و سازگار با گوشی شما
طراحی شیک، باریک و سبک
قیمت مناسب‌تر (به واژه «تر» دقت کنید!) در مقایسه با نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی
کارایی بسیار خوب گوشی در اکثر بخش‌ها

چرا این گوشی را نخریم؟
قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبای اندرویدی (و حتی ویندوز فونی)
تن دادن به دستور العمل‌های محدود کننده اپل در کار با گوشی (همان روش‌های خودخواهانه اپل!)

سیمبین
سیمبین در حال کشیدن نفس‌های آخر خویش بود که نوکیا چندی پیش تیر آخر را نیز بر پیکره نیمه جان آن زد و رسما اعلام نمود دیگر گوشی با این سیستم عامل تولید نمی‌کند، اما مدل‌های سیمبین هنوز در بازار زیاد هستند و به این زودی‌ها دست از سر مصرف کننده بر نخواهند داشت! حال کدام مدل در این بین بهترین است؟
ما می‌گوییم نوکیا  808PureView را بگیرید.

nokia808pureview

چرا این گوشی را بخریم؟
دوربین فوق‌العاده ۳۸ مگاپیکسلی
پردازنده مناسب 1.3 گیگاهرتزی
نمایشگر ۴ اینچی AMOLED
نمایشگر ضد خش با شیشه گوریلا

چرا این گوشی را نخریم؟
ضعیف بودن سیستم عامل در مقابل سایر رقبا
اندازه بزرگ و ضخیم گوشی

جاوا
می‌توان به گوشی‌های جاوا، عنوان مدل‌های بدون سیستم عامل را نیز اتلاق کرد. این دسته از گوشی‌ها در رده نمونه‌های ارزان قیمت‌تر قرار می‌گیرند و افرادی که از گوشی خود انتظار تنها برقراری ساده تماس و فرستادن پیغام و یک عکاسی ساده دارند، بهتر است گوشی خودشان را از این سری انتخاب کنند. حال کدام مدل را در این سری بخریم؟
ما می‌گوییم سامسونگ C3780 را بگیرید.

samsung-c3780

چرا این گوشی را بخریم؟
ظاهر شیک و جمع و جور



 

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:9 :: نويسنده : darush

سیستم عامل آی‌اواس، از بدو تولد با صعود از پله‌های ترقی و کنار زدن یکی پس از دیگری رقبایش توانست بار دیگر قدرت صاحبان اپلی‌اش را به اثبات رساند! اگر شما نیز سیستم عامل اندروید را برتر از این شوالیه سیب دوست می‌دانید، باید خدمتتان عارض باشیم این شوالیه برخلاف پسر سبز پوش گوگلی، تنها به واسطه اسمارت فون‌های دوست داشتنی آی‌فون توانسته در برابر این خیل عظیم اسمارت فون‌های اندرویدی ایستادگی نماید و بعضا در بعضی از کشورها رتبه اول را به خود اختصاص داده باشد! همه توجه‌ها به خاطر سکوت سردمداران اپلی در رسانه‌ها برروی هفتمین شوالیه iOS معطوف شده است و همگان منتظر هستند تا ببینند آخرین لشکر باقی مانده از آی‌فون که قرار است هفتمین شوالیه آی‌اواس به کمک آن‌ها بشتابد، آیا می‌تواند اپل را در برابر رقبای اندرویدی صفت خود به جلو سوق دهد و آن را همانند سیستم عامل سیمبین نوکیا به دره های شقاوت و خواری پرت نماید یا خیر؟! با این حال در تمام طول این مدت طراحان با نمایش ایده های گرافیکی خود سعی دارند به نوعی حمایتشان را از تیم کوک و یارانش اعلام نموده و به آن ها دلگرمی بخشند! به تازگی فردی به نام Philip Joyce، بر تصورات و خیالاتش درباره این شاهزاده رویایی جامه عمل پوشانده و با نمایان ساختن طرح‌ها در فضای مجازی نشان داده که اپل چقدر طرفدار و هواخواه دارد! در ادامه می‌توانید تصاویر را مشاهده فرمایید:

1

2

3

4

5

6

7

8

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:7 :: نويسنده : darush

sony-xperia-zr

سونی موبایل امروز گوشی Xperia ZR را با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای  Full HD در زیر آب، معرفی کرد. این تلفن هوشمند مبتنی بر Android با داشتن یک صفحۀ نمایش 4.6 اینچیReality display با کیفیت HD، دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری سریع، پردازشگر چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcomm® Snapdragon™ S4 Pro و پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم 4G LTE، فن‌آوری و محتوایی پیشرو را ارایه می‌کند.

کالوم مک دوگال (Calum MacDougall) مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile Communications گفت: “Xperia ZR مرزهای چگونگی و محل‌هایی را که مصرف‌ کنندگان می‌توانند از تمامی قابلیت‌های بالقوۀ تلفن هوشمندشان استفاده کنند، به جلو می‌راند. با تلفیق فن‌آوری پیشروی دوربین سونی با بالاترین سطح مقاومت در برابر آب، دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد. Xperia ZR با گرد هم آوردن بهترین‌های فن‌آوری سونی، برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای، و قابلیت اتصال آسان تک لمسی با گسترده‌ترین طیف لوازم جانبی مبتنی بر NFC تاکنون، تجربه‌ای بی‌همتا از تلفن هوشمند را برای مردم به گونه‌ای که از سونی انتظار دارند، ارایه می‌دهد.”

نهایت طراحی با دوام

Xperia ZR با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده است تا از پس هر شرایطی که زندگی در مقابل آن قرار می‌دهد برآید. Xperia ZR با طراحی شیک و در عین حال بادوام خود همراهی کامل برای شما در درون و بیرون آب است. این تلفن مقاوم در برابر آب علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار، با استانداردهای IP55 و IP58 تطابق دارد. بنا براین می‌توانید آن را تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین غوطه‌ور سازید. قابلیت‌های مقاوم در برابر آب این تلفن هوشمند که با کلید اختصاصی برای دوربین تلفیق شده است، به شما اجازه می‌دهد تا برای ثبت واضح‌ترین تصاویر در زیر آب با کیفیت Full HD فیلم‌برداری کرده یا عکس بگیرید. کلید دوربین همچنین به شما اجازه می‌دهد حتی زمانی که صفحۀ تلفن قفل است عکس بگیرید. این بدان معناست که دیگر هیچ لحظه‌ای را از دست نخواهید داد.

Xperia ZR با داشتن حسگر تصویر ” Exmor RS برای موبایل”  ساخت Sony با HDR (گسترۀ پویای بالا) هم برای عکس و هم برای فیلم، در هر شرایط محیطی عکس‌ها و فیلم‌هایی بی‌نقص را ثبت می‌کند. حالت خودکار فوق‌العاده برای تصویر‎برداری با تنظیمات بهینه، ویژگی تشخیص صحنه را با کیفیت بالای فن‌آوری پردازش تصویر(HDR و کاهش پارازیت) تلفیق می‌کند و زمانی که می‌خواهید یک سوژه را که با سرعت زیاد در حال حرکت است ثبت کنید، کافیست به آسانی حالت تصویر برداری  پی در پی را روشن کنید تا با سرعت 15 فرِیم در ثانیه به تعداد نامحدود عکس بگیرید.

Xperia ZR همچنین دارای حالت Battery STAMINA است که زمان آماده به کار تلفن هوشمند شما را به طور چشمگیری تا چهار برابر یا بیشتر از طریق خاموش کردن خودکار برنامه های کاربردی که مصرف باتری زیادی دارند در زمان خاموش شدن صفحه نمایش و روشن کردن دوباره آن‌ها در زمان روشن شدن صفحه، افزایش می‌دهد.

تجربه مشاهده با کیفیت بالا

با صفحه نمایش 4.6 اینچیReality Display بسیار واضح HD که  با Mobile BRAVIA Engine 2 تجهیز شده است، ازسرگرمی خود لذت ببرید (ای کاش فول اچ‌دی بود!). این ترکیب با استفاده از تخصص فن‌آوری افزایش کنتراست از طیف تلویزیون‌های براویا که با یک پنل OptiContrast™ با طراحی زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، تجربه مشاهده‌ای زیبا و با کیفیتی مناسب را ارایه می کند.

پنل OptiContrast™ بازتابش را کاهش داده و امکان مشاهده‌ای واضح را حتی در زیر تابش شدید نور خورشید فراهم می‌آورد. این پنل همچنین در زمانی که تلفن خاموش است سطح سیاه یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند. با حذف لایۀ حسگر و یکپارچه‌سازی حسگر و لنز، پاسخ‌گویی لمسی صفحه افزایش یافته است. بنابراین اکنون لمس شما مؤثرتر وکاراتر است. علاوه بر این با فیلتر پیش‌بینی منحصر به فرد سونی برای کمک به هدایت بهتر حرکت انگشتان شما، پیمایش و حرکت کردن بر روی Xperia ZR به طور اطمینان بخشی روان است.

تجربه‌های سرگرمی رسانه‌ای سازگار Sony

برنامه‎های کاربردی“WALKMAN”، آلبوم و Movies امکان یافتن محتوای آنلاین و آفلاین را از طریق یک نقطه دسترسی با شیوه‌های جدیدی برای لذت بردن و به اشتراک‌گذاری آن‌ها را فراهم می‌آورند.  برنامه کاربردی “WALKMAN” دسترسی به همه آهنگ‌های دانلود شده، آرشیوی از 20 میلیون آهنگ قابل جستجو از  Music Unlimited و یکپارچه سازی Facebook را فراهم می‌آورد.

برنامۀ کاربردی Movies دسترسی به بیش از 150,000 فیلم و سریال تلویزیونی از Video Unlimited را فراهم می‌آورد. برنامه کاربردی آلبوم امکان دسترسی آسان به عکس‌های دوستان در Facebook و مرور عکس‌ها بر اساس محل را ایجاد می‌کند. ‘Faces’ ویژگی جدیدی است که به این برنامه افزوده شده است.  این ویژگی تمامی چهره‌ها در آلبوم عکس شما را تشخیص می‌دهد. بنابراین می‌توانید مخاطب‌های موجود خود را برچسب‌گذاری کرده یا به چهره‌های آشنا نامی اختصاص دهید.

راحتی به اشتراک‌گذاری و لذت

عملکردهای تک لمسی به شما اجازه می دهند بتوانید به آسانی موسیقی، عکس‌ و فیلم را از تلفن هوشمند خود با گسترده‌ترین طیف دستگاه‌های مجهز به NFC ساخت Sony، شامل بلندگوها، هدفون‌ها و تلویزیون‌ها به اشتراک بگذارید.

هدست Bluetooth جدید مدل SBH50 که به این سری همیشه در حال گسترش پیوسته است، یک هدست بی‌سیم پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی است که به رادیو FM داخلی، نمایشگر OLED و اتصال تک لمسی برای پخش بی‌سیم صدا مجهز است. Xperia ZR خود را به آسانی با این هدست مماس کنید تا دستگاه‌ها فوراً با یکدیگر جفت شوند و با آن به موسیقی گوش دهید یا تماس تلفنی برقرار کنید. SBH50 در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس است. سایر لوازم جانبی که می‌توانند Xperia ZR را کامل کنند پایۀ شارژ  DK28و  ساعت هوشمند SmartWatch MN2 هستند.

ویژگی های کلیدی برای Xperia ZR

  • صفحۀ نمایش 4.6 اینچی Reality Display با کیفیت HD و Mobile BRAVIA Engine 2 برای تجربۀ مشاهده‌ای واضح و روشن.
  • دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی تصویربرداری سریع با ” Exmor RS برای موبایل” و HDR برای عکس‌ها و فیلم‌هایی در هر شرایط محیطی.
  • مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر گرد و غبار (IP55 /IP58) برای نهایت طراحی بادوام
  • پردازشگر چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro با 2 گیگابایت رم برای عملکرد سریع
  • حالت Battery STAMINA برای عمر باتری متمایز

Xperia ZR از سه ماهۀ دوم سال 2013 در یازارهای مختلف جهان عرضه می‌شود (دسترسی بسته به بازار متفاوت است).

 

پنج شنبه 26 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:5 :: نويسنده : darush

لومیا 925 را می‌توان یکی از عجایب هفت گانه دنیای هوشمند به شمار آورد! چراکه از طرفی با طراحی جسورانه و بسیار جذابش قادر است هر کاربری را غرق در این شاخصه بسیار عالی خویش نماید و از طرفی دیگر به خاطر مشخصات نسبتا تکراریش، گزینه خوبی برای خرید به شمار نمی‌رود!
این گل سرسبد که تا مدت‌های مدیدی با کد “CatWalk” شناخته می‌شد، هنگام معرفی واکنش‌های منفی و مثبت بسیاری را با خود همراه کرد!

Nokia_Lumia_925_13_mk217-580-90

حتی بسیاری از واکنش‌های مثبت پس از مقایسه بدنه آلمینیومی آن با بدنه اچ‌تی‌سی‌ وان، به واکنش‌های منفی تبدیل شد و تولید این گوشی، نوعی بن بست خلاقیت برای نوکیا و پسران هوشمندش به شمار آمد! چرا که پوششی از پلی کربنات، پشت گوشی را در تصرف گرفته که لذت کار با این هوشمند را تا حد بسیاری کاهش داده است! این که نوکیا پوششی پلی کربناتی را برای افزایش بهبود هرچه بیشتر توانمندی ارتباط و آنتن دهی لومیا 925 برگزیده است، اصلا قابل توجیه نیست و نمی‌توان آن را یک دلیل منطقی برشمرد چرا که اچ تی سی وان، این مهم را با بدنه تمام آلمینیومی‌اش بدون مشکل به انجام رسانده است!

P5140041-580-90

نوکیا برای اثبات بی خلاقیت بودنش، با بهره گیری تکنولوژی Clear Black، برروی صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی، نشان داد که عملا در این بخش هیچ پیشرفت متفاوتی را با سایر برادران لومیایی صفتش تجربه نکرده و به تقلیدی کورکورانه از برادران بزرگ ترش دست زده است! هنگامی که صفحه نمایش آن را برای مقایسه در برابر اکسپریا زد، گلکسی اس 4، اچ‌تی‌سی وان و ال‌جی اپتیموس جی پرو نگاه دارید، از این لومیای بد اقبال بسیار عصبانی خواهید شد و شاید آن را به کنجی پرت نمایید! البته اگر صفحه نمایش این گوشی را برای مقایسه با سران اندرویدی به سویشان نبرید، به خاطر روشن، شفاف و زنده بودن رنگ‌های تولید شده از سوی  صفحه نمایش لومیا 925، تا حدی ذوق زده خواهید شد!
اگر به یک پردازنده قدرتمند در قلب این تازه نفس فکر می‌کنید، باید این خیال باطل رااز ذهنتان خارج سازید چرا که لومیا 925، بازهم در این بخش از شاخصه‌هایش، توانمندی سخت‌افزاری برادران قبلی خود را به نوعی بر روی جسم ضعیفش پیاده نموده و با حمل یک پردازنده دوهسته‌ای کریت با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز برای هرهسته، صحت گفته هایمان را به اثبات رساند و تایید نمود که پسر بی هنری است!
حال که از این پسر نومید گشته‌اید، بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم چراکه مشخصاتی همچون: مقدار فضای رم همچنان برروی یک گیگابایت ثابت مانده و قصد صعود و تجربه آمار و ارقام بالاتر را ندارد! گرچه نمی‌توان بابت این همه شاخصه‌های یکسان، از نوکیا خرده گرفت! خرده اصلی را باید به پشتیبانی بسیار ضعیف سیستم عامل ویندوز فون 8 گرفت و از این نسخه تکراری ویندوزی، ناراحت شد!

Nokia_Lumia_925_13_mk204-580-90

بهتر است پیش از این که شما را نسبت به نوکیا و جوخه لومیایی صفتش متنفر سازیم، مژده دوربینی بسیار با کیفیت و خوب را به شما دهیم و نشان دهیم لومیا 925 می‌تواند با دوربین 8.7 مگاپیکسلی‌اش، شگفتی‌های بسیاری بیافریند که خیلی از پسران هوشمند اندرویدی، از انجام دادن آن‌ها عاجز مانده‌اند!
همان طور که می‌دانید نوکیا در لومیای 920 از یک لنز 6 عنصری با گواهینامه ISO 3200 بهره برده تا این لومیا 925 با دوربین رویایی‌اش، در دل شب به شکار تصاویر و سوژه‌های رنگارنگ مشغول گردد، بدون اینکه از کمبود نور محیط اعتراض سر دهد! همچنین قادر خواهید بود با نرم افزار Smart Camera در حالت پیش فرض، با یک بار تصویر برداری 10 عکس متوالی از سوژه مورد نظرتان ضبط نمایید تا به دلخواه یکی از آن‌ها را به عنوان عکس برتر برای خود انتخاب ساخته و در حافظه بلند مدت یار هوشمندتان ثبت نمایید! این پسر که گویی قرار است با دوربین فوق العاده‌اش شگفتی آفریند، می‌تواند همانند رقبای اندرویدی صفتش، نوید تنظیمات بسیار پیشرفته برای ویرایش تصاویری که با دوربین لومیا 925 به ثبت رسانده‌اید، به شما دهد!
می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین لومیا 925 نوکیا را در ادامه مشاهده فرمایید.

700-images_taken_with_nokia_lumia-925-3First-camera-samples-from-the-Lumia-925-outed-by-Nokia

1200-1-images_taken_with_nokia_lumia-925_smart_camera-4

همچنان که مبهوت توانمندی عکاسی لومیا 925 مانده بودیم، ناگهان متوجه شدیم این اسمارت فون برخلاف تصاویر فریبنده‌اش، لایق اینکه عنوان پرچمدار سال را برای خویش برگزیند نخواهد داشت و به زودی از دستش به تنگ خواهید آمد! لومیا 925 گویی با خودش سر ناسازگاری دارد و کمی کند ذهن است! چراکه این پسر لومیایی، کمی در پردازش ضعف داشته و گاهی از سرعت پایین صدای اعتراض به آسمان برخواهید آورد! گاهی مدت پردازش درخواستتان از این لومیایی و گاهی دیگر هم مدت بارگذاری محیط ویرایش تصویر در تنظیمات عکس‌ها، حسابی شما را کلافه خواهد کرد و به این نتیجه می‌رسید که می‌توانید آن را در دست گرفته و سپس با عکس العملی فوق العاده سریع، به کنج اتاقتان پرتابش نمایید!

P5140038-580-90

لومیا 925 با تجهیز خود به یک باتری 2000 میلی آمپری و بهره گیری از یک حافظه 16 گیگابایتی غیر قابل ارتقا، نشان داده که حتی نمی‌تواند مهمترین و کلیدی‌ترین خواسته‌های طرفدارانش را رفع ساخته و به نوکیا در پیشرفتش کمک شایانی نماید! هنگامی که این گوشی را با یک گلکسی اس 4 در درست می‌گیرید، ممکن است از سنگین‌تر بودن لومیا 925 آزرده خاطر گردید! همچنین اگر شما به فکر خرید یک اسمارت فون ویندوز فونی افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا نگاه خود را برروی اندام این تازه نفس ندوزید چرا که ممکن است لومیا 925 جادو و جمبلتان کرده و شما تن به یک خرید غیر معقولانه دهید!


 

جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : darush

استیو جابز در سال 1955 از پدری سوری و مسلمان به نام عبدالفتاح جندلی -- که بعدها استاد علوم سیاسی گردید -- و مادری آمریکایی به نام ژوانی سیمپسون -- که بعدها متخصص آسیب شناسی زبان گردید -- متولد شد. ظاهراً به دلیل آنکه پدر و مادر او هنوز رسماً ازدواج نکرده بودند و داشتن فرزند برای این زوج از سوی جامعه پذیرفته نبود زوج دیگری به نام پاول و کلارا جابز از مانتین ویو کالیفرنیا این کودک را به فرزند خواندگی پذیرفتند و نام استیون پاول را بر روی او نهادند. پدر و مادر اصلی استیو چند سال بعد از به دنیا آمدن او رسماً ازدواج نمودند و صاحب یک دختر شدند.

استیو جابز در سال 1971 زمانی که 16 سال داشت با استیو وزنیاک که در آن زمان 21 سال داشت آشنا گردید و این دو 5 سال بعد در سال 1976 یعنی زمانی که جابز 21 سال داشت همراه با رونالد واین کمپانی اپل را پایه گذاری نمودند.

در سال 1985 به دنبال جنگ قدرت در کمپانی اپل هیأت مدیره این کمپانی تمامی مسئولیت های اجرایی  جابز را که در آن زمان رئیس بخش مکینتاش کمپانی اپل بود از وی گرفتند و جابز از مقام خود برکنار گردید. جابز در همان زمان کمپانی NeXT Computer را بنیان نهاد و در سال 1996 با خریده شدن NeXT توسط اپل دوباره به کمپانی اولیه خود بازگشت بازگشت.

جابز پس از بازگشت به اپل در سال 1997 به عنوان مدیرعامل موقت اپل برگزیده شد و در سال 1998 واژه موقت از سمت او برداشته شد و رسماً مدیرعامل دائم اپل گردید. او توانست اپل را از بحران خارج ساخته و این کمپانی را به اوج برساند. عرضه کامپیوترهای آی مک، پخش کننده موسیقی آی پاد، گوشی های موبایل آیفون، سیستم عامل iOS، تبلت آی پد، فروشگاه آی تیونز، سرویسApp Store و سرویس ابری iCloud از دستاوردهای اپل پس از بازگشت جابز به این کمپانی است. عرضه این محصولات دستاوردهای مالی بی نظیری را برای اپل بدنبال داشت به گونه ای که این کمپانی در سال 2010 با پشت سر گذاشتن مایکروسافت (از نظر مجموع ارزش سهام) به پرارزش ترین کمپانی فناوری جهان بدل شد.

جابز در روز 24 آگوست 2011 (2 شهریور 1390) از مدیر عاملی اپل کناره گیری نمود و تیم کوک به عنوان مدیر عامل جدید اپل مسئولیت جابز را بر عهده گرفت (). استیو جابز قرار است که به عنوان رئیس هیئت مدیره اپل باز هم در این کمپانی به ایفای نقش بپردازد. وی همچنین هنوز از اعضای هیئت مدیره کمپانی والت دیسنی است.

در زیر تصاویری از دوران تحصیل و کار این مدیر خلاق و شایسته را مشاهده می نمائید:

--------------------

به روز رسانی در 1390/7/13: استیو جابز -- اسطوره دنیای فناوری -- در روز 5 اکتبر 2011 (13 مهر 1390) دیده از جهان فرو بست (استیو جابز -- بزرگمرد تاریخ فناوری -- در سن 56 سالگی درگذشت). روحش شاد و یادش گرامی باد.

 Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز در سن 14 سالگی

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز در کلوپ الکترونیک دبیرستان

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز درسن 17 سالگی

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز همراه با استیو وزنیاک در کنار کامپیوتر Apple I (سال 1976)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز همراه با استیو وزنیاک (سال 1980)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز در نمایشگاه اپل همراه با کامپیوتر مکینتاش (سال 1984)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز همراه با تیم مک (1984)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز همراه با دخترش لیزا (سال 1989)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز در شرکت پیکسار (سال 1995)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز در کنار کامپیوترهای iMac (سال 1999)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی iBook (سال 2001)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی فروشگاه iTunes (سال 2003)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز همراه با همسرش لورن (سال 2005)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی گوشی iPhone در نمایشگاه Macworld (سال 2007)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی iPhone 3G در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (سال 2008)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی MacBook Air در Macworld (سال 2008)

 

Steve Jobs

تصویر بالا: استیو جابز هنگام معرفی تبلت iPad (سال 2010)

 

Steve Jobs

جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:, :: 21:46 :: نويسنده : darush

کمپانی سامسونگ در نمایشگاه IFA 2011 -- یکی از معتبرترین نمایشگاه های وسایل الکترونیکی مصرفی که تا تاریخ 7 سپتامبر 2011 در شهر برلین آلمان ادامه خواهد داشت -- به معرفی محصولات گوناگونی منجمله گوشی هوشمند گالاکسی نوت (Galaxy Note) پرداخت که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و رسانه ها مواجه گردید.

گوشی Galaxy Note علاوه بر دارا بودن امکانات ارتباطی یک گوشی هوشمند، با برخورداری از یک صفحه نمایش بزرگ می تواند تا حد زیادی نقش یک تبلت را نیز ایفا نماید. صفحه نمایش لمسی خازنی این گوشی با قطر 5.3 اینچ از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشنی برابر 800 پیکسل در 1280 پیکسل (WXGA) با دانسیته 285 پیکسل در اینچ دارد.

گوشی Galaxy Note به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Gingerbread) مجهز است (بر خلاف Galaxy Tab 7.7 که به نسخه 3.2 سیستم عامل اندروید ویژه تبلت ها (Honeycomb) مجهز می باشد.) Galaxy Note با دارا بودن یک قلم (Stylus) و واسط های کاربری مربوطه (تحت نام S Pen) امکان ذخیره نمودن طراحی ها و دستنوشته های کاربران را بصورت دیجیتال با استفاده از برنامه های ویژه ای نظیر S Planner و S Memo فراهم می آورد. ظاهراً سامسونگ در نظر دارد که کیت توسعه نرم افزار (SDK) ویژه S Pen را نیز ارائه دهد تا توسعه دهندگان برنامه ها بتوانند از امکانات ویژه S Pen استفاده نمایند.

Samsung Galaxy Note

گوشی Galaxy Note همانند تبلت Galaxy Tab 7.7 به یک پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی و 1 گیگابایت RAM مجهز بوده و با دو نوع حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه می شود. همچنین اسلات کارت حافظه microSD با امکان پشتیبانی از کارت های حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت در این گوشی تعبیه شده است.

گوشی Galaxy Note ضخامتی برابر 9.7 میلی متر داشته و وزنی معادل 178 گرم دارد. این گوشی به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری مجهز است.

Samsung Galaxy Note

پشتیبانی از سرویس پیام رسانی فوری ChatOn سامسونگ که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده و قابلیت پشتیبانی از ارتباطات نزدیک برد (NFC) (به صورت اختیاری) از دیگر ویژگی های این گوشی است.

در زمان نگارش این مطلب هنوز قیمت و زمان عرضه این گوشی به بازار از سوی سامسونگ اعلام نشده است.

جمعه 25 / 2 / 1392برچسب:, :: 21:42 :: نويسنده : darush

کمپانی سونی اریکسون در روز 22 ژوئن 2011 (1 تیر 1390) در بیست و دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات (CommunicAsia 2011) دو عضو جدید از خانواده گوشی های هوشمند اکسپریا (گوشی های Xperia ray و Xperia active) و یک فیچر فون (گوشی txt) را معرفی نمود.

در مطلبی دیگر به معرفی گوشی Xperia active پرداخته ایم و در اینجا گوشی Xperia ray را معرفی می کنیم.

گوشی Xperia ray نیز همانند گوشی Xperia active به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Gingerbread) مجهز است. دنیل سندبلام مدیر بازاریابی جهانی محصولات سونی اریکسون در مورد این گوشی می گوید: «ما انتظار داریم Xperia ray برای مشتریانی که به دنبال ترکیبی از طراحی زیبا و مجموعه ای غنی از ویژگی ها هستند جذاب باشد. ترکیبی از مواد برتر و ویژگی های چند رسانه ای که توسط سونی فراهم شده ما را قادر به عرضه این گوشی به گونه ای منحصر به فرد نمود.»

Sony Ericsson Xperia ray

Xperia ray به پردازنده ای 1 گیگاهرتزی مجهز است و حافظه ای 300 مگابایتی دارد. این گوشی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی کرده و یک کارت حافظه 4 گیگابایتی نیز همراه با گوشی به خریدار داده می شود.

صفحه نمایش خازنی ضد خش و چند لمسی گوشی Xperia ray از فناوری Reality Display همراه با Mobile Bravia Engine سونی اریکسون استفاده می نماید. این صفحه نمایش 3.3 اینچی رزولوشنی برابر 854 در 480 پیکسل دارد.

گوشی Xperia ray به یک دوربین 8.1 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فوکوس با لمس صفحه نمایش و امکان فیلمبرداری HD 720p مجهز است. فلش LED این دوربین هنگام فیلمبرداری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین یک دوربین ثانویه VGA در وجه رویی گوشی برای مکالمات تصویری تعبیه شده است.

Sony Ericsson Xperia ray

سرویس های متنوع گوگل در گوشی Xperia ray تدارک دیده شده و امکان ارتباط با شبکه اجتماعی فیس بوک از داخل برنامه های گوناگون توسط Facebook Inside Xperia که سونی اریکسون به تازگی به گوشی های خانواده اکسپریا اضافه نموده در این گوشی به چشم می خورد.

گوشی Xperia ray در چهار رنگ مشکی، طلایی، صورتی و سفید در سه ماهه سوم سال 2011 به بازار عرضه می شود. در زمان نگارش این مطلب اطلاعاتی در مورد قیمت این گوشی منتشر نشده است.

Sony Ericsson Xperia ray

چهار شنبه 23 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:15 :: نويسنده : darush

اگر به خاطر داشته باشید ماه گذشته در خبری به معرفی 5 اسمارت فون برتر از نگاه سایت معتبر CNET پرداختیم و این ماه نیزعلاوه بر بروز رسانی خبر ذکر شده، فهرست بهترین اسمارت فون های سایت های معتبر دیگر از جمله PCMag ،DigitalTrends ،TechRadar و LaptopMag  را برای انتخاب بهتر خریداران اضافه کرده ایم.

امروزه در بازار، اسمارت فون های بسیاری برای خریداران وجود دارد و گاهی تنوع در مشخصات سخت افزاری، ظاهر و قیمت این اسمارت فون ها به همراه تبلیغات گسترده، باعث سردرگمی خریداران شده و امکان انتخاب صحیح و مناسب را از آنها سلب می‌کند. به همین خاطر نقد ها و مقایسه های دو به دو اسمارت فون ها تهیه و منتشر می‌شوند که کمک بسزایی به انتخاب صحیح کاربران می‌کنند، اما با این وجود و همچنان به دلیل تعداد نسبتاً بالای اسمارت فون ها، برگزیدن بهترین اسمارت فون کاری دشوار و زمان گیر است که انجام آن برای برخی کاربران مقدور نیست.

اما برای رفع این مشکل نیز راه حلی وجود داشته و آن انتشار فهرستی از بهترین اسمارت فون هاست که توسط برخی از سایت‌های تخصصی در فواصل زمانی خاص منتشر می‌شود. این فهرست ها، معمولاً در انتخاب اسمارت فون ها از معیارهای مشخص و حساب شده ای استفاده می‌کنند و به همین دلیل در بسیاری از موارد، این فهرست ها اسمارت فون های یکسانی را به کاربران پیشنهاد می‌کنند که نشان از دقت و یکی بودن استاندارد ها در بین این سایت‌ها دارد.

Best Smartphones

تنها نکته ای که در خصوص این فهرست ها لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که معمولاً سایت‌های تخصصی این فهرست ها را برای کاربران عادی طراحی کرده و کسانی که قصد خرید اسمارت فون هایی با تمرکز بر روی قابلیت‌های ویژه، مانند اسمارت فون هایی با بهترین دوربین، شارژ دهی بسیار بالا، مقاومت بیشتر و غیره دارند، می‌بایستی به طور تخصصی‌تر به انتخاب اسمارت فون اقدام کنند.

برای کاربران عادی نیز هرچند چنین فهرست هایی از دقت بالایی برخوردارند، اما نباید این نکته نیز فراموش شود که در انتخاب اسمارت فون های چنین فهرست هایی، سلیقه نیز نقش داشته و بنابراین لزوماً مکان نخست این فهرست به بهترین اسمارت فون تعلق ندارد، بلکه کاربران برای رسیدن به مناسب‌ترین گزینه بهتر است بعد از انتخاب سیستم عامل، نیاز ها و میزان هزینه مورد نظر خود را نیز در کنار این فهرست مورد توجه قرار داده و از نقد های تخصصی برای اطمینان از انتخاب خود بهره گیرند.

بهترین اسمارت فون ها از نگاه سایت CNET:

سایت CNet یکی از معروف ترین و معتبر ترین سایت های دنیای فناوری محسوب شده و از این جهت فهرست بهترین اسمارت فون های این سایت نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. البته از ماه گذشته تا کنون هیچ گونه تغییری در فهرست بهترین اسمارت فون های این سایت داده نشده، اما قطعا در ماه های آتی و با معرفی و عرضه اسمارت فون های جدید بخصوص آیفون نسل جدید، اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز 8 نوکیا و غیره، شاهد تغییراتی در این فهرست خواهیم بود.

1- Samsung Galaxy S III

اسمارت فونی مجهز به قوی‌ترین پردازنده چهار هسته ای، صفحه نمایش بسیار با کیفیت HD Super AMOLED ، دوربین بسیار عالی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دیگر. این اسمارت فون اندرویدی، قطعاً یکی از بهترین گزینه‌هاست که در تمام زمینه ها از عملکردی عالی برخوردار بوده و در بسیاری از وب سایت‌های دیگر نیز به عنوان بهترین اسمارت فون معرفی شده است.

Samsung Galaxy S III

2- Motorola RAZR MAXX

این اسمارت فون از پردازنده دو هسته نسبتاً قدرتمند و صفحه نمایش Super AMOLED برخوردار است ولی دلیل موفقیت اصلی آن، باتری فوق‌العاده 3300mAh است که در کنار طراحی مستحکم و نسبتاً باریک بنده، Droid RAZR MAXX را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مطرح کرده است. البته رزولوشن صفحه نمایش، پردازنده گرافیکی و کیفیت دوربین این اسمارت فون در حد متوسط قرار دارد.

Motorola RAZR MAXX

3- iPhone 4S

آیفون 4 اس نیازی به معرفی ندارد چرا که بر خلاف دیگر اسمارت فون های این فهرست، آیفون سیستم عامل iOS را اجرا می‌کند و به نوعی معروف‌ترین عضو این فهرست است. آیفون مزایای بسیاری داشته که از جمله آنها می‌توان به رابط کاربری دوست داشتنی، فروشگاه نرم افزاری App Store -- که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به فروشگاه Goole Play اندروید دارد-- ، بهترین کیفیت دوربین در بین اسمارت فون های این فهرست و پشتیانی طولانی در کنار امنیت بالاتر اشاره کرد. البته معایب این اسمارت فون از جمله صفحه نمایش با کیفیت کمتر، قیمت بالاتر و محدودیت‌های سیستم عامل iOS نیز نباید فراموش شود.

iPhone 4S

4- HTC One X

HTC One X یک اسمارت فون بسیار قدرتمند 4 هسته ای است که از طراحی بسیار زیبا، باریک و مستحکمی برخوردار است. این گزینه نیز برای کاربرانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال اسمارت فونی هستند که در همه زمینه ها کیفیت مطلوبی دارد. البته از نظر دوربین نمی‌توان این اسمارت فون را بهترین دانست، اما مجهز بودن به با کیفیت‌ترین نمایشگر موجود در بازار و رابط کاربری نسبتاً پیچیده تر HTC Sense در کنار قیمت مناسب، HTC One X را تبدیل به گزینه ای بسیار عالی کرده است.

HTC One X

5. HTC One S

HTC One S یکی از زیباترین، مستحکم‌ترین و باریک‌ترین اسمارت فون ها در کلاس خود است که به همراه یک پردازنده قدرتمند دو هسته ای و نمایشگر بسیار با کیفیت Super AMOLED عرضه می‌شود. دوربین با کیفیت و رابط کاربری HTC Sense نیز از دیگر مزایای این اسمارت فون محسوب می‌شود.

HTC One S

 

برای مقایسه مشخصات فنی این اسمارت فون ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید

فهرست بهترین گوشی های اندرویدی از نگاه سایت PCMag:

سایت PCMag همانند CNET از اعتبار بسیار بالایی در حوزه فناوری برخوردار بوده از این جهت فهرست بهترین گوشی های اندرویدی این سایت می تواند به عنوان منبعی موثق برای خریداران اسمارت فون های اندرویدی محسوب شود.

1. HTC One X

2. Samsung Galaxy S III

3. HTC EVO 4G LTE

HTC EVO 4G LTE

4. HTC One S

5. Motorola DROID 4

Motorola DROID 4

6. Motorola RAZR MAXX

7. Samsung Galaxy Nexus

Samsung Galaxy Nexus

فهرست بهترین اسمارت فون ها از نگاه سایت DigitalTrends:

سایت Digital Trends دارای انواع و اقسام مختلفی از فهرست بهترین هاست که به دلیل بروز رسانی منظم و نقد دقیق، از شهرت بالایی برخوردار است. در زیر فهرست 10 اسمارت فون برتر از این سایت آمده است.

1. Samsung Galaxy S III

2. HTC EVO 4G LTE

3. HTC One X

4. Samsung Galaxy Nexus

5. HTC One S

6. Motorola Droid Razr Maxx

7. Apple iPhone 4S

8. Motorola Photon Q 4G LTE

Motorola Photon Q 4G LTE

9. Motorola Atrix HD

Motorola Atrix HD

10. LG Optimus 4X HD

LG Optimus 4X HD

فهرست بهترین گوشی های اندرویدی از نگاه سایت TechRadar:

این سایت نیز جزو معتبر ترین سایت های فناوری محسوب شده و به دلیل دقت بالا در تولید نقد ها، فهرست بهترین گوشی های اندرویدی آن در زیر آمده است.

1. Samsung Galaxy S III

2. HTC One X

3. HTC One S

4. LG Optimus 4X HD

5. Samsung Galaxy S II

Samsung Galaxy S II

6. Sony Xperia S

Sony Xperia S

7. Samsung Galaxy Nexus

8. Huawei Ascend G300

Huawei Ascend G300

9. Motorola RAZR MAXX

10. Samsung Galaxy Note

Samsung Galaxy Note

10 اسمارت فون برتر از نظر نویسندگان سایت LaptopMag:

سایت LaptotMag که به داشتن بررسی های تخصصی و جامع معروف است، فهرستی از بهترین اسمارت فون ها را معرفی کرده که قطعا می تواند برای خریداران تمام سیستم عامل ها مورد استفاده واقع شود.

1. Samsung Galaxy S3

2. HTC One X

3. Apple iPhone 4S

4. Motorola Razr Maxx

5. Samsung Galaxy Nexus

6. HTC One S

7. Nokia Lumia 900

Nokia Lumia 900

8. HTC EVO 4G LTE

9. Pantech Burst

Pantech Burst

10. Motorola DROID 4

چهار شنبه 23 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:12 :: نويسنده : darush

محبوبیت تبلت ها در جهان روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک، فروش این محصولات از نوت بوک ها و پی سی ها پیشی گرفته و به جایگزینی برای آنها بدل شوند. به همین دلیل و با توجه به استفاده پیچیده تر از تبلت ها در مقایسه با اسمارت فون ها، لازم است خریداران با آگاهی بیشتری به انتخاب تبلت اقدام کنند.

در خرید یک تبلت اولین و مهمترین قدم، انتخاب صحیح سیستم عامل است چرا که سیستم عامل پاسخگوی نیازهای کاربران بوده و به دلیل تفاوت های عمیق بین سیستم عامل های موجود، انتخاب نا مناسب می تواند کاربران را دچار مشکل سازد. البته سخت افزار مناسب نیز بسیار مهم بوده، اما تجربه کاربر از یک تبلت، بیشتر به سیستم عامل و نرم افزار های آن باز می گردد.

انتخاب سیستم عامل

در حال حاضر تنها دو سیستم عامل به صورت گسترده در تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما به زودی و با عرضه ویندوز 8 -- که در تاریخ 26 اکتبر سال جاری عرضه می شود -- این تعداد به سه افزایش می یابد. سیستم عامل اول که در اوایل سال 2010 و با معرفی iPad پا به عرصه بازار تبلت ها گذاشت، iOS نام دارد. این سیستم عامل در واقع نسخه بزرگ تر شده سیستم عامل iOS آیفون است که برای نمایشگر بزرگتر آی پد بهینه شده و چند قابلیت ویژه به آن افزوده شده است. iOS برای کسانی مناسب است که از تبلت خود استفاده های پیچیده ای نداشته و به دنبال نرم افزار ها و بازی های با کیفیت و متنوع هستند. فروشگاه نرم افزاری این سیستم عامل دارای بیشترین و با کیفیت ترین عناوین بوده و رابط کاربری نیز بسیار ساده طراحی شده است.

و اما سیستم عامل دوم، اندروید نام دارد که اکنون بر روی تعداد بسیاری از تبلت های شرکت های مختلف استفاده می شود. این سیستم عامل برای کاربرانی مناسب تر است که استفاده آنها به تماشای فیلم، وب گردی، خواندن کتاب و استفاده از نرم افزار محدود می شود. رابط کاربری دوست داشتنی و محدودیت های کمتر نسبت به iOS نیز از دیگر مزایای این سیستم عامل است.

و اما آخرین سیستم عاملی که به زودی وارد عرصه رقابت تبلت ها می شود، ویندوز 8 مایکروسافت است. ویندوز 8 در واقع همان سیستم عامل نصب شده روی لب تاپ ها و پی سی هاست که اکنون با داشتن رابط کاربری بسیار جذاب و حرفه ای Windows 8-style برای استفاده بر روی صفحات لمسی بهینه شده است. این سیستم عامل که بر روی تبلت ها به همراه نرم افزار Office عرضه می شود، برای کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای پیشنهاد می شود، هرچند کاربران غیر حرفه ای نیز از مزایای بسیار این سیستم عامل بی بهره نخواهند بود. در حال حاضر فروشگاه نرم افزاری این سیستم عامل برای تبلت های مبتنی بر پردازنده های ARM عناوین محدودی داشته اما پیش بینی می شود با عرضه گسترده این سیستم عامل، فروشگاه ویندوز 8 رشد سریعی داشته باشد.

با توجه به گفته های بالا در مورد هر سیستم عامل، کاربران می توانند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند و تبلتی متناسب با نیاز های خود تهیه کنند. البته عناصر دیگر از جمله سخت افزار داخلی، اندازه نمایشگر، وجود کیبورد فیزیکی و غیره نیز باید به گونه ای صحیح انتخاب شود. به همین دلیل نیز در زیر فهرستی از بهترین تبلت های موجود در بازار که توسط وب سایت معتبر CNET تهیه شده، آورده شده تا خریداران بتوانند با بهترین تبلت های بازار آشنا شوند.

Best Tablets August 2012

تصویر بالا: پنج تبلت برتر جهان از نگاه CNET - نسبت ابعاد در تصویر بالا رعایت شده است

 

فهرست بهترین تبلت ها از نگاه کارشناسان سایت CNET:

CNET قطعاً یکی از معتبرترین وب سایت ها در زمینه نقد و بررسی محصولات دیجیتال است و به همین دلیل فهرست پیشنهادی این وب سایت، از دقت و اعتبار بالایی برخوردار است.

1. The New iPad

The New iPad

شرکت اپل با معرفی آی پد در سال 2010، انقلابی در صنعت تبلت ها ایجاد نمود و اکثر تبلت های مدرن امروزی نیز به نحوی ادامه راه همین تبلت می باشند. The New iPad، با داشتن نمایشگر با کیفیت و با رزولوشن بالا، پردازنده و واحد گرافیکی قدرتمند، سیستم عامل و رابط کاربری ساده و البته بهترین فروشگاه نرم افزاری، قطعاً انتخاب اول بسیاری از خریداران تبلت هاست. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، باتری قدرتمند، بدنه ساخته شده ازمواد مرغوب و دوربین بسیار عالی نیز در موفقیت این تبلت نقش بسزایی داشته اند.

2. Asus Transformer Pad Infinity TF700

Asus Transformer Pad Infinity TF700

Asus Transformer Pad Infinity جزو بهترین تبلت های اندرویدی موجود در بازار است که با داشتن طراحی زیبا و بدنه باریک و مقاوم، خود را از رقبای پلاستیکی بازار متمایز ساخته است. این تبلت اندرویدی با داشتن پردازنده بسیار قدرتمند چهار هسته ای، صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالا، دوربین با کیفیت و نهایتاً رابط کاربری دوست داشتنی سیستم عامل اندروید، یکی از رقبای اصلی آی پد شرکت اپل است. البته فراموش نشود که در حال حاضر نرم افزار های محدودی از رزولوشن بالای این تبلت پشتیبانی می کنند که این در کنار باتری نه چندان قدرتمند، از مهمترین نقاط ضعف Asus Transformer Pad Infinity محسوب می شود.

3. Google Nexus 7

Google Nexus 7

Nexus 7 در میان عناوین این فهرست، یکی از جذاب ترین و وسوسه کننده ترین گزینه هاست. این تبلت که توسط شرکت گوگل و با همکاری Asus طراحی شده، تنها تبلتی است که نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید با نام جلی بین را اجرا کرده و در آینده نیز پشتیبانی نرم افزاری بسیار عالی گوگل را به همراه خواهد داشت. از دیگر ویژگی های این تبلت نیز می توان به قیمت 200 دلاری، نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن مناسب، پردازنده قدرتمند 4 هسته ای و البته رابط کاربری بهینه شده اندروید 4.1 اشاره کرد. البته نبود دوربین پشتی و عدم پشتیبانی از microSD از مهمترین نقاط ضعف این تبلت محسوب می شود.

4. Asus Transformer Pad TF300

Asus Transformer Pad TF300

ین تبلت در واقع نسخه ارزان تر تبلت Asus Transformer Pad Infinity -- که در رتبه دوم این فهرست قرار دارد -- است. Asus Transformer Pad با داشتن همان پردازنده قدرتمند، دوربین با کیفیت و البته قیمت ارزان تر می تواند برای دوستداران سیستم عامل اندروید گزینه بسیار مناسبی باشد. البته نواقصی چون نمایشگر با رزولوشن و کیفیت متوسط و طراحی نه چندان خوب نیز نباید در هنگام خرید این تبلت فراموش شود.

5. Amazon Kindle Fire

Amazon Kindle Fire

تبلت Kindle Fire آمازون در زمان عرضه با داشتن قیمت 200 دلاری و سخت افزار مناسب، یکی از محبوب ترین گجت های بازار بوده اما اکنون و با نزدیک شدن به زمان عرضه نسخه دوم این تبلت، کمی از جذابیت های آن در مقابل رقبا و بخصوص Nexus 7 کاسته شده است. البته وجود سرویس های مخصوص شرکت آمازون، نمایشگر مناسب 7 اینچی و رابط کاربری متفاوت، باعث شده Kindle Fire همچنان جزو تبلت های خوب بازار دسته بندی شود. البته نبود دوربین پشتی، عدم پشتیبانی از microSD، 3G، GPS، و از همه مهمتر محدودیت فروشگاه نرم افزاری آمازون، باعث بی رغبتی خریداران نسبت به این تبلت شده است.

در آخر نیز توجه به این نکته ضروری است که فهرست درج شده در بالا، برای کاربران عادی تهیه شده و کاربرانی که قصد خرید تبلتی با قابلیت خاص، مانند شارژ دهی بالاتر از متوسط، کیبورد فیزیکی، قابلیت اتصال به شبکه 4G و غیره هستند، می بایستی به صورت تخصصی تر اقدام به انتخاب تبلت مورد نظر کنند.

کاربران عادی نیز برای اطمینان از صحیح بودن انتخاب خود، بهتر است از نقد های تخصصی نیز استفاده کرده تا در کنار بررسی دیگر عوامل چون بازه قیمت، پشتیبانی و ویژگی های سخت افزاری، به بهترین نتیجه دست یابند. این نکته نیز فراموش نشود که تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 در اواخر ماه اکتبر وارد بازار شده و ما به کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای اکیداً توصیه می‌ کنیم که تا آن زمان دست نگاه داشته و اقدام به خرید تبلت های کنونی نکنند. علاوه بر این احتمالاً شرکت اپل بازهم در ماه اکتبر، تبلت iPad mini خود را معرفی می کند که دارای نمایشگر کوچکتر و قیمت 249 دلاری است.

چهار شنبه 23 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:9 :: نويسنده : darush

: شرکت سامسونگ حدود 5 ماه پیش، از پرچمدار اندرویدی جدید خود یعنی گلکسی اس 3 پرده برداری کرد. این اسمارت فون با داشتن طراحی بسیار عالی، سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری بهینه شده تبدیل به محبوب ترین اسمارت فون اندرویدی بازار شد. اما قیمت بالا و نمایشگر غول پیکر 4.8 اینچی این اسمارت فون باعث شد برخی کاربران از خرید این اسمارت فون منصرف شده و به سمت اسمارت فون هایی با قیمت مناسب تر و یا نمایشگر کوچک تر روی بیاورند.

به همین دلیل شرکت سامسونگ که قصد قبضه تمامی بخش های بازار را دارد، تصمیم گرفت با عرضه یک نسخه کوچک تر، ارزان تر و در عین حال مجهز به ویژگی های دوست داشتنی نسخه اصلی، رای این دسته از کاربران را نیز بدست آورد. نام این اسمارت فون جدید سامسونگ، گلکسی اس 3 مینی (Samsung Galaxy S III mini) است که می توان آن را از هم اکنون قهرمان اندرویدی بازار کشور های در حال توسعه دانست.

گلکسی اس 3 مینی به همراه آخرین ورژن سیستم عامل اندروید ملقب به جلی بین و رابط کاربری مخصوص سامسونگ عرضه می شود. البته به احتمال قوی در ماه جاری ورژن جدیدی از سیستم عامل اندروید معرفی خواهد شد اما همچنان داشتن نسخه جلی بین بر روی یک اسمارت فون با رده قیمتی متوسط بسیار عالی است.

Samsung Galaxy S III mini vs. Samsung Galaxy S III

سامسونگ گلکسی اس 3 (سمت راست) در مقابل سامسونگ گلکسی اس 3 مینی (سمت چپ) - نسبت ابعاد رعایت شده است

از نظر ظاهر، گلکسی اس 3 مینی همانطور که انتظار داشتیم دارای سایز کوچکتری نسبت به مدل اصلی بوده و با داشتن ابعاد 121.6x63x9.9 میلی متری -- در مقابل ابعاد 136.6x70.6x8.6 میلی متری گلکسی اس 3 -- بسیار ساده تر در دست و جیب جای می گیرد.

نمایشگر گلکسی اس 3 مینی نسبت به مدل قبلی کوچکتر شده و به مقدار 4 اینچ تقلیل یافته است. این نمایشگر از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشنی برابر با 800 در 480 پیکسل دارد. این رزولوشن در مقابل گلکسی اس 3 بسیار کمتر است اما حداقل استفاده از نمایشگر Super AMOLED با رنگ های عمیق و کنتراست بالا، نوید تجربه لذت بخشی را به کاربران می دهد.

و اما به چیپست گلکسی اس 3 مینی میرسیم. این چیپست برخلاف دیگر محصولات سری گلکسی اس سامسونگ، نه از نوع Exynos و نه از نوع Snapdragon است، بلکه سامسونگ برای کاهش هرچه بیشتر هزینه تمام شده از چیپست ST-Ericsson NovaThor استفاده کرده است.

Samsung Galaxy S III mini

این چیپست دو هسته ای، بر روی فرکانس 1 گیگاهرتز کار می کند و به همراه یک گیگابایت رم، عملکرد قابل قبولی را به نمایش خواهد گذاشت. البته نباید از گلکسی اس 3 مینی انتظار عملکردی مشابه گلکسی اس 3 را داشت اما پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali 400 و پردازنده دو هسته ای این چیپست، کاربران معمولی را نا امید نخواهد کرد.

دوربین اصلی تعبیه شده در پشت گلکسی اس 3 مینی، 5 مگاپیکسلی به همراه فلش LED است که قابلیت فیلم برداری با کیفیت 720p را دارد. دوربین جلو نیز از نوع VGA بوده که باز هم برای کاربران معمولی کاملاً کافی است.

در عوض سامسونگ در بخش حافظه داخلی دست و دل بازی کرده و یک کارت حافظه 16 گیگابایتی را بر روی گلکسی اس 3 مینی قرار داده. البته همچنان کاربران قادرند به وسیله کارت حافظه microSD سی و دو گیگابایت دیگر را نیز به اسمارت فون اضافه کنند.

Galaxy S III mini

در آخر به باتری گلکسی اس 3 مینی میرسیم که مانند دیگر بخش های این اسمارت فون نسبت به نسخه اصلی یک پله پس رفت داشته است. البته باتری 1500 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 3 مینی قادر است جوابگوی کاربران معمولی باشد و حتی شاید به دلیل نمایشگر کوچکتر و پردازنده کم مصرف تر، تفاوت 600 میلی آمپری این باتری با باتری گلکسی اس 3 اصلاً احساس نشود.

به نظر می رسد سامسونگ در گلکسی اس 3 مینی تمام آنچه که یک اسمارت فون میان قیمت نیاز دارد را جای داده است. داشتن "گلکسی اس 3" در نام و سخت افزار و نرم افزار مناسب قطعاً آینده روشنی را برای گلکسی اس 3 مینی به ارمغان می آورد. البته هنوز قیمت نهایی این اسمارت فون مشخص نشده و بنابراین باید برای نتیجه گیری نهایی کمی بیشتر صبر کرد. انتظار می رود که این گوشی در ماه نوامبر (اواسط آبان به بعد) به بازار عرضه شود.

چهار شنبه 23 / 2 / 1392برچسب:, :: 16:6 :: نويسنده : darush

اپل نام آی پد با صفحه نمایش رتینا (iPad with Retina display) را برای نسل چهارم تبلت آی پد خود برگزیده است. این تبلت به صفحه نمایشی با قطر 9.7 اینچ و رزولوشن 2048x1536 پیکسل مجهز است که تراکم پیکسلی (PPI) برابر 264 را فراهم می آورد که کاملاً مشابه با آی پد 3 است.

Apple iPad 4

بزرگترین تفاوت میان آی پد 3 و آی پد 4 را باید در چیپ ست آنها جست ( برای مقایسه مشخصات این تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) آی پد 4 با مجهز بودن به چیپ A6X -- که از پردازنده دو هسته ای (که گفته می شود 1.3 گیگاهرتزی است) و 4 هسته پردازشی گرافیکی بهره می برد -- توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالاتری (تا حد 2 برابر) نسبت به آی پد 3 (با چیپ ست A5X) دارد.

البته از دیگر تفاوت های این تبلت جدید با آی پد 3 می توان به قرار گرفتن کانکتور Lightning به جای کانکتور قدیمی و بزرگتر آی پد 3 اشاره نمود. اپل این بار نسخه LTE آی پد را نیز که با شبکه اپراتورهایی نظیر Sprint سازگار است به بازار روانه می کند.

Apple iPad 4 Lightning Connector

آی پد 4 نیز دقیقاً همانند آی پد 3 از ابعاد 241.2x185.7x9.4 میلیمتری و وزن 652 گرمی برخوردار است. البته وزن نسخه مجهز به مینی سیم کارت این تبلت ها 10 گرم سنگین تر از وزن نسخه معمولی است.

Apple iPad 4

آی پد 4 به نسخه 6 سیستم عامل iOS مجهز است و با سه پیکر بندی متفاوت حافظه 16، 32 و 64 گیگابایتی، در دو نوع مدل آی پد 4 Wi-Fi و آی پد 4 Wi-Fi + Cellular به بازار عرضه خواهد شد. قیمت نسخه های مختلف این محصول در کنار آی پد مینی و آی پد 2 مطابق جدول زیر است:

iPad 4 Prices

نسخه Wi-Fi + Cellular آی پد 4 امکان بهره گیری از نانو سیم کارت را داشته و وزن آن 4 گرم بیش از نسخه Wi-Fi است (312 گرم در برابر 308 گرم.)

آی پد 4 در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد.

Apple iPad 4 Colors

سه شنبه 22 / 2 / 1392برچسب:, :: 21:15 :: نويسنده : darush

گلکسی فیم از ابعاد و وزن بالاتر، صفحه نمایش بزرگتر، دوربین اصلی بهتر، دوربین ثانویه، امکان ارتباطات NFC و نسخه بلوتوث بالاتر نسبت به گلکسی یانگ برخوردار است ولی RMA کمتری دارد.

هر دوی این گوشی ها به نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به آبنبات ژله ای یا Gelly Bean -- مجهزند. برخورداری از پردازنده تک هسته ای یک گیگاهزتری و باطری 1300 میلی آمپرساعتی از دیگر مشخصات مشترک این گوشی ها است.

Samsung Galaxy Young vs. Samsung Galaxy Fame

تصویر بالا: گوشی GALAXY Young (سمت راست) در کنار گوشی GALAXY Fame (سمت چپ)

GALAXY Fame

گوشی گلکسی فیم از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی با رزولوشن 320 پیکسل در 480 پیکسل (HVGA) -- که دانسیته 165 پیکسل بر اینچ را به دست می دهد -- برخوردار است (تقریباً نصف دانسیته 326 پیکسل بر اینچ صفحه نمایش آیفون 5).

4 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 512 مگابایت RAM به همراه پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی گلکسی فیم 5 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار همراه با فلش LED و قابلیت فیلمبرداری VGA با سرعت 25 فریم بر ثانیه بهره می برد. یک دوربین ثانویه نیز با رزولوشن VGA برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی قرار گرفته.

گوشی گلکسی فیم از قابلیت های ارتباطی مناسبی -- نظیر وای-فای، نسخه 4 بلوتوث و نسخه 2.0 یو اس بی -- برخوردار است. در کنار اینها قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) نیز به صورت اختیاری (Optional) برای این گوشی در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب این گوشی با استفاده از S Beam سامسونگ و تماس پشت به پشت با دیگر گوشی های سامسونگ مجهز به NFC می تواند اطلاعات را با آنها رد و بدل نموده و از دیگر مزایای ارتباطی NFC نیز بهره برد. A-GPS نیز برای این گوشی به کار گرفته شده است.

Samsung Galaxy Fame

تصویر بالا: گوشی GALAXY Fame

GALAXY Young

پیش از این گوشی های خانواده Galaxy Y را برخی با نام گلکسی یانگ می شناختند، اما اکنون سامسونگ گوشی دیگری را با نام یانگ معرفی نموده. گوشی گلکسی یانگ از یک صفحه نمایش 3.27 اینچی با رزولوشن 320 پیکسل در 480 پیکسل (HVGA) بهره می برد. کوچکتر بودن صفحه نمایش این گوشی در مقابل گوشی گلکسی فیم در حالی که رزولوشن صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است به معنای دانسیته پیکسل بالاتر برای گلکسی یانگ است (176 پیکسل بر اینچ در مقابل 165 پیکسل بر اینچ.)

این گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 768 مگابایت RAM بوده و از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت پشتیبانی می کند.

دوربین اصلی گوشی گلکسی یانگ 3 مگاپیکسلی بوده و دارای قابلیت فیلمبرداری VGA با سرعت 24 فریم بر ثانیه است. این گوشی فاقد فلش و دوربین ثانویه است.

قابلیت های ارتباطی وای-فای، نسخه 3 بلوتوث و نسخه 2.0 یو اس بی، به همراه A-GPS برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Samsung Galaxy Young

تصویر بالا: گوشی GALAXY Young

نسخه های دو سیم کارته

نسخه های دو سیم کارته (DUOS) هر دوی این گوشی ها نیز برای برخی بازارها در نظر گرفته شده است. در نسخه دو سیم کارته امکان فوروارد نمودن تماس ها به طور خودکار از یک شماره به شماره دیگر وجود دارد. همچنین امکان استفاده به صورت هایبرید -- که دریافت داده 3G را بر روی یک سیم کارت و تماس را بر روی سیم کارت دیگر میسر می سازد -- در نظر گرفته شده است.

Samsung Galaxy Young - Dual Sim

عرضه به بازار

هر دو گوشی گلکسی فیم و گلکسی یانگ در سه ماهه نخست سال 2013 به بازار عرضه می شوند. رنگ سفید برای این گوشی ها در نظر گرفته شده و در زمان نگارش این مطلب اطلاعات رسمی در مورد قیمت این گوشی ها منتشر نشده است.

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 13:34 :: نويسنده : darush

سالانه ده‌ها و شاید هم صدها مدل از گوشی‌های اندرویدی تولید و روانه بازار می‌شود اما شاید تنها یک مدل بتواند آن قدر دل شما را ببرد که به سراغش بروید و بخشی از پس انداز خود را صرف داشتنش کنید. در این بخش می‌خواهیم پنج گوشی خواستنی اندروید که به زودی وارد بازار خواهند شد (و یا شده‌اند) را برای شما معرفی کنیم تا بلکه دایره انتخاب شما را کوچک‌تر و هدف آینده شما را مشخص‌تر سازیم.

LG Nexus 4

خواستنی‌ترین قابلیت: تجهیز به نسخه اندروید 4.2

مناسب برای چه کسانی است؟ عاشقان اندروید که همیشه دوست دارند جدیدترین نسخه این سیستم عامل را زودتر از بقیه در دستان خود لمس کنند. همچنین افرادی که به یک گوشی آنلاک و قدرتمند نیاز دارند.

شایعه تاریخ عرضه: ۲۹ اکتبر

Samsung Galaxy Note 2

 

خواستنی‌ترین قابلیت: نمایشگر 5.5 اینچی

مناسب برای چه کسانی است؟ آدم‌های خلاق که دوست دارند با S Pen به طراحی بپردازند. کسانی که می‌خواهند یک تبلت کوچک را در جیب خود داشته باشند.

تاریخ عرضه: مهر ماه

HTC J Butterfly

خواستنی‌ترین قابلیت: نمایشگر فول اچ‌دی

مناسب برای چه کسانی است؟ طرفداران پر و پا قرص اچ‌تی‌سی و کسانی‌که دوست دارند یک گوشی با نمایشگر ۵ اینچی و وضوح تصویر 1080p داشته باشند.

شایعه تاریخ عرضه: اواسط آبان

Motorola Droid RAZR  MAXX HD

خواستنی‌ترین قابلیت: باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری

مناسب برای چه کسانی است؟ افرادی که همیشه می‌خواهند گوشی آن‌ها شارژ داشته باشد!

شایعه تاریخ عرضه: ۲۷ مهر

Sony Xperia T

خواستنی‌ترین قابلیت: لایسنس پلی استیشن، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی باکیفیت

مناسب برای چه کسانی است؟ عاشقان جیمز باند! گیمرهای موبایل که دوست دارند به فروشگاه پلی استیشن سونی دسترسی داشته باشند.


 

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 13:31 :: نويسنده : darush

XperiaL-HandsOn-20-580-90سونی پس از معرفی آخرین میان قیمتی فعلی خود، به سراغ معرفی یکی دیگر از پرچم دارهای نسبتا خوش قیمتش به نام Xperia L پرداخت تا سال میلادی جدید برای سونی، به سالی پر از گوشی‌های گران قیمت و میان قیمتی تبدیل گردد! این پرچم دار خوش قیمت را می‌توان جایگزینی برای سایر میان قیمتی‌های سونی دانست، گرچه از نظر ظاهری شباهت فراوانی به برادر کوچک تر خود، یعنی Xperia J دارد. اکسپریا ال برای اینکه به جانشینی شایسته و لایق برای برادران زیر یک میلیونی خود تبدیل گردد، یک پردازنده 2 هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری 1 گیگاهرتز برای هر هسته، مجهز شده است و برای بهبود توانمندی سخت افزاری خود، یک چیپ گرافیکی آدرنو 305 را نیز در خود جای داده است. درباره تاریخ دقیق عرضه آن فعلا هیچ خبر رسمی از طرف سونی اعلام نشده است اما به گفته سونی، در چهار ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود و برچسب قیمت حدودی 229 دلاری نیز بر سینه آن خود نمایی می‌کند.

XperiaL-HandsOn-26-580-90سونی اکسپریا ال را می‌توان معجون تلفیقی دو مدل Xperia J و Xperia T دانست، گرچه هیچ وجه تمایز سخت افزاری را نسبت به آن دو در خود جای نداده است. در انتهای اسمارت فون خوش قیمت داستان ما، قوس معروفی همانند قوس مدل آرک اس سونی اریکسون (خدا بیامرز!) خود نمایی می‌کند. در عوض نوار فلزی اکسپریا ال، ظاهر آن را چندین برابر اشرافی‌تر می‌سازد. همان طور که گفتیم سونی اکسپریا L، برای ارزان‌تر شدن خود یک بدنه پلاستیکی نسبتا محکم را برگزیده است و در دست احساس پلاستیکی بودن گوشی تا حدی حس نمی‌شود! این اسمارت فون میان قیمتی، به خاطر اندام بسیار باریک و قوس کمرش، در دست به راحتی جای می‌گیرد و می‌توانید با یک دست خود، بر تمام گوشی مسلط شوید.

XperiaL-HandsOn-04-580-90 یکی از صفات مثبتی که این پرچم دار میان قیمتی با برادر گران قیمت خود یعنی اکسپریا Z شریک شده، جای گیری دکمه قفل/پاور گوشی در طرف راست اکسپریا ال است. همچنین در سمت راست دو دکمه افزایش/کاهش صدا و دکمه دوربین نیز در طرف راست گوشی قرار گرفتهاند که راحتی کار با گوشی را برایتان چند برابر می‌سازند. دربالای گوشی یک پورت 3.5 میلی‌متری هدفون و در طرف چپ گوشی پورت درگاه میکرو usb، جای خوش نموده‌اند!

XperiaL-HandsOn-06-580-90یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با دقت 228 پیکسل در هر اینچ، با کلیدهای مجازی و اختصاصی اندروید، می‌تواند شما را به اکسپریا ال جذب نماید، گرچه در بعضی موارد حضور چنین کلیدهایی برایتان دردسر ساز خواهد بود! کیفیت صفحه نمایش اکسپریا L، بسیار مناسب رنج قیمتش است و اگر به صورت معمولی و با یک فاصله مشخص به صفحه نمایش خیره شوید، از میزان کنتراست ،وضوح و شارپ بودن تصویر متعجب خواهید شد چرا که خود را مقابل صفحه نمایش یک اسمارت فون گران قیمت مجسم خواهید ساخت، البته اگر در فواصل نزدیک به صفحه نمایش گوشی بنگرید،می‌توانید پیکسل‌های صفحه نمایش را به راحتی بیابید، گرچه هر اسمارت فونی در این رنج قیمت از این مشکل رنج می‌برد! خوشبخانه سونی، پسر خوش قیمتش را با نسخه 4.1.2 سیستم عامل توانگر اندروید گوگل همراه ساخته است که دو هسته‌ای بودن اکسپریا ال، می‌تواند لذت کار با آن نسخه را چندین برابر سازد. میزان واکنش پذیری صفحه نمایش در مقابل حرکات دست برروی آن بسیار مناسب بوده و شما را غرق در پسر خوش پوش و مدل لاغر سونی با نام Xperia L می‌سازد! اجرای برنامه‌ها در اکسپریا ال، با تاخیر یک تا دو ثانیه‌ای همراه است و در برخی مواقع مثل لود دوربین و…، میزان این تاخیر افزایش می‌یابد که این بار کمی غیر عادی است و می‌توان این مورد را یک نقطه ضعف برای اکسپریای وصف ناپذیر قصه ما قلمداد نمود. کی‌بورد مجازی اکسپریا L، بسیار ساده طراحی شده و فاصله کلیدها در حد مطلوبی قرار دارند که اشتباهات احتمالی کار با آن را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند!

XperiaL-HandsOn-08-580-90 حال نوبت به بررسی توانمندی این اسمارت فون در بخش عکاسی رسیده است. سونی پسر جدید و ارزان قیمت خویش را با یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک دوربین دوم VGA روانه بازار خواهد ساخت. در کنار لنز دوربین یک فلاش LED خودنمایی می‌کند که تا حد بسیاری شما را در عکاسی، آن هم در تاریکی شب یاری می‌رساند! دوربین گوشی کمی با تاخیر اجرا می‌شود و اگر به فکر عکاسی سریع با این اسمارت فون افتاده‌اید، بهتر است این فکر را از سر خود بیرون سازید چرا که حالت فوکوس خودکار کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

XperiaL-HandsOn-30-580-90دسترسی به دوربین با توجه به ویجت موجود بر روی صفحه اصلی بسیار ساده است و کلید اختصاصی شاتر نیز در حالت عکاسی، کمک به سزایی به شما خواهد کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در حد متوسطی قرار دارد اما میزان نویز تصویر بسیار بالاست و شما را از عکاسی با خود نومید می‌سازد، گرچه شاید در مکان کم نورتر نویز تصویر کاهش یابد!

XperiaL-HandsOn-16-580-90شما می‌توانید محفظه پشتی گوشی را به راحتی بردارید تا به باتری،اسلات کارت حافظه و سیم کارت دسترسی یابید، اما بایستی در انجام این کار دقت خاصی را به کار برده تا به گیره‌های محفظه پشتی آسیبی وارد نشود. اکسپریا ال یک باتری 1750 میلی آمپری را در محفظه پشتی خود جای داده است که به علت توان مناسب باتری می‌توانید تا مدت حداقل یک روز با آن به آسودگی کار کنید.

اکسپریا ال در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه در دسترس خواهد بود.

اکسپریا ال در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه در دسترس خواهد بود.

 

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 13:28 :: نويسنده : darush

samsung_galaxy_mega_5_8_rumorاگر به یاد داشته باشید، چندی پیش شایعه حضور دو فبلت جدید از خانواده گلکسی مگا، خیلی‌ها را وسوسه کرد، چرا که احتمال داده می‌شد که این خاندان جدید و بدیع قرار است قلم S-pen را به عنوان DNA، از جانب بزرگان سری نوت‌ها دریافت کرده و در عوض قیمت پایین‌تری را نیز با خود یدک کش نمایند! سرانجام دقایقی پیش پسران مگایی چشم به دنیا گشوده و توسط سامسونگ در کره زمین با موفقیت فرود آمدند! این پسران مگایی دو نام سامسونگ مگا 6.3 و سامسونگ مگا 5.8 را برای خود، از فرهنگ  نام‌های عجیب و غریب سامسونگ برگزیده و به خاطر صفحه نمایش بزرگشان به جرگه فبلت‌های سامسونگی پیوسته‌اند، گرچه قرار است به خاطر خوش قیمتیشان، در لیست میان قیمتی‌های هوشمند نیز حضور یابند.

galaxy-omega-6.3

گلکسی مگا 6.3:

بهتر است به سراغ معرفی اولین پسر مگایی سامسونگ با نام (سامسونگ مگا 6.3) بپردازیم و شما را با این پسر خوش‌تیپ آشنا سازیم. دیروز که حرف از زیبایی اسمارت فون‌ها شد، به نظر می‌رسید که کهکشانی‌های سامسونگ از این که نمی‌توانند در لیست زیبایان ما قرار گیرند ناراحت شده و تصمیم گرفته که زیبایی را با دو عضو از خاندان کهکشانی‌ها پیوند زده و همانطور که مشاهده می‌کنید این عمل موفقیت آمیز بوده و هر پسر مگایی با چهره‌ای بسیار جذاب و فریبنده، به هریک از ما برای خریدشان چشمک می‌زنند و دیدگان ما را با اندام زیبای خود مورد نوازش قرار می‌دهند. گلکسی مگا 6.3، از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی ال سی دی و اچ‌دی بهره گرفته در عوض خود را به چیپ Exynos 5250 آراسته نموده و یک پردازنده دو هسته‌ای از نوع A-15 با ظرفیت 1.7 گیگاهرتز را برای توانمندی هرچه بیشتر برگزیده و با افتخار مشخصات خویش را برای همگی سامسونگ دوستان بازگو می‌نمایند! حال که دیگر بحث قدرتمندی به میان آمد، سامسونگ یک رم 1.5 گیگابایتی را به مشخصه‌های آن افزوده تا بتواند با پسران خود در نزد ما دلبری نماید و دل بدهد و قلوه بگیرد! و لطف را برای پسر جدید و مگایی خود به اتمام رساند! همان طور که در ابتدای مطلب متذکر شدیم، قرار است پسر مگایی 6.3، به عنوان فبلت بسیاری را به خاطر قیمت خوب خود خشنود سازد، پس به ناچار مجبور شده‌اند برخی از ویژگی‌های بی نظیری همچون: تقسیم صفحه برای انجام چند کار به صورت هم زمان، حالت Air-View و… را از برادر بزرگ‌تر خود یعنی همان کهکشانی نوت 2 به امانت گرفته تا موفقیت را برای پسران خاندان مگایی، پیش خرید نمایند! الان حتما با خود فکر می‌کنید که قرار است نوید حضور قلم S-pen را به شما بدهیم، اما متاسفانه چنین قلمی را در فبلت گلکسی مگا 6.3 اینچی نخواهید یافت چرا که سامسونگ آن قلم را به عنوان برگ برنده‌ای برای پسران کهکشانی نوت حفظ نموده است تا فقط آنان، با قلم‌های افسانه ای و عجیبشان برای طرفداران افسانه‌ای تر خود، امضا نموده و دلشان را برای لحظاتی اندک خوش سازند. لنز 8 مگاپیکسلی پشت گوشی می‌تواند نوید تصاویری بسیار با کیفیت و کم نویز را بدهد و دوربین 1.9 مگاپیکسلی جلوی گوشی که برای ما ایرانی‌ها چندان شناخته شده نیست از مکالمات ویدیوئی به خوبی پشتیبانی می‌کند (یکی به نفع رایتل دارها!). گلکسی مگا 6.3 چندان هم برای کار و استفاده روزمره از قبیل: مکالمه تلفنی، وب گردی و… به دلیل جثه بسیار درشتش مناسب نیست و می‌توانید همان پول را برای خرید یک تبلت 7.0 اینچی هزینه نمایید اما با این حال افرادی یافت می‌شوند که به این نوع غول پیکرهای اندرویدی علاقه‌مند هستند، پس چنین فبلت هوشمندی را به آنان برای خرید توصیه می‌کنیم! گلکسی مگا 6.3 به خاطر لاغری بیش از حد و وزن بسیار کم، از همین لحظه می‌تواند مدال طلای سایت آی تی رسان را به خاطر اندام زیبا و لاغرش بر گردن خود بیاویزد، البته در صورتی که قول بدهد با تک تک اعضای سایت یک عکس یادگاری بگیرد!

دوم

در تصویر به ترتیب از راست به چپ: گلکسی اس4، گلکسی مگا 6.3 و گلکسی اس قرار گرفته‌اند.

تصویر 3

در این تصویر گلکسی اس 4 در حال کولی گرفتن از گلکسی مگا 6.3 است!

galaxy-mega1

این تصویر را به این خاطر به شما نشان دادیم تا بفهمید که اگر با این گوشی هرچند که برای مدت کوتاهی به مکالمه بپردازید، ممکن است چه قدر مورد تمسخر اطرافیان خویش قرار گیرید!

گلکسی مگا 5.8:

galaxy-omega-5.8

حال به معرفی نسل دوم پسران مگایی با نام گلکسی مگا 5.8 می‌پردازیم و شما را با کوچک‌ترین پسر مگایی هوشمند تا بدین لحظه آشنا می‌کنیم. سامسونگ برای آنکه به ما بفهماند که پسران خوشتیپی را از امروز به بعد قرار است به دنیا آورد و به دنیای ما با حضورشان دلگرمی بخشد، دومین پسر خود را نیز به تیغ جراحان زیبایی سپرد که می‌توانید نتیجه عمل را با توجه به تصویر بالا مشاهده نمایید!
گلکسی مگا 5.8، با داران بودن یک صفحه نمایش 5.8 اینچی با وضوح تصویر qHD و همان پردازنده و چیپ برادر بزرگ‌تر خود، با فرکانسی کم تر 1.4 گیگاهرتزی برای هر هسته، می‌تواند به عنوان یک گزینه ایده آل و معقول برای هر میان قیمت دوستی معرفی گردد. متاسفانه هنگامی که قصد داشتیم یک مدال طلای دیگر را بر گردن این پسر مگایی و تازه وارد و خوش‌تیپ آویزان نماییم، از اندام نسبتا چاق و وزن بسیار بالای آن حیرت زده و متعجب شدیم و تصمیم گرفتیم که خیلی مودبانه آن را به بیرون از آزمایشگاه آی تی رسان هدایت و آن را به دست باد و باران بسپاریم تا با سرنوشت شوم خویش دست و پنجه نرم نماید. اما الان کمی از کرده خویش ناراحتیم و در حال خوردن افسوس‌های فراوان هستیم و خواهیم بود، مگر آن که به سوی آزمایشگاه آی تی رسان مجددا باز گردد و قول دهد که مدتی را رژیم گرفته تا در لاغری از برادر بزرگ تر خود، گلکسی مگا 6.3، جلو بزند تا حداقل مدال نقره را برگردنش آویزان نماییم و وی را با گرفتن عکس یادگاری مفتخر سازیم

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 10:56 :: نويسنده : darush

که سامسونگ گالاکسی S وارد بازار شد. کسی به فکرش هم نمی رسید که این گوشی هوشمند موبایل بتونه رقیبی برای بازار گوشی های آیفون باشه. اما کمی نگذشت که این گوشی سامسونگ توانست سریع برای خودش جایی در بازار باز بکنه و طرفداران زیادی رو به سمت خودش بکشه.سامسونگ نسخه جدید گالکسی S خودش رو وارد بازار خواهد کرد بنام گالکسی S 2. این کار سامسونگ کاملا شبیه آیفون هستش که بصورت عدد گذاری گوشی های جدید خودش رو وارد بازار میکنه. این گوشی سامسونگ از این هفته برای فروش آماده میشه. البته ناگفته نماند که این گوشی برنده جایزه بهترین گوشی جدید 2011 رو در جشنواره صنعت موبایل برای خود کرده است.

mobile technology فناوری موبایل (گوشی)

در طراحی گوشی گالاکسی S سامسونگ یک ایراد بزرگی وجود داشت که قاب این گوشی موبایل از پلاستیک کم کیفیت سیاه استفاده شده بود. اما در گالاکسی S2 ، سامسونگ کار خوبی انجام داده و قاب گوشی رو از جنس خوبی ساخته. یکی دیگه از کارهای خوب سامسونگ بر روی این گوشی صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی برای این گوشی هست که در نسخه گالاکسی S فقط 4 اینچ بود. البته طبق نظر کسانی که در نمایشگاه های موبایل این گوشی رو دیدند رنگ تصاویر در گوشی گالاکسی S 2 سامسونگ خیلی زنده هستن که در عکس هایی که از این گوشی ارائه شده قابل قیاس نیستن. گوشی Galaxy S II سامسونگ از سیستم عامل نان زنجبیلی یا همان اندروید 2.3 بهره میبره و سامسونگ از تازه ترین فناوری صفحه های لمسی خودش یعنی TouchWiz UI v4.0 استفاده میکنه.

mobile technology فناوری موبایل (گوشی)

مشخصات گوشی هوشمند موبایل سامسونگ گالاکسی (Samsung Galaxy S2 II) S2 :

-          پردازنده: Cortex - A9 دو هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز

-          پردازنده گرافیکی: Nvidia Tegra2 یا Exynos 4210

-          سیستم عامل: اندروید 2.3 یا Gingerbread

-          ۱ گیگابایت RAM

-          مقدار حافظه: 16 گیگابایت حافظه داخلی (در آینده 32 گیگابایتی) با قابلیت اضافه کردن حافظه microSD تا 32 گیگابایت

-          دوربین: دوربین پشت 8 مگاپیکسل با قابلیت ضبط full HD 1080p و دوربین جلو 2 مگاپیکسلی

-          صفحه نماشی 4.3 اینچی چند لمسی AMOLED  با وضوح 800 x 480 پیکسلی

-          حسگر ها: حسگر تنظیم با نور محیطی و حسگر اجسام نزدیک گوشی

-          ابعاد به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 125.3 ، 66.1،8.49 میلیمتر

-          وزن: 116 گرم

-          بلوتوث 3 و دارای 4G

-          وایفای (WiFi) 802.11 a/b/g/n

-          NFC، DLNA ، HDMI 

-     MHL(پورتی برای اتصال مستقیم به تلویزیون های HD)


mobile technology فناوری موبایل (گوشی)

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 10:53 :: نويسنده : darush

شما فناوری معرکه ی Super AMOLED در صفحه نمایش سامسونگ گالاکسی s2 دیده اید؟ شما دیده اید که رنگ ها چقدر طبیعی و زنده هستند و شمارو محو خودشون میکنن در این صفحه نمایش ها؟ بزودی شما اندازه بزرگتری از آن رو در تبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 خواهید دید. اولین تبلتی که از این فناوری استفاده میکند. این یکی از قابل توجه ترین تغییراتی است که نسبت به گالاکسی تب 7 اینچی سامسونگ رخ داده است. یکی دیگر از این تغییرات، تغییر سیستم عامل از 2.2 به 3.2 میباشد. همچنین بخاطر فناوری HSPA+ و LTE سرعت اینترنت آن به 21 مگابیت بر ثانیه میرسه که همین باعث شده است که بتوان ویدئوهای آنلاینFull HD 1080p رو به راحتی تماشا کرد.

تبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 Samsung Galaxy Tab

تبلت گالاکسی تب سامسونگ 7.7 تغییرات شگرفی در خود ایجاد کرده مانند افزایش طول شارژ باطری برای 10 ساعت نگاه کردن ویدئو بدون توقف، وزن آن به 335 گرم رسیده و حتی باریکی آن حدود 7.89 میلیمتر میباشد. تبلت گالاکسی 7.7 فعلا معرفی شده است اما روزی برای به بازار آمدن و یا قیمت آن هنوز تعیین نشده است. اما میزان حافظه داخلی آن به ترتیب 16، 32 و 64 گیگی است. اگر خیلی مشتاق تبلت 7.7 اینچی شده اید بعد از خواندن مشخصات آن در زیر از هم اکنون پول خود را کنار بگذارید.

تبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 Samsung Galaxy Tab

مشخصات تبلت گالاکسی تب 7.7  Samsun Galaxy Tab:

-          پردازنده: 1.4 گیگاهرتزی 2 هسته ای

-          سیستم عامل: اندروید 3.2 یا Honeyvomb 3.2

-          RAM: 1 گیگابایت

-          دوربین: پشت 3 مگاپیکسلی با فلاش LED و جلو 2 مگاپیکسلی

-          صفحه نمایش: 7.7 اینچی با وضوح تصویر 1280 x 800، فناوری super AMOLED

-          مقدار حافظه داخلی: 16، 32 و 64 گیگابایتی ، قابلیت افزایش حافظه با microSD تا 32 گیگابایت

-          فناوری HSPA+ و LTE که سرعت آن تا 21 مگابیت بر ثانیه میرسد

-          اندازه: 196.7*133*7.89 میلیمتر

-          وزن: 335 گرم

-          باتری: 5100Ah با قابلیت پخش 10 ساعت ویدئو بدون وقفه

-          وایفای: 802.11

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 10:44 :: نويسنده : darush

 از آنجایی که دو شب پیش اپتیموس ال‌جی در مراسمی به صورت رسمی در کشور رونمایی شد، مشخصات آن را برای شما به صورت دقیق‌تر آورده‌ایم تا با این تازه وارد بازار کشورمان بیشتر آشنا شوید.

OptimusG_Global_Black_AmbientShot001

این گوشی هوشمند جدید مجهز به رابط کاربری UX است که توسط ساختار سخت افزاری پیشرفته و قدرتمند، به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ محدودیتی از گوشی خود لذت ببرند.

با برخورداری از پردازشگر چهار هسته‌ای با نام Snapdragon S4،‌ که یکی از بهترین نمونه‌ها از نظر تکنول‍وژی در صنعت است،‌ شما از تصاویر بهتر و عمر طولانی‌تر باتری در گوشی بهره مند خواهید شد. علاوه بر این Optimus G از طراحی بسیار زیبایی برخوردار بوده و دارای ویژگی‌هایی است که شما تا به حال در هیچ گوشی هوشمند دیگری مشاهده نکرده‌اید!

Optimus G مجهز به جدیدترین نسخه 4.1.2 سیستم عامل اندروید گوگل با نام Jelly Bean است که بهترین تجربه کاربری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. برخورداری از تکنولوژی‌هایی چون Zerogap Touch و نمایشگرهای True HD IPS، ‌باریک‌ترین، ‌شفاف‌ترین و واضح ترین صفحه نمایش به همراه حساس‌ترین تجربه عملکرد لمسی در گوشی‌های هوشمند را به شما ارایه می‌دهد.

علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، صفحه نمایش Optimus G مجهز به شیشه ضدخش Gorilla 2 با ابعاد 4.7 اینچ و وضوح تصویر 768×1280 پیکسل بوده که رنگ‌های زنده، طبیعی و شفافیتی چشم‌گیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

Optimus G موفق به دریافت جایزه نوآوری طراحی و مهندسی از CES 2013 گردیده است. این جایزه با توجه به ویژگی‌های فنی و طراحی زیبا و منحصر به فرد این گوشی در مقایسه با دیگر محصولات موجود، به Optimus G اهدا شد.

Optimus G از زمان عرضه در سه ماهه سوم 2012، توانسته جوایز فراوانی در سراسر جهان به دست آورد. این گوشی هوشمند موفق به دریافت جایزه نوآوری از نمایشگاه KES برای تکنولوژی Zerogap خود گردید. تکنولوژی Zerogap با حذف فاصله هوای موجود در دیگر نمایشگرها، شفافیت و وضوح صفحه نمایش لمسی این گوشی را ارتقا داده است. در زمینه طراحی نیز Optimus G توانسته جایزه iF Design را در نوامبر 2012 از آنِ خود کند.

Optimus G تنها یک گوشی زیبا با عملکرد سریع نبوده، بلکه محصولی دوستدار محیط زیست است. نسخه Sprint این گوشی در آمریکا دارای گواهینامه “پلاتین ULE” و همچنین گواهینامه CarbonFree موسسه Carbonfund می باشد.

ساختار تازه در رابط کاربری UX

برخورداری از عملکرد سریع و قابل اطمینان، ‌سبب گردیده Optimus G نه تنها دارای قابلیت اجرای هم زمان چند برنامه (multi-tasking) بوده، بلکه می تواند در یک صفحه چند برنامه را نیز در کنار هم نمایش دهد (cross-tasking). هنگامی که ویژگی multi-tasking در یک زمان در حال اجرای چندین برنامه است، ‌Cross-tasking برنامه‌های دیگری را بدون هیچ تداخلی با یکدیگر و به طور همزمان اجرا می‌کند.

از ویژگی‌های رابط کاربری UX در Optimus G که نشان دهنده توانایی‌های قابلیت ‌Cross-tasking است،‌ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فناوری QSlide که به کاربر اجازه می‌دهد تا به طور همزمان چند برنامه را اجرا نماید. بدین صورت که برنامه‌های باز را در پنجره‌هایی جداگانه روی صفحه نمایش در کنار هم قرار داده و به صورت هم‌زمان با آن ها کار کنند. به عنوان مثال می‌توانند به هنگام‌ تماشای یک فیلم در وب نیز به جستجو پرداخته یا پیغامی ارسال نمایند. همچنین قادر خواهند بود میزان شفافیت پنجره‌ها یا حتی اندازه و مکان آن‌ها را تغییر دهند. QSlide با برنامه‌هایی نظیر پخش کننده ویدئو، مرورگر وب، برنامه یادداشت برداری، تقویم و ماشین حساب سازگاری کامل دارد.

دیگر توانایی این مدل Live Zooming است که به کاربر اجازه می‌دهد حتی یک فیلم در حال پخش را نیز تا ۵ برابر بزرگ نمایید.

قابلیت Dual play نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که محتوای یکسان را در گوشی و تلویزیون خود تماشا کنید،‌ بلکه قادر است محتوای متفاوتی را در هر صفحه نمایش به صورت بی سیم و هم‌زمان نمایش دهد.

برنامه Quick Memo با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و قابلیت اجرا، ‌حتی در حین استفاده از دیگر برنامه‌های گوشی مانند بازی‌ها یا پخش ویدئوها را داراست. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که مستقیما و بدون نیاز به دیگر برنامه‌ها در هر زمان یادداشت های خود را بر روی تصویر صفحه نمایش ثبت و نگهداری نموده و یا حتی به اشتراک بگذارید.

قابلیت بزرگ‌نمایی صفحه نمایش در قسمت‌هایی چون پخش موزیک، ‌Email، پیام‌های نوشتاری و گالری تصاویر کاربرد دارد و شما می‌توانید به راحتی سایز قلم و صفحه نمایش خود را تغییر دهید.

ویژگی Application Link یا دسترسی سریع به برنامه‌ها، شامل یک سری از برنامه‌های پیش فرض مانند (‌تقویم، ‌آب و هوا، ایمیل…) است و شما می‌توانید روزانه اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری دریافت نمایید.

Saftety Care: این ویژگی قادر است در مواقع اضطراری موقعیت جغرافیایی شما را به شماره تلفنی که قبلا” مشخص کرده‌اید، به صورت پیام کوتاه ارسال نماید. این عملکرد به هنگام عدم استفاده از گوشی در مدت زمان مشخص یا گذشت زمان از قطع مکالمه با فرد مورد نظر ‌صورت می‌پذیرد.

Privacy Keeper: این قابلیت امکان مخفی کردن اطلاعاتی مانند نام شخص، ‌شماره تلفن و عکس فرد در تماس‌های دریافتی را ‌برای شما فراهم می‌کند. با کشیدن آیکون مورد نظر روی صفحه نمایش،‌ تمامی این اطلاعات مجددا قابل مشاهده خواهد بود.

Icon Personalizer یا شخصی سازی آیکون‌ها، به کاربران این امکان را می‌دهد که اندازه و تصویر آیکون‌های گوشی خود را تغییر داده و در نتیجه دسترسی آسان‌تری به برنامه‌های مطلوب خود داشته باشند.

ویژگی‌های دیگری چون، ‌Google Now ،Film Strip و غیره نیز در Optimus G قابل دسترسی است.

از سوی دیگر،‌ قابلیت دوربین هوشمند در Optimus G،‌ شما را قادر می‌سازد لحظات شیرین زندگی خود را به بهترین نحو ثبت نمایید. دوربین 13 مگاپیکسلی با وضوح بسار بالا در این گوشی دارای ویژگی‌های زیر است:

قابلیت Smart Shutter نسبت به لرزش دوربین یا حرکت اجسام حساس بوده و قادر است سرعت شاتر را برای گرفتن بهترین تصویر تنظیم نماید.

ویژگی Time Catch Shot یا زمان مناسب گرفتن تصویر نیز کاربر را قادر می‌سازد بهترین تصویر از میان شات‌های مختلف را قبل از فشار دادن دکمه شاتر انتخاب نمایید.

ویژگی Cheese Shutter که با استفاده از فرمان صوتی به راحتی با گفتن کلماتی مانند: Smile ،Kimchi ،Cheese یا حتی LG، ‌تصاویر شما را ثبت می‌کند.

قابلیت کاهش نویز عکس درمحیط‌های تاریک با استفاده از سیستم بررسی میزان روشنایی ‌در موقعیت‌هایی با نور کم، ‌بهترین تصویر را به شما ارایه می‌دهد.

طراحی بی نظیر و بازی‌های همیشگی

با استفاده از میراث DNA ال‌جی در طراحی به همراه تکنولوژی‌های جدید، ‌طراحی ساده و شیک و رنگ مشکی براق بدنه، ‌ظاهری منحصر به فرد و چشمگیر به این گوشی بخشیده است. همچنین ال‌جی از کریستال براق در طراحی قاب پشت گوشی استفاده نموده که حسی متفاوت را به شما القا می‌کند.

پوشش کریستال مانند براق این گوشی سبب می‌گردد که شما در هر زاویه دید یا نورهای مختلف، ‌شکلی متفاوت از گوشی را مشاهده نمایید.

تکنولوژی منحصر به فرد رابط کاربری UX

طراحی شیک و زیبا به همراه ظاهری درخشان و تجربه استفاده از رابط کابری UX در گوشی Optimus G ال جی،‌ مدیون تکنولوژی‌های منحصر به فرد و پیشرو در این صنعت است.

به عنوان اولین گوشی هوشمند چهار هسته‌ای که مجهز به فن‌آوری LTE است، ‌رابط کاربری UX این گوشی دارای ویژگی‌هایی چون سرعت بسیار بالا و پردازشگر پرقدرت 4 هسته‌ای Snapdragon S4 است. برخورداری از تکنولوژی‌هایی چون Zerogap Touch و نمایشگرهای True HD IPS، باریک‌ترین، ‌شفاف‌ترین ‌و واضح‌ترین صفحه نمایش را به شما ارایه می‌دهد. باتری جدید این گوشی که تولید LG Chem است،‌ عمر طولانی‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند دارد.

دوربین 13 مگاپیکسلی Optimus G با وضوح تصویر بسیار بالا،‌ تصویری با کیفیت فوق العاده و شفافیت چشمگیر به شما ارایه می‌کند.

به گفته مدیران ارشد ال‌جی در این بخش، تکنولوژی‌های جدید و مهارت‌های شرکت در بخش موبایل، پایه و اساس تمامی این دستاوردهاست. ال‌جی اطمینان دارد که با برتری در زمینه تکنولوژی‌های سخت‌افزاری خود و همچنین رابط کاربری UX که اولین بار توسط Optimus G معرفی گردید، رهبری بازار گوشی‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی LTE را در دست خواهد گرفت.

OptimusG_Global_Indigo_AmbientShot002


 

یک شنبه 20 / 2 / 1392برچسب:, :: 10:34 :: نويسنده : darush

htc-one-itresanظاهرا کمپانی‌های بزرگ دیگر عادت کرده‌اند تا هر ساله یک پرچم‌دار در سری محصولات تولیدی خود را معرفی کنند و سپس در سایه آن، سایر مدل‌ها را به بازار عرضه نمایند. این روند را اچ‌تی‌سی در سال گذشته با گوشی وان ایکس آغاز کرد و امسال این وظیفه را بر عهده سوپر فون وان قرار داده تا به تکرار موفقیت‌های برادر بزرگ‌تر خویش بپردازد. البته به شخصه بر روی انتخاب نام گوشی جدید این کمپانی اعتراض دارم! مشخص نیست چرا به جای افزودن نام یا حرف جدید، اچ‌تی‌سی با حذف بخش دوم سری وان، روند نام‌گذاری محصولاتش را دچار سر در گمی کرده و نمی‌شود حدس زد که پرچم دار بعدی این شرکت چه نامی را خواهد داشت (شاید حرف «ن» را حذف کنه و بگذاره «وا»!). اما چیزی که در این بین کاملا مشخص است، تمرکز این کمپانی بر روی ساخت یک کالای نامبر وان بوده و شاید به همین دلیل دوست نداشته هیچ حرف اضافه‌ای در کنار درجه یک بودن محصولش بیاورد.
حال در این مقاله بر آن شدیم تا برای نخستین بار در کشورمان، این گوشی را از نزدیک بررسی کرده و با مزایا و معایب آن شما را آشنا کنیم. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

آلومینیوم بهتر است یا پلی کربنات؟!
در اینکه جنس گوشی‌های قبلی اچ‌تی‌سی و ظاهر طراحی آن‌ها خوب بود (به خصوص نمونه‌های پیشرفته) هیچ تردیدی نیست. اما ظاهرا روسای این کمپانی خیلی هم از این وضعیت راضی نبودند و به فکر تغییراتی افتاده‌اند (حتما خیلی تنوع طلب هستند!). به همین خاطر از یک بدنه آلومینیومی در وان استفاده شده که در همان لحظه نخست به دست گرفتن گوشی، زیر لب زمزمه خواهید کرد: عجب گوشی با کلاسی! البته این کلاس را قبلا اپل در سری آی‌فون خود تجربه کرده بود (که در آی‌فون ۵ خیلی‌ها به آن ایراد هم گرفتند چون ضربه پذیری بالایی داشت) اما به نظر می‌رسد که وان استحکام خیلی بهتری داشته باشد و از گوشه‌های مربعی آی‌فون در آن خبری نیست (پس قضیه شکایت منتفیه!).
نخستین چیزی که در ظاهر وان نظر شما را به خود جلب می‌کند، اسپیکرهای گوشی است که در بالا و پایین نمایشگر به وضوح دیده می‌شوند. به طور معمول بلندگو را سازندگان در بخش پشتی دستگاه جا سازی می‌کنند و یا اگر در جلو بگذارند، به صورت مونو است، اما اچ‌تی‌سی با اعتماد به نفس کامل اسپیکرها را در جلوی دیدگان کار گذاشته، امری که به شخصه می‌پسندم زیرا در هنگام تماشای یک فیلم و یا بازی کردن، کسی پشت گوشی را نگاه نمی‌کند که بخواهد صدا را از همان جا هم بشنود!
کلید یک‌پارچه صدا در سمت راست دیده می‌شود که ظاهر متفاوتی دارد و جنس خاص آن سبب می‌شود که پیدا کردنش ساده‌تر شود.

volume-port

اگر به بالای گوشی نگاه کنید شاید در ابتدا نظرتان به بخشی جلب شود که بیش از هر چیزی به پورت اینفرارد شبیه است، اما با کمی کنکاش متوجه می‌شوید این ظاهر، باز برای متفاوت بودن است و چیزی جز کلید پاور دستگاه نیست! اما محل جای‌گیری این کلید با توجه به جنس بدنه گوشی چندان هوشمندانه نبوده است، حال چرا؟! وقتی شما یک گوشی با ابعاد اچ‌تی‌سی وان دارید که از یک بدنه آلومینیومی لغزنده ساخته شده، هر گونه بی دقتی در حفظ تعادل گوشی سبب می‌شود تا از دستان شما خارج شده و یک سقوط آزاد را تجربه کند! در واقع جای گیری کلید مهمی چون قفل نمایشگر که همیشه با آن سر و کار دارید، به نوعی پاشنه آشیل اچ‌تی‌سی وان نیز محسوب می‌شود زیرا به خوبی کمک می‌کند تا گوشی میل زیادی به افتادن را از خود نشان دهد.

lock-portدر زیر نمایشگر، جایی که انتظار دیدن سه کلید را دارید، دوباره اچ‌تی‌سی دست به اقدامی متفاوت زده و با خونسردی کامل کلید مالتی تسکینگ را حذف کرده و برای آنکه جای خالی‌اش احساس نشود، لوگوی خود را در وسط دو کلید خانه و بازگشت آورده است!

home-buttonبدنه پشتی کاملا یک پارچه است و به قدری طراحی شکیل و زیبایی دارد که نمی‌توان خرده‌ای بر این بخش گرفت. اما از آنجایی که ما آزار داریم، گشتیم تا بالاخره یک ایراد پیدا کردیم و آن عدم دسترسی به باتری و البته بدتر از آن، فقدان درگاه کارت حافظه جانبی بود. اچ‌تی‌سی برای آنکه تجربه تلخ آی‌فون ۴ را تکرار نکند، در طراحی بدنه آلومینیومی خیلی دقت کرده و در تمام نقاط از فلز استفاده نکرده تا مبادا آنتن دهی دچار مشکل شود.
در کل طراحی این گوشی به قدری استادانه است تا بخواهیم عنوان خوش چهره را برایش انتخاب کنیم؛ اما آیا هر چهره زیبایی، باطن توانمندی نیز دارد؟!

فول باشید!
اگر مقاله بررسی سونی اکسپریا زد را خوانده باشید، در آنجا نیز گفتم که وضوح تصویر فول اچ‌دی بیشتر از آنکه برای یک نمایشگر کوچک (در اینجا 4.7 اینچی) ضروری باشد، جنبه تبلیغاتی و یا زور آزمایی دارد و نمی‌توان آن‌قدرها تفاوت بین یک نمونه اچ‌دی با فول اچ‌دی در این ابعاد کوچک پیدا کنید (با این رقابتی که من می‌بینم، شاید به زودی اولتر اچ‌دی هم دیدیم!).
نمایشگر 4.7 اینچی اچ‌تی‌سی وان در هر اینچ خود شاهد حضور ۴۴۹ پیکسل است که می‌توان آن را یک رکورد نیز به حساب آورد. البته از آن مدل رکوردهایی که بر فرض اگر ۱۰۰ تا هم کم بشود، تغییر چندانی را احساس نخواهید کرد. سازنده تایوانی محصول محبوب خود را به فناوری Super LCD 3 مجهز کرده تا شاهد با کیفیت‌ترین تصاویر بر روی آن باشید. کنتراست در حد رویایی قرار دارد، وضوح عالی بوده و میزان سفیدی نیز در میان بهترین‌هاست. در واقع اچ‌تی‌سی با نمایشگرهای قبلی سری وان خود به خوبی ثابت کرده بود که در این بخش بسیار مهم، دارای تبحر بالایی است و حال چنین کیفیت خوبی که در سوپر فون جدید آن می‌بینیم، چیزی است که پیش از آن نیز می‌شد متصور بود. برای مشاهده بهتر کیفیت دستگاه، کیفیت چند تصویر آن را در کنار گوشی اکسپریا زد (با وضوح فول اچ‌دی) برایتان به مقایسه گذاشته‌ایم (تصویر سمت راست برای اچ‌تی‌سی وان است).

dis-4 dis-3 dis-2 dis1چهارِ سر بلند!
اچ‌تی‌سی در گوشی وان ایکس توجه زیادی به چیپست تگرا ۳ داشت و حتی در مدل وان ایکس پلاس با افزایش فرکانس کاری هسته‌ها، نشان داد که به آن همچنان علاقه‌مند است. اما ظهور هسته‌های پر قدرت کریت و در مقابل سستی در عرضه به موقع تگرا ۴ توسط انویدیا، خود دلیلی شد تا مدل وان را با یکی از جدیدترین چیپست‌های کوالکام ببینیم. مدلی که فقط دیدن مشخصات آن بر روی کاغذ، مو را بر تن هر کسی سیخ می‌کند (خیلی دیگه جو دادم‌ها!). در کنار چهار هسته Krait 300 که هر کدام با فرکانس کاری 1.7 گیگا هرتز کار می‌کنند، واحد گرافیکی Adreno 320 نیز کار گذاشته شده (درست مانند اکسپریا زد) و ۲ گیگابایت رم، همدم لحظات اچ‌تی‌سی وان در مواجهه با برنامه‌ها و بازی‌های سنگین خواهد بود.
برای آنکه بهتر بتوانیم توانایی وان را به چالش بکشیم، به سراغ آزمون‌های خود رفتیم تا ببینیم در میدان عمل این گوشی چند مرده حلاج است!

طبق عادت، نخستین آزمون بنچمارک پی بود که در بررسی سونی اکسپریا زد، این گوشی توانسته بود با ثبت عدد ۲۶۶ میلی ثانیه، مدال طلا را از آن خود کند. وقتی به سراغ وان آمدم، با چهره مغرور گوشی رو به رو شدم، پیش از آنکه به نتیجه کار بنگرم در دل خودم این غرور را نپسندیدم اما وقتی که چشمم به عدد درج شده بر روی نمایشگر افتاد، تازه فهمیدم چندان هم گوشی مغرور نبوده است! عدد باور نکردنی تنها ۱۴۸ میلی ثانیه نشان داد که اگر ما به سونی مدال طلا دادیم، به خاطر این رقم بایستی یک مدال پر از برلیان به وان بدهیم!

پس از این مرحله نوبت به Quadrant Advanced رسید تا کارایی گوشی در چهار آزمون گوناگون به سنجش گذاشته شود. نتایج زیر به خوبی گویای توانایی بالای این مدل در مواجهه با رقباست.

cpu graphik memory ioبرای اینکه کارایی Adreno 320 را هم دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار دهیم، از برنامه گرافیکی Nena Mark 2 استفاده کردیم و ثبت عدد 61 فریم بر ثانیه نشان داد که تا مدت‌ها از این بخش خیالتان راحت باشد.

nenamarkدر پایان کار از اسمارت بنچ جهت سنجیدن هم زمان کار واحد گرافیکی و پردازشی استفاده کردیم که نتیجه را در نمودار پایین می‌توانید مشاهده نمایید.

smartbenchسنس با چاشنی ۵
اگر تاچ ویز را یکی از رابط‌های کاربری متفاوت بدانیم، سنس را نیز بایستی از همین رده به حساب آورد که اچ‌تی‌سی بدون توجه به علاقه‌های گوگل در چیدمان و ظاهر سیستم عامل خودش، به سلیقه آن را تغییر داده و اتفاقا این موارد به مذاق اکثر کاربران خوش آمده است، به نحوی که بسیاری سنس را بهترین پوسته طراحی شده تا به امروز می‌دانند. اچ‌تی‌سی نسخه ۵ از این اینترفیس جذاب را بر روی وان کار گذاشته که بیشتر از هر چیزی، تطابق پذیری بالای آن با سلیقه کاربر جلب نظر می‌کند.

panelیکی از نکات جالب در اینجا استفاده از BlinkFeed است که من را تا حد زیادی به یاد کاشی‌های زنده در ویندوز فون انداخت. این خانه‌های مستطیلی که ابعاد متفاوتی دارند، به شبکه‌های اجتماعی (که هیچ‌کدام برای ما باز نیستند!) و اخباری متفاوت از سایت‌های گوناگون متصل است که می‌توانید به دلخواه خود موضوع آن را انتخاب کرده و در جریان موضوعات روز قرار بگیرید.

blinkدر کل رابط کاربری نه مانند سامسونگ آن قدر پر زرق و برق و متفاوت است که بخواهید گیج شوید و نه به اندازه UI سونی ساده و بی روح که فرق چندانی با نسخه اولیه اندروید در آن احساس نکنید.

settingالبته در این میان باید سلیقه کاربران را در نظر گرفت و به طور قطع همان مقدار که سنس می‌تواند برای برخی (چون من!) دوست داشتنی باشد، برای بعضی (بی سلیقه‌ها!) یک رابط کاربری بی روح و حتی زشت تلقی خواهد شد. همچنین عدم استفاده از کلید مالتی تسکینگ، یکی از ایراداتی است که وجودش را بر روی گوشی ترجیح می‌دادم (البته دو بار فشار بر روی کلید خانه، کار مالتی تسکینگ را نیز انجام خواهد داد).

مگاپیکسل به اندازه هسته‌ها!
دوربین را می‌توان در اچ‌تی‌سی وان متفاوت‌ترین بخش دانست، جایی که در ابتدا با شنیدن واژه جدیدی چون اولترا پیکسل به وجد خواهید آمد و سپس با دیدن عدد ۴ مگا پیکسل کاملا وا خواهید رفت! اما توصیه می‌کنم اصلا نا امید نباشید چون اچ‌تی‌سی برای دوربین خلاقیتی را به خرج داده که تا پیش از این مشاهده نکرده‌اید!

camera باور عمومی که در بین اکثر کاربران وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دوربین کیفیت بهتری خواهد داشت و به همین خاطر یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا ۳ برابر بهتر از ۴ مگاپیکسلی خواهد بود. اما آیا واقعا این چنین است؟! اچ‌تی‌سی در مقابل این سوالات یک جواب دارد و می‌گوید: لنز دوربین‌های موبایل کوچک هستند و به همین خاطر هر چه تعداد پیکسل‌ها افزوده شود، به دلیل کمبود فضای کافی، اندازه آنان کوچک‌تر خواهد شد و همین امر سبب می‌گردد که علاوه بر کاهش کیفیت هر پیکسل، میزان نویز نیز در تصویر به دلیل عدم توانایی دریافت نور کافی توسط پیکسل‌ها و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، بالا برود. حال در دوربین جدید وان، هر پیکسل تا ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل‌های یک دوربین موبایل ۱۳ مگاپیکسلی جذب خواهد کرد (به دلیل ابعاد بزرگ‌تر) که سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس خواهد شد. در تصویر پایین ساختار سنسور اولترا پیکسل اچ‌تی‌سی وان را مشاهده می‌کنید.

more-lightدر واقع اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در اینجا بزرگ‌تر شده و همین امر نه تنها نقیصه‌ای چون کم‌تر بودن تعداد آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه در مجموع سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس می‌شود.

sensor2البته این تنها مورد در برتری دوربین وان نیست. ImageChip 2 قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار متوالی، قابلیت ضبط تصاویر به صورت HDR و کاهش دهنده نویز را نیز دارد و حتی دوربین، لزرش گیر اپتیکال جهت جلوگیری از تار شدن تصاویر در اثر لرزش دست را نیز داراست.

sensorفکر کردید تمام شد؟! خیر! یک نکته مهم دیگر میزان Aperture یا اندازه باز شدن لنز است که هر چه عدد کمتری باشد، نشان از گشودگی بیشتر لنز و در نتیجه ورود نور بهتر دارد. در اغلب لنزها این مقدار (که با F نشان داده می‌شود) برابر با 2.8 است. گلکسی اس ۳، F/2.6 و آی‌فون ۵، F/2.4 دارد. اما اچ‌تی‌سی وان دست همه را از پشت بسته و این میزان را به 2.0 رسانده تا به نوعی وایدترین لنز موجود را داشته باشد (نسبت به آی‌فون ۵، ۴۴ درصد نور بیشتری وارد آن می‌شود).
البته از آنجایی که می‌گویند مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید، با وان مشغول عکاسی در شرایط گوناگون شدیم که تصاویر زیر خود گویای همه چیز است.

عملکرد فوکوس در تشخیص اجسام نزدیک بسیار عالی و تحسین بر انگیز است!

این عکس در نور نسبتا کم گرفته شده اما به لطف پیکسل‌های بزرگ، تصویر بسیار روشن و خوب است!

pic6

در تصویر نویز زیادی وجود دارد اما عملکرد اولترا پیکسل همچنان عالی است چرا که نور، در اتاق بسیار کم بوده و به نوعی این تصویر در محیط نسبتا تاریک گرفته شده است!

pic4

در روز روشن کیفیت عکس‌ها مطلوب است اما به اندازه دوربین‌های با مگاپیکسل بالاتر جزئیات ندارید!

pic2

تعادل نوری به خوبی برقرار شده و میزان سفیدی نیز در حد مناسبی تنظیم شده است.

pic3

در تاریکی مطلق، فلاش محیط را چندان روشن نمی‌کند اما میزان نویز در سطح بسیار پایینی قرار دارد که این امر بخاطر پیکسل‌های بزرگ‌تر سنسور است. البته تصویر کمی هم به بنفشی می‌زند!

درباره دوربین فیلم‌برداری شرایط از عکاسی هم بهتر است زیرا در این بخش دیگر مشکلی از بابت تعداد پیکسل‌ها وجود ندارد و به همین خاطر از همان ابتدا می‌شود حدس زد که کارایی دوربین فیلم‌برداری عالی باشد. در کلیپ یک دقیقه‌ای که با وضوح فول اچ‌دی فیلم گرفتم، حجم کلیپ بالغ بر ۱۴۴ مگابایت شد، صدا به صورت استریو و با bitrate مناسب 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شد و البته برای عملکرد سریع و صحیح فوکوس، استفاده از فوکوس لمسی تاثیر مثبتی داشت (یعنی بهتره کلا از فوکوس لمسی استفاده کنید تا تصویر تار زیاد نبینید!). خوشبختانه در دو حالت فیلم و عکس قابلیت HDR فعال است، اما وقتی که به این صورت فیلم فول اچ‌دی بخواهید بگیرید، تعداد فریم از ۳۰ به ۲۸ کاهش پیدا می‌کند.

camera-in-dark
این صداست یا رویاست؟!
یکی از فاکتورهای مهم در دیدن یک کلیپ یا فیلم، صدای مناسب است. از آنجایی که اچ‌تی‌سی وان پیش از این ثابت کرد نمایشگری با کیفیت مطلوب دارد، پس انتظارم دیدن تصاویری درخشان بود. اما عملکرد اسپیکرها چگونه است؟ در پشت گوشی علامت beatsaudio حک شده است و در هنگام پخش نیز لوگوی آن نمایش داده می‌شود. اما این بار نخستی نیست که با این آرم‌ها برخورد داشتم و برای همین بدون توجه به چنین مواردی، یک کلیپ اچ‌دی را بر روی گوشی پخش کردم و صدا را نیز تا انتها زیاد کرده و منتظر اجرا شدم. باید اعتراف کنم در همان لحظات ابتدایی پخش، به قدری از شنیدن صدا و کیفیت بی‌نظیر آن به وجد آمدم، که دوست داشتم گوشی را در آغوش گرفته و بابت چنین توانایی بی‌نظیری روی ماهش را ببوسم! پس از آن چند فایل موسیقی را هم پخش کردم که بر این اعتقادم بیش از پیش دامن زد که اچ‌تی‌سی وان را بایستی در کیفیت پخش صدا، نامبر وان در میان تمام گوشی‌ها دانست. صدای باس بی‌نظیر، شفافیت بالا و عمق عالی تنها گوشه‌ای از توانایی‌های این دو باند استریو است.
البته گوشی به صورت پیش فرض فرمت‌های زیادی را پشتیبانی نمی‌کند و حتی برخی از سایت‌ها این را یک ضعف دانسته‌اند. اما به شخصه این ایراد را اصلا وارد نمی‌دانم، چرا که وقتی می‌شود به راحتی و صرف زمانی کوتاه، انواع و اقسام کدک‌ها به همراه پلیرهای خوبی همچون Mx Player را بر روی گوشی نصب کرد، چنین اشکالاتی را نمی‌توان منطقی دانست (فقط باید به اچ‌تی‌سی لقب تنبل را بدهیم که این عمل ساده را بر عهده خود کاربر گذاشته است!).

multimedia و قصه ما به سر رسید…
اچ‌تی‌سی وان را باید یک گوشی بسیار پر قدرت دانست که به مانند یک شوالیه با زره آهنی قوی و همچون یک چاپار پر سرعت است! داشتن این گوشی می‌تواند آرزوی بسیاری از افراد باشد اما وقتی به مساله مهمی همچون قیمت برخورد می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که این اکثریت تبدیل به اقلیت خواهد شد.
وان را باید یک نامبر وان در میان گوشی‌های امروزی دانست، مدلی که به کمک چیپست قدرتمندش هر برنامه‌ای را حریف است، در تاریکی با اولترا پیکسل بهترین عکس‌ها را می‌گیرد و با اسپیکرهای توانمندش با کیفیت‌ترین صداها را بر روی نمایشگر درخشان خود پخش می‌کند.
شاید اگر قیمت این مدل حتی به اندازه وان ایکس بود، جیب بسیاری از افراد میزبان این شوالیه با ابهت می‌شد، اما فعلا چاره‌ای نیست تا آن را در گوشه‌ای از تاریکی نهاده و به امید روزهای خوش آینده انتظار کشید تا شاید روزی مهمان دستان شما شود.

htc-one خوب‌ها
Big Smile جنس بدنه خوب و طراحی دوست داشتنی
Big Smile عملکرد بی‌نظیر سخت‌افزاری
Big Smile نمایشگر فول اچ‌دی با کیفیت
Big Smile صدای رویایی
Big Smile کیفیت عالی دوربین در تاریکی
بدها
Unhappy قیمت بالا
Unhappy جایگاه بد کلید پاور

ابعاد: 137.4×68.2×9.3 میلی‌متر
وزن: 143 گرم
نمایشگر: 4.7 اینچ لمسی با وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.1
پردازنده: Quad-core 1.7 GHz Krait
دوربین: ۴ مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 2300 میلی‌آمپر 

 

پنج شنبه 19 / 2 / 1392برچسب:, :: 14:49 :: نويسنده : darush

سامسونگ گالکسی ایس دوئز اس۶۸۰۲
Samsung Galaxy Ace Duos S6802
امکان وجود دو سیم‌کارت، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۳٫۵ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۵ مگاپیکسل، ، ۳ گیگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۶۶۳,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۸۵۳۰ گالکسی بیم
Samsung I8530 Galaxy Beam
گوشی دارای پروژکتور nHD، پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت بازار: ۱,۳۳۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۳۰۰ گلکسی اس۳
Samsung I9300 Galaxy S III
گوشی نسل چهارم با طراحی باریک، پردازنده ۴هسته‌ای ۱٫۴ گیگاهرتز، ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، امکان فرمان‌پذیری صوتی (S-Voice)، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴٫۸ اینچ با وضوح بسیار بالا، سیستم عامل Android نسخه ۴، دوربین ۸ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فلاش، تشخیص لبخند، فیلمبرداری با وضوح 1080p HD، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی تلویزیون، خروجی صدای استاندارد و ...
۱,۹۱۰,۰۰۰ — ۱,۹۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گلکسی پاکت اس۵۳۰۰
Samsung Galaxy Pocket S5300
گوشی با پردازنده ۸۳۲ مگاهرتز، ۳ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT لمسی ۲٫۸ اینچ، سیستم عامل Android، دوربین ۲ مگاپیکسل، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
۳۶۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس ۲ آی۸۱۶۰
Samsung Galaxy Ace 2 I8160
گوشی با ۴ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده دوهسته‌ای ۸۰۰ مگاهرتز، صفحه نمایش PLS TFT لمسی ۳٫۸ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
۸۵۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی مینی ۲ اس۶۵۰۰
Samsung Galaxy mini 2 S6500
۴ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳٫۶، صفحه نمایش ۳٫۲۷ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۵۳۳,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۰۷۰ گالکسی اس‌ ادونس
Samsung I9070 Galaxy S Advance
گوشی سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، سیستم عامل Android، حافظه داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، دوربین ۵ مگاپیکسل، فلاش، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، شبکه بیسیم، بلوتوث نسخه ۳، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد و ...
۹۸۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس پلاس اس۷۵۰۰
Samsung Galaxy Ace Plus S7500
گوشی با ۳ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده یک گیگاهرتز، صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۶ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت قدیم: ۴۹۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی وای دوئز اس۶۱۰۲
Samsung Galaxy Y Duos S6102
گوشی با امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۳٫۱۴ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، ، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۵۱۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی وای پرو دوئز بی۵۵۱۲
Samsung Galaxy Y Pro Duos B5512
گوشی با امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، صفحه کلید کامل و سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۲٫۶ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، ، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
قیمت قدیم: ۳۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس دوئز اس۶۸۰۲
Samsung Galaxy Ace Duos S6802
امکان وجود دو سیم‌کارت، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۳٫۵ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۵ مگاپیکسل، ، ۳ گیگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۶۶۳,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۸۵۳۰ گالکسی بیم
Samsung I8530 Galaxy Beam
گوشی دارای پروژکتور nHD، پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت بازار: ۱,۳۳۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۳۰۰ گلکسی اس۳
Samsung I9300 Galaxy S III
گوشی نسل چهارم با طراحی باریک، پردازنده ۴هسته‌ای ۱٫۴ گیگاهرتز، ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، امکان فرمان‌پذیری صوتی (S-Voice)، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴٫۸ اینچ با وضوح بسیار بالا، سیستم عامل Android نسخه ۴، دوربین ۸ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فلاش، تشخیص لبخند، فیلمبرداری با وضوح 1080p HD، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی تلویزیون، خروجی صدای استاندارد و ...
۱,۹۱۰,۰۰۰ — ۱,۹۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گلکسی پاکت اس۵۳۰۰
Samsung Galaxy Pocket S5300
گوشی با پردازنده ۸۳۲ مگاهرتز، ۳ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT لمسی ۲٫۸ اینچ، سیستم عامل Android، دوربین ۲ مگاپیکسل، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
۳۶۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس ۲ آی۸۱۶۰
Samsung Galaxy Ace 2 I8160
گوشی با ۴ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده دوهسته‌ای ۸۰۰ مگاهرتز، صفحه نمایش PLS TFT لمسی ۳٫۸ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
۸۵۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی مینی ۲ اس۶۵۰۰
Samsung Galaxy mini 2 S6500
۴ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳٫۶، صفحه نمایش ۳٫۲۷ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۵۳۳,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۰۷۰ گالکسی اس‌ ادونس
Samsung I9070 Galaxy S Advance
گوشی سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، سیستم عامل Android، حافظه داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، دوربین ۵ مگاپیکسل، فلاش، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، شبکه بیسیم، بلوتوث نسخه ۳، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد و ...
۹۸۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس پلاس اس۷۵۰۰
Samsung Galaxy Ace Plus S7500
گوشی با ۳ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده یک گیگاهرتز، صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۶ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت قدیم: ۴۹۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی وای دوئز اس۶۱۰۲
Samsung Galaxy Y Duos S6102
گوشی با امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۳٫۱۴ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، ، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
۵۱۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی وای پرو دوئز بی۵۵۱۲
Samsung Galaxy Y Pro Duos B5512
گوشی با امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، صفحه کلید کامل و سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، صفحه نمایش ۲٫۶ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، ، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
قیمت قدیم: ۳۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گلکسی نت
Samsung Galaxy Note
گوشی با طراحی باریک، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۵٫۳ اینچ با وضوح بسیار بالا، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳٫۵، پردازنده ۱٫۴ گیگاهرتز دو هسته‌ای، دوربین ۸ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فلاش، تشخیص لبخند، فیلمبرداری با وضوح 1080p HD، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی تلویزیون، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت قدیم: ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۰۱۰ گالکسی اس‌ جورجیو آرمانی
Samsung I9010 Galaxy S Giorgio Armani
گوشی سامسونگ با پردازنده یک گیگاهرتز، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، شبکه بیسیم، بلوتوث نسخه ۳، خروجی صدای استاندارد و ...
سامسونگ آی۹۰۰۱ گالکسی اس‌ پلاس
Samsung I9001 Galaxy S Plus
گوشی سامسونگ با پردازنده ۱٫۴ گیگاهرتز، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، شبکه بیسیم، بلوتوث نسخه ۳، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد، خروجی تلویزیون و ...
قیمت قدیم: ۶۵۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۱۰۰ گلکسی اس۲
Samsung I9100 Galaxy S II
گوشی با طراحی باریک، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش Super AMOLED Plus لمسی ۴٫۳ اینچ با وضوح بسیار بالا، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتز دو هسته‌ای، دوربین ۸ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فلاش، تشخیص لبخند، فیلمبرداری با وضوح 1080p HD، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، حسگر ژیروسکوپ برای تشخیص بهتر حرکت گوشی، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، خروجی تلویزیون، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد و ...
۱,۳۵۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ اس۳۸۵۰ کربای ۲
Samsung S3850 Corby II
گوشی با صفحه نمایش ۳٫۲ اینچ لمسی، دوربین ۲ مگاپیکسل، تشخیص لبخند، رادیوی اف‌ام استریو، ۲۶ مگابایت حافظه داخلی، بلوتوث استریو، حسگر شتاب‌سنج، شبکه بیسیم، فناوری صوتی DNSe و ...
۳۴۶,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی پرو بی۷۵۱۰
Samsung Galaxy Pro B7510
گوشی با صفحه کلید کامل و سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، صفحه نمایش ۲٫۸ اینچ لمسی با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، ۵۱۲ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
قیمت قدیم: ۲۶۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ ئی۲۶۵۲ چمپ دوئز
Samsung E2652 Champ Duos
امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، دوربین ۱٫۳ مگاپیکسل، صفحه نمایش ۲٫۶ اینچ لمسی، رادیوی اف‌ام استریو، ۵۰ مگابایت حافظه داخلی، بلوتوث استریو و ...
قیمت قدیم: ۱۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ ئی۳۲۱۰
Samsung E3210
گوشی کلاسیک با وزن کم، دوربین وی‌جی‌ای با قابلیت فیلمبرداری، ۳۶ مگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT، رادیوی اف‌ام استریو، بلوتوث و ...
قیمت قدیم: ۸۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ آی۹۰۰۳ گالکسی اس‌ال
Samsung I9003 Galaxy SL
گوشی سامسونگ با پردازنده یک گیگاهرتز، ۴ یا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش SC-LCD لمسی ۴ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک و لمسی، فیلمبرداری با وضوح 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، شبکه بیسیم، بلوتوث نسخه ۳، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد، خروجی تلویزیون و ...
قیمت قدیم: ۵۹۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ایس اس۵۸۳۰
Samsung Galaxy Ace S5830
گوشی با صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۵ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، ۱۵۸ مگابایت حافظه داخلی، حسگر حرکت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، فناوری صوتی DNSe، خروجی صدای استاندارد و ...
۶۵۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی فیت اس۵۶۷۰
Samsung Galaxy Fit S5670
سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۳ اینچ با تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر شتاب‌سنج و مجاورت‌سنج، شبکه بیسیم، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد، فناوری صوتی DNSe و ...
۵۲۸,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی جیو اس۵۶۶۰
Samsung Galaxy Gio S5660
سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۲ اینچ با وضوح بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، ۱۵۸ مگابایت حافظه داخلی، حسگر حرکت‌سنج و مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، فناوری صوتی DNSe، خروجی صدای استاندارد و ...
۵۴۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی مینی اس۵۵۷۰
Samsung Galaxy Mini S5570
گوشی با سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، صفحه نمایش ۳٫۴ اینچ لمسی با وضوح مناسب، مسیریاب جی‌پی‌اس، حسگر شتاب‌سنج برای دوران خودکار صفحه، حسگر مجاورت‌سنج، ۱۶۰ مگابایت حافطه داخلی، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، ثبت موقعیت جغرافیایی به همراه تصویر، شبکه بیسیم، بلوتوث استریو، خروجی صدای استاندارد، رادیوی اف‌ام استریو، فناوری صوتی DNSe(صدای طبیعی دیجیتال) و ...
۴۳۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ گوگل نکسز اس
Samsung Google Nexus S
گوشی با صفحه نمایش Super AMOLED لمسی ۴ اینچ با وضوح بسیار بالا، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۳، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده یک گیگاهرتز، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فلاش، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج، حسگر مجاورت‌سنج، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، نمایش و ویرایش پرونده‌های آفیس، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت قدیم: ۴۶۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ سی۳۵۳۰
Samsung C3530
گوشی با دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، صفحه نمایش ۲٫۲ اینچ با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، ۵۰ مگابایت حافظه داخلی، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، فناوری صوتی DNSe(صدای طبیعی دیجیتال) و ...
قیمت قدیم: ۱۳۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ اس۸۵۳۰ ویو۲
Samsung S8530 Wave II
گوشی با صفحه ضدخش، پردازنده یک گیگاهرتز، صفحه نمایش SuperClear LCD لمسی ۳٫۷ اینچ با وضوح بسیار بالا، دوربین ۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، تشخیص صورت و لبخند، تشخیص پلک زدن، فیلمبرداری HD 720p، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج، حسگر مجاورت‌سنج، ۲ گیگابایت حافظه داخلی، صدای طبیعی دیجیتال DNSe، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، رادیوی اف‌ام استریو با قابلیت ضبط، خروجی صدای استاندارد، خروجی تلویزیون و ...
قیمت قدیم: ۵۰۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ گالکسی ۵۵۱
Samsung Galaxy 551
گوشی کشویی از جانب با صفحه کلید کامل، سیستم عامل Android نسخه ۲٫۲، صفحه نمایش ۳٫۲ اینچ لمسی با تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳٫۱۵ مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک، فوکوس اتوماتیک، ۱۶۰ مگابایت حافظه داخلی، حسگر شتاب‌سنج، صدای طبیعی دیجیتال DNSe، بلوتوث استریو، رادیوی اف‌ام استریو، خروجی صدای استاندارد، شبکه بیسیم و ...
قیمت قدیم: ۲۶۵,۰۰۰ تومان
سامسونگ اس۷۲۳۰ئی ویو ۷۲۳
Samsung S7230E Wave 723
گوشی با سیستم عامل Bada OS، صفحه نمایش TFT لمسی ۳٫۲ اینچ با تفکیک ۲۶۲۱۴۴ رنگ، دوربین ۵ مگاپیکسل، فلاش، فوکوس اتوماتیک، تشخیص لبخند، مسیر‌یاب جی‌پی‌اس، ثبت موقعيت جغرافيايي به همراه تصویر، حسگر حرکت‌سنج، ۹۰ مگابایت حافظه داخلی، صدای طبیعی دیجیتال DNSe، بلوتوث استریو، شبکه بیسیم، رادیوی اف‌ام استریو با قابلیت ضبط، خروجی صدای استاندارد و ...
قیمت قدیم: ۳۲۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ ئی۲۱۵۲
Samsung E2152
امکان وجود دو سیم‌کارت به طور همزمان، دوربین وی‌جی‌ای، چراغ‌قوه، صفحه نمایش ۲۶۲۱۴۴ رنگ ۲ اینچ، رادیوی اف‌ام استریو با قابلیت ضبط، بلوتوث استریو و ...
قیمت قدیم: ۷۲,۰۰۰ تومان

پنج شنبه 19 / 2 / 1392برچسب:, :: 14:36 :: نويسنده : darush

تا به حال به رنگ بندي محصولات و تاثير آن بر روي ببيننده توجه كرده ايد؟ اينكه هر رنگ واقعا چه احساسي را به بيننده القا مي كند و چه رابطه مستقيمي با احساسات دارند! هر رنگي پيام خاص مربوط به خود را به ضمير ناخود آگاه بيننده القا مي كند و توجه به اين نكته كه در ساخت محصولات ديجيتال و ديگر گجت ها از چه تركيب رنگي براي جذب مخاطب استفاده شود بسيار اهميت دارد. از آنجا كه سفيد يكي از زيبا ترين رنگ ها و تركيبي از همه رنگ ها است، موجب شده كه خيلي از افراد رنگ گجت مورد نظر خود را به سفيد تغيير دهند. از نظر روانشناسي، سفيد نماد صداقت، آرامش و پاكيزگي است. همچنين در اسطوره ها رنگ سفيد براي توصيف خوبي ها و شخصيت هاي مثبت مورد استفاده قرار مي گرفت.

در ادامه با ما باشید.


iPhone 5



نسخه ششم آيفون اگر چه از نظر ظاهري نيم اينچ از نسخه هاي پيشين خود بزرگ تر شده است، اما با قابليت هاي متفاوت و كاملا جديدي پا به ميدان رقابت گذاشته است. به عنوان مثال مي توان به صفحه نمایش 4 اینچی رتینا با تراکم پیکسلی 326ppi ، دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری Full HD، عملکرد سخت افزاری بي نظير، پشتیبانی از شبكه 4G، بهره گیری از سیستم سخنگوی هوشمند Siri ، کیفیت مکالمه بي نظير ، جنس بسیار با کیفیت بدنه ، ابعاد و وزن عالي ، صفحه نمایش ضد خش با پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت و عملکرد خوب باتری اشاره كرد.آیفون 5 با اينكه از راديو FM و NFC پشتيباني نمي كند، هيچ جاي نگراني ندارد چون جا خالي آن ها را هرگز حس نخواهيد كرد. مزيت رنگ سفيد آيفون 5 نسبت به مشكي، خش افتادن در قاب پشتی و دور آن می باشد که در آیفون 5 سفید کمتر ديده مي شود که البته ادر صورت استفاده صحیح از آیفون هیچ مشکلی برای اون به وجود نمیاد ، حتی مشکی. به هر حال واقعا مي توان گفت كه آيفون 5 بسيار زيبا مي باشد.(چه مشکی چه سفید)


Apple iPad with Retina display


آيپد نسل 4 با ظاهر بسيار زيبا خود به خصوص رنگ سفيد آن در نگاه اول همه را مجذوب خود خواهد کرد. باريك ، بسیار سريع ، سبك ، گشت و گذار لذت بخش در وب ، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 4G ، صفحه نمایش 9.7 اینچی Retina با رزولوشن بسیار عالی ، دوربین پشت 5 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری با کیفیت ، سخت افزار بی نظیر با Apple A6X Chip ، باتری بسیار قدرتمند ، بلندگو های استریو ، ابعاد و جنس بدنه بسیار خوب ، همگی این ها مواردي هستند كه بيننده را تحريك به خريد آن مي كند. وجود اين همه قابليت بي نظير در چنين محصولي باعث مي شود كه كار با آن راحت و لذت پخش باشد. همچنین این آیپد در دو نسخه WiFi+4G و WiFi عرضه می شود.

Apple iPad mini

علاوه بر آیپد نسل 4 اپل ، صحبت در مورد آیپد جدید این شرکت "آیپد مینی"  هم خالی از لطف نیست. این دستگاه سخت افزاری مشابه آیپد 2 دارد با جنس بدنه تماما آلومینیوم. ضخامت آیپد مینی تنها 7.2 میلی‌متر  است که آن را به یکی از باریک ترین تبلت هایی که تا به امروز ساخته شده است، تبدیل کرده. همچنین آیپد مینی دارای نقاط قوتی همچون سخت افزار قدرتمند ، پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 4G ( در نسخه 4G )، وزن کم ، ابعاد بسیار خوب ، دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و 1.2 مگاپیکسلی در جلو ، عملکرد مناسب باتری ، بلندگو های استریو با کیفیت و ... می باشد. آیپد مینی نیز مانند آیپد نسخه ی 4 در دو نسخه WiFi+4G و WiFi عرضه می شود.

 

 

 

 

 

  

Apple iPod touch 5

 

آيپاد تاچ 5 حدود چند ساليست كه به عنوان برترین و محبوب‌ترین مالتی مدیا پلیر همراه در بين دوستداران موسيقي شناخته شده است به طوري كه اين گجت دوست داشتني توانسته با ظاهري زيبا و باطني قدرتمند تر از قبل، همه را مجذوب خود كند. از لحاظ طراحي همانند آيفون 5 و نسبت به مدل قبلي كشيده تر شده است. در اين نسخه از آيپادتاچ با قابليت هايي همچون سخت افزاری بي نظير ، صفحه نمایش 4 اينچي رتينا ، دوربين 5 مگاپيكسلي ، طراحی زیبا با رنگ‌ بندي هاي مختلف و کیفیت ساخت بي نظير روبرو هستيم.

 

به دليل سبكي و باريك بودن به راحتی در دست و در جیب جای مي گيرد. همچنين نسل پنجم iPod Touch با 5 رنگ بندي منحصر به فرد كه شامل رنگ هايي چون آبی ، نقره ای ، مشکی ، صورتی و زرد تولید مي شود. البته مدل هاي ديگر آيپاد همچون iPod shuffle و iPod nano، نیز داراي تنوع رنگي مناسب با هر سليقه هستند.

کلام آخر

در چند سال اخير رنگ سفيد در بين گوشي ها و تبلت ها رنگ بوي خاصي به خود گرفته است و توانسته محبوبيت خاصي در بين ديگر رنگ ها ايجاد كند. شركت اپل با ارائه فناوري های جديد در حوضه ی رنگ، توانسته كيفيت رنگ بي نظيري را در محصولات خود مورد استفاده قرار دهد. البته مزيت تنوع در رنگ اين است كه كاربران مختلف با سليقه هاي متفاوتي مي توانند رنگ مناسب دستگاه مورد نظر خود را پيدا كنند كه در اين ميان رنگ سفيد توانسته به خوبي خود را در بین دیگر رقبا نشان دهد، در حالی که رنگ سیاه هنور طرفداران خود را از دست نداده است. گفته مي شود آيفون نسل بعدي اپل (iPhone 5S) هم علاوه بر رنگ سفيد و سياه،همانند آيپاد تاچ 5 با تنوع رنگي جديدي نيز عرضه خواهد شد. ولي هنوز صحت اين خبر  مورد تاييد قرار نگرفته است. در صورت تولد رنگ هاي جديد در آيفون بعدي ، رقابت جديدي در بين رنگ ها به وجود خواهد آمد.

جمعه 18 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:29 :: نويسنده : darush

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده ، پیش فروش آیفون ۵ از تاریخ ۱۲ سپتامر آغاز می‌شود. پس از انتشار این خبر تمامی شایعات پیرامون تاریخ عرضه آیفون ۵ به کنار رفتند. اما آیا آیپد مینی نیز در همین تاریخ عرضه خواهد شد؟

پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام در این بخش تمامی اخبار منتشر شده در زمینه امکانات و زمان عرضه آیپد مینی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استیو جابز (مدیرعامل سابق اپل) اولین کسی بود که ایده تبلت‌های ۷ اینچی را داد. این روزها نیز شایعاتی پیرامون عرضه آیپد ۷ اینچی با قیمت حدودا ۳۰۰ دلار به گوشی می‌رسد. اما به نظر شما آیپد ۷ اینچی چه تفاوت هایی با آپد اصلی خواهد داشت؟

طبق جدیدترین اخبار و تصاویر منتشر شده ، آیپد مینی با اندازه‌ای کوچک‌تر از آیپد اصلی عرضه می‌شود اما پردازنده این دو دستگاه تفاوتی با هم ندارد. همچنین ضخامت این تبلت حدودا ۳ میلیمتر اعلام شده است. به احتمال زیاد آیپد مینی دوربین عقب نخواهد داشت و تنها یک دوربین جلو برای مکالمات تصویری در آن تعبیه شده است.

بدون شک آیپد کوچک‌تر به معنای آیپد ارزان‌تر می‌باشد. بسیاری از خریداران به دلیل گران بودن آیپد اصلی (حدودا ۵۰۰ دلار) از خرید آن منصرف می‌شدند اما آیپد مینی با قیمت حدودا ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود.

طبق شایعات هفته‌های گذشته، آیپد مینی و آیفون ۵ به طور همزمان و در تاریخ ۱۲ سپتامبر عرضه می‌شوند. از طرفی به گفته برخی از وب‌ سایت‌های خبری ، آیپد مینی در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.

جمعه 18 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : darush


باریک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های پیشین این گوشی محبوب است اما این لزوما به معنای وجود برتری نسبت به رقبا نیست. در این بررسی ما نگاهی نزدیک‌تر به جدیدترین گوشی هوشمند اپل خواهیم داشت.

 

به دلیل وجود شایعات بسیار زیاد، iPhone 5 پس از نسخه 4 این گوشی، قابل پیش بینی‌ترین گوشی ساخت اپل به شمار می‌رود. در 4s شرکت تنها چند تغییر همانند حل مشکل آنتن دهی و ارتقای سخت افزاری ایجاد کرد و حالا پنجمین نسل آیفون نوید تمدید قرارداد را برای بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده آیفون 4 به همراه دارد.

گرچه در طی این مدت، دیگر گوشی‌های هوشمند نیز با جهشی خارق‌العاده توانستند کیفیت و قابلیت‌های بسیار مناسبی ارائه  دهند و با iPhone رقابت کرده و حتی در مواقعی آن را پشت سر گذارند.

 

و حالا نیز اوضاع تغییر چندانی نکرده است. بازیگران بزرگ صنعت موبایل با عرضه رابط‌های کاربری فوق‌العاده همراه با اندروید در گوشی‌هایی چون HTC One X و Sony Xperia T و یا حتی رابط بهبود یافته Windows Phone در محصول جدید نوکیا یعنی Lumia 920، کاربران را بیش از پیش به دور شدن از iOS ترغیب می‌کنند.

 

اما یک لحظه صبر کنید. آمار معمولا دروغ نمی‌گویند؛ اپل اعلام کرده است که در 24 ساعت نخست پیش فروش iPhone 5، بیش از دو میلیون تقاضای خرید برای آن به ثبت رسیده است که نسبت به محصول پیشین اپل، این رقم حدودا دو برابر شده است. بر روی کاغذ این آمار خیره کننده است اما از سویی سبب می‌شود تا برخی نتوانند پیش از اکتبر محصول گرانبهای خود را در اختیار داشته باشند.

 

خوب احتمالا شما نیز مانند بسیاری از این ارقام شگفت زده شده‌اید اما اجازه دهید ببینیم iPhone 5 در عمل چگونه است و اصلا توان رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را دارد؟

 

طراحی و ساخت

 

اجازه دهید بررسی‌ را از بدنه گوشی شروع کنیم چرا که تنها بخشی که گوشی را از دو عضو پیشین خانواده‌خود متمایز می‌سازد، همین نکته است. به محض اینکه گوشی را در دست خود بگیرید نخستین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وزن آن است؛ iPhone 5 سبک‌ترین آیفونی است که تا به امروز ساخته شده است.

 

با وزنی 112 گرمی گوشی 20 درصد از iPhone 4s، 16 درصد از Samsung Galaxy S III و 14 درصد از HTC One X  سبک‌تر است. تبدیل شدن سیم کارت به نانو و همین طور استفاده از آلومینیوم آنودیزه، تاثیر قابل توجهی در کاسته شدن از وزن گوشی داشته‌اند.

 

استفاده از نوارهای شیشه‌ای در بالا و پایین کناره پشتی به هر دو رنگ مشکی و سفید گوشی ظاهری گران‌قیمت می‌بخشد. اما اساس و پایه به کار گیری این نوارهای شیشه‌ای برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در سیگنال‌ها و آنتن دهی گوشی بوده است.

 

علیرغم تبلیغات بسیار، iPhone 5 با ضخامت 7.6 میلی متری‌‌خود، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا به شمار نمی‌رود؛ Huawei Ascend P1 S، Oppo Finder و ZTE Athena همگی ضخامتی کمتر از 7 میلی متر دارند؛ اما هنگامی که وزن اندک گوشی را با ضخامت کم آن ترکیب کنید، هیچ گوشی دیگری توان رقابت با iPhone 5 را نخواهد داشت.

 

اما این از نظر همه کاربران نکته مثبتی به شمار نمی‌رود. البته ما می‌خواهیم گوشی سبک و باریکی داشته باشیم اما آنچه که پیشینیان iPhone 5 را برای ما جذاب می‌کرد، وزن، حس صنعتی و احساس استحکامی بود که سبب می‌شد از سالم ماندن آن در اغلب شرایط اطمینان حاصل کنیم.

 

با این حال نمی‌توان از معجزه اپل در کم کردن وزن گوشی علیرغم بزرگ‌تر شدن اندازه آن چشم پوشید اما ما گوشی مستحکم‌تر و پرقدرت‌تری چون iPhone 4S را به آن ترجیح می‌دادیم. شاید این اظهار نظر برای‌ شما مضحک و قدیمی به نظر بیاید اما به هر حال سلیقه ما این است.

 

 

 

قابلیت‌ها

 

صفحه نمایش 4 اینچی گوشی که تا چند لحظه دیگر به آن خواهیم پرداخت، کمی دیر در گوشی‌های اپل به کار گرفته شد؛ حالا و با اضافه شدن آن به iPhone 5، درازای گوشی به 123.8 میلی متر افزایش یافته اما عرض گوشی همچنان در عدد 58.6 میلی متر ثابت مانده است.

 

بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش گوشی را باید به فال نیک گرفت، گرچه کاربرانی که دست‌های آن‌ها کوچک‌تر است ممکن است کمی دشوارتر به کلید روشن/خاموش/قفل گوشی دست پیدا کنند. حتی ممکن است دسترسی به سطرهای بالایی نرم افزارها در منو نیز برای آن‌ها کار دشواری باشد.

 

به دلیل تغییر اندازه‌های متوالی و مختلف، سوکت استاندارد صوتی نیز به کناره پایینی گوشی انتقال پیدا کرده است که معایب و مزایای خاص خود را دارد. اما بزرگ‌ترین امتیاز این جایگیری آن است که هنگامی که گوشی را در جیب خود جای می‌دهید با سهولت بیشتری می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش کنید.

 

و اما مشکل این نحوه جایگیری آن است که هنگامی که با دست راستتان با گوشی کار می کنید، به آسانی امکان استفاده از هدست را نخواهید داشت. با برعکس گرفتن گوشی می‌توان این مشکل را در مواقعی رفع کرد اما همه نرم افزارها امکان چرخش 180 درجه‌ای صفحه با ژیروسکوپ را برای شما مهیا نمی‌کنند.

 

اسپیکرهای استریو گوشی نیز تقویت شده و حالا می‌توانید با لذت بیشتری به موسیقی گوش فرا دهید. اگر iPhone 4S را در کنار iPhone 5 قرار داده و کیفیت صدای آن‌ها را با  یکدیگر مقایسه کنید، بدون تردید متوجه خواهید شد که iPhone 5 صدای رساتر و عمیق‌تری نسبت به همتای خود عرضه می‌کند.

 

 

کانکتور Lightening جایگزین کانکتور همیشگی اپل در آیفون شده است. در آزمون‌های ما اثری از بهبود در انتقال فایل‌ها توسط کابل دیده نشد اما به دلیل کوچک‌تر شدن اندازه و ظاهر بهتر، ما آن را ترجیح می‌دهیم.

 

 

در زمان نوشتن این مطلب هنوز هیچ مبدلی برای تبدیل این کانکتور به کانکتور معروف 30 پین اپل در دسترس نبود و نمی‌توان نوع رفتار آن را با پایه‌ها و لوازم جانبی موجود سنجید اما مسلما می‌توانیم بگوییم اوضاع خیلی خوب نخواهند بود.

 

برخی از این لوازم با کانکتور جدید سازگار نخواهند بود. این شرایط ما را به یاد تبدیل‌های USB به 30 پین می‌اندازد که حالا تعداد زیادی از آن‌ها را انبار کرده‌ایم و دیگر نیز به کارمان نخواهند آمد!

 

بالاخره به قسمت هیجان انگیز این بررسی یعنی صفحه نمایش گوشی رسیدیم که هنوز دوست داشتنی و هنوز Retina است. صفحه نمایش نیز بهبود پیدا کرده و حالا از رزولوشن 640×1136 پیکسل پشتیبانی می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش با نسل‌های پیشین تقریبا برابر است اما از نظر غنای رنگی، نسبت به آن‌ها بهتر عمل می‌کند. افزایش اندازه صفحه نمایش جا را برای قرار گرفتن یک سطر اضافی از نرم افزارها نیز فراهم کرده است؛ علاوه بر این هنوز نیز می‌توانید با یک دست با گوشی کار کنید.

 

فایده اصلی، اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش، امکان نمایش محتویات بیشتر بر روی صفحه است. مشاهده بخش طولانی‌تری از صفحات وب، بخشی بیشتری از فیلم‌ها و بخش بزرگ‌تری از عکس‌ها، همه و همه به لطف اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش ممکن می‌شوند. گرچه بسیاری از ویدیوهای موجود در iTunes و یا شبکه‌های ویدیویی اجتماعی برای پر کردن صفحه باید کشیده شده یا برش داده شوند. نرم افزارهای بهینه سازی شده اپل، استفاده بسیار خوبی از فضای اضافی بوجود آمده می‌کنند.

 

نرم افزارهایی که بدین منظور بهینه سازی نشده اند، با نوارهای سیاه رنگی در اطراف به نمایش در می‌آیند که چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. البته امیدواریم بسته‌های به روز رسانی برای این نرم افزارها به زودی عرضه شوند. هر دوی نرم افزارهای iTunes و App Store از نظر بصری ارتقا یافته و در هنگام مرور، جستجو و یا پرداخت‌های آنلاین عالی به نظر می‌رسند.

 

اگر از مدت‌ها پیش از کاربران آیفون باشید ممکن است این تغییر اندازه برای‌تان عجیب به نظر برسد اما به زودی اینکه چطور این همه مدت را با صفحه نمایش کوچک آیفون خود سر کرده‌اید، شما را شگفت زده‌ خواهد کرد. اما اگر از کاربران گوشی‌هایی چون Samsung Galaxy S3، HTC One X و یا Nokia Lumia 900 باشید، صفحه نمایش را نه تنها کوچک که مضحک خواهید یافت. این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش میزان فروش گوشی داشته باشد.

 

اما چرا اپل تصمیم به بزرگ‌تر کردن اندازه صفحه نمایش نگرفت؟ یکی از دلایل این موضوع از نظر ما، احتمال عرضه محصول دیگری با صفحه نمایش بزرگ‌تر است. اگر iPad Mini عرضه شود، درست شکاف میان صفحه نمایش چهار اینچی این آیفون و 9.7 اینچی ipad را هدف قرار خواهد داد. عرضه گوشی‌ای با صفحه نمایش 5 اینچی قطعا رقبای بیشتری را برای اپل خواهد داشت، البته این فقط یک فرضیه است!

 

 

کارآیی

 

همه چیز در هنگام کار با گوشی سریع‌تر پیش می‌رود. نرم افزارها سریع‌تر اجرا شده، ویدیوها روان‌تر پخش می‌شوند و پردازش عکس‌ها و ویدیوها نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گیرند.

 

با وجود پردازنده سریع‌تر A6، قابلیت‌های بصری گوشی بهبود یافته‌اند اما این نرم افزارهای جدید هستند که قدرت پردازنده گوشی را به رخ می‌کشند. Real Racing 3 یا هر بازی دیگری که برای A6 بهینه سازی شده باشد در زمان نوشتن این بررسی در دسترس نبود و بنابراین باید اندکی انتظار بکشیم تا جهشی که اپل از آن دم می‌زند را در کارآیی گوشی مشاهده کنیم.

 

 

دوربین

 

دوربین اصلی آیفون فوق‌العاده است و تصاویر حیرت انگیزی در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کند. یک کلید مجازی بزرگ برای ثبت عکس در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد که لرزش‌گیر ویدیویی نیز بهبود یافته باشد.

 

دوربین اکنون از قابلیت تشخیص چهره و فوکوس خودکار برخوردار بوده و به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام ضبط ویدیوها به ثبت عکس نیز بپردازید. الگوریتم فشرده سازی ویدیوها بهبود یافته و بدون آن‌که کاهش زیادی در کیفیت ویدیوها ایجاد کند، از اندازه آن‌ها کاسته و امکان الصاق آن‌ها را به ایمیل‌ها فراهم می‌سازد.

 

در معرفی اولیه گوشی از بهبود یافتن امکان ثبت تصاویر در فضاهای کم نور نیز سخن گفته شد اما هنوز هم اندکی نویز در عکس‌ها دیده می‌شود. بهبود اصلی در دوربین ثانویه گوشی صورت گرفته است که حالا امکان ضبط ویدیویی 720p را نیز دارد و گفتگوهای تصویری با FaceTime و Skype  را با وضوح بیشتری امکان پذیر می‌سازد. این دوربین هنوز نیز تنها با رزولوشن 1.2 مگاپیکسلی قادر به ثبت عکس است که مشخصا حتی جزو سطح کیفی خوب هم محسوب نمی‌شود.

 

حالت پانورامای جدید بسیار ساده و سر راست بوده و نتایجی خیره کننده تولید می‌کند. امکان ثبت عکس در حالت افقی وجود ندارد که کمی سر در گم کننده است اما سرعت ثبت و تولید عکس‌های عریض پانوراما توسط گوشی باورنکردنی است.

 

گرچه با وجود صفحه نمایش عریض‌تر، هنوز هم برای مشاهده اینکه چه چیزی ثبت کرده‌اید، باید بر روی عکس‌ها زوم کنید؛ و با اینکه گوشی‌های رقیب از مدت‌ها پیش از     چنین قابلیتی برخوردارند اما اگر بخواهیم امکان جدیدی را در instagram بیابیم، قطعا باید به همین قابلیت اشاره کنیم. 

 

iOS 6

 

iPhone 5 به صورت پیش فرض به همراه جدیدترین نسخه سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی iOS 6 عرضه می‌شود. اما در حال حاضر، تشخیص تفاوت‌ها میان اجرای آن در iPhone 5 و iPhone 4S ممکن نیست. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این سیستم عامل بررسی اختصاصی ما از آن را مطالعه کنید اما همه قابلیت‌ها در هر دو گوشی به خوبی در دسترس هستند.

 

مسیریابی، کیف پول الکترونیکی یا Passbook، امکان به اشتراک گذاری عکس‌ها از طریق PhotoStream، استفاده از تماس‌های ویدیوییFaceTime  از طریق شبکه موبایل، صندوق‌های پست الکترونیک VIP، یکپارچگی با شبکه‌های اجتماعی، حالت عدم مزاحمت، بهتر شدن Siri، متن‌های از پیش آماده شده برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و ... همه و همه از ویژگی‌های iOS6 هستند.

 

با اینکه به نظر می‌رسد چنین شرایطی سبب سرباز زدن دارندگان گوشی‌های iPhone 4S از ارتقای گوشی‌شان شوند اما با افزایش محتویات و نرم افزارهای مخصوص iPhone 5 ، می‌توان به اشتیاق بیشتر کاربران نسبت به خرید گوشی امیدوار بود. آمار مربوط به پیش فروش گوشی نشان می‌دهد که اپل نباید در این مورد نگران باشد!

 

 

نقشه‌ها

 

Apple maps قطعا بحث‌های بسیاری به همراه خواهد داشت. حتی با وجود تعبیه شدن قابلیت‌های فراوان به نظر می‌رسد که این نرم افزار در یافتن محل‌های موجود در نقشه چندان درست عمل نمی‌کند، ما این مشکل را به خوبی در مورد شهر لندن تجربه کردیم. این نرم افزار به جای نمایش نام مکان‌ها بیشتر بر روی نمایش نام جاده‌ها متمرکز شده است و با وجود عدم کد بندی رنگی جاده‌ها، استفاده از Pinch Zooming راه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

 

قابلیت‌هایی چون نگاشت سه بعدی، چرخش نقشه‌ها و بررسی سریع آن‌ها همگی قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای هستند. شاید در آینده به این موضوع عادت کنیم اما ما نسخه قدیمی Google Maps را به آن ترجیح می‌دهیم.

 

افزایش درازای صفحه نمایش سبب شده است تا تنها در حالت عمودی بتوانید از مسیریابی بهره بگیرید. البته با استفاده از لبهDirection  در بالای نرم افزار می‌توانید مقدار بیشتری از نقشه‌ها را بر روی صفحه جا داده و بهتر بر آن احاطه داشته باشید.

 

در این نقشه می‌توانید برخی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی را نیز مشاهده کنید. راهنمای صوتی مقصد یابی هم در ساده‌ترین سطح ممکن در دسترس اما بسیار واضح است. با اینکه این قابلیت چندان بهینه سازی نشده است اما به عنوان خدمتی رایگان راضی کننده است.

 

Passbook

 

Passbook بسیار جالب است. خرده فروشان و تجار با یک‌بار ثبت نام در این سرویس که به ظاهر رایگان است می‌توانند به برنامه پروازها، بلیت‌ها، اسناد حقوقی و ... دسترسی یافته و آن‌ها را در کیف پول الکترونیکی خود ذخیره کنند. این ایده بسیار جالب است و تا حدی می‌تواند نبود NFC در گوشی را جبران کند.

 

 

4G

 

متاسفانه امکان آزمودن 4G را نیز نداشتیم. EE نخستین اپراتور بریتانیایی برای ارائه سرویس 4G خواهد بود که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک استفاده از این سرویس را برای ما امکان پذیر سازد. البته پیش از این و با وجود HTC One X توانسته بودیم سرعت عملکرد گوشی در شبکه‌های LTE را مشاهده کنیم که به بیش از سی مگابیت بر ثانیه می‌رسید. در ترکیب با پردازنده A6، باید منتظر سرعتی باور نکردنی و بیش از هر گوشی دیگری از آیفون باشیم.

 

قابلیت‌های گوشی در بخش امکانات ارتباطی بی سیم بهبود یافته و حالا شامل HSPA+، DC-HSDPA و در نهایت استاندارد 802.11n در دو باند می‌شود. در هنگام استفاده از سیگنال‌های 5 گیگاهرتزی در کل ارتباط ماناتری را تجربه کردیم. در آزمون‌های ما گوشی توانست سرعت بیشتری در ارتباطات 3G از خود به جای گذارد و سرعت دانلود متوسطی در حدود 2 مگابیت بر ثانیه در اختیار ما قرار دهد.

 

باتری

 

در آزمون‌های ما عمر باتری تغییر چندانی نسبت به iPhone 4S از خود نشان نداد که به دلیل پیشرفته‌تر شدن iPhone 5 باید آن را فاکتور خوبی در نظر بگیریم اما برای بهره گیری از گوشی‌ شما در تمام طول روز مجبور خواهید بود تا هر شب آن را شارژ کنید.

 

می‌توانید در حالت پرواز تا چندین ساعت به تماشای فیلم پرداخته و یا تعداد ساعات بیشتری را به گوش دادن به آهنگ مشغول باشید اما مکالمه و استفاده از 3G بسیار بر مصرف انرژی تاثیر گذارده و ارتباطات 4G حتی تاثیر بیشتری بر روی آن‌ها خواهد داشت.

 

یکی از بهبودهای جدید در iPhone 5 به هدست های آن با نام EarPods باز می‌گردد. با اینکه تصور می‌کنیم با پرداخت 25 یورو بتوانید هدست های بهتری خریداری کنید اما تجربه یک کیفیت صدای خوب به صورت پیش فرض همراه با گوشی عالی به نظر می‌رسد.

 

قیمت‌ها برای مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی همانند آن چیزی است که از گوشی‌های هوشمند جدید انتظار داریم.

 

نتیجه گیری

 

هیچ تردیدی در اینکه iPhone 5 یک گوشی دوست داشتنی و بهترین آیفونی است که تا به حال عرضه شده است، وجود ندارد. این گوشی می‌تواند به پرفروش‌ترین محصول تاریخ اپل تبدیل شود.

 

اما در یک سال اوضاع تغییر بسیاری می‌کند؛ گوشی‌های قدرتمند اندرویدی بازار و همین طور گوشی‌های مبتنی بر Windows Phone 8 که در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌آیند، شکاف موجود در بازار را به سرعت کاهش می‌دهند. تقریبا در مورد هر یک از قابلیت‌های اعلام شده در مراسم معرفی iPhone 5 می‌توانستید یکی از هواداران سامسونگ، اندروید، ویندوز، نوکیا، HTC و Sony را بیابید که می‌گفت گوشی من هم چنین قابلیتی را دارد.

 

رقبای اپل هیچ‌گاه از نظر قابلیت‌ها، کیفیت ساخت و بحث زیباشناختی تا این حد به این شرکت نزدیک نشده بودند. قطعا شما نیز در بسیاری از سایت‌های تخصصی و سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی کاربرانی را خواهید یافت که همه در جستجوی صفحه نمایش بزرگ‌تر و قابلیت‌های بیشتر، دست از آیفون می‌شویند.

 

با توجه به امکان ارتقای iPhone 4S به iOS 6 و تقریبا انجام هر آنچه که iPhone 5 از پس آن بر می‌آید، و همین طور وجود گوشی‌های اندرویدی با قدرت مشابه و قیمت ارزان‌تر، تصور می‌کنم خیل وسیعی از پول‌هایی که امسال هوشمندانه خرج خواهند شد، راهی به جیب اپل نبرند. با اینکه iPhone 5 گوشی خوب و یا حتی بسیار خوبی است، اما دیگر بهترین گوشی هوشمند بازار به شمار نمی‌آید.

 

 

مزایا

 

صفحه نمایش بزرگ‌تر

استفاده از پردازشگر با دو برابر سرعت

وزن کم

باریک بدون

ضخماتی به اندازه 7.6 میلی‌متر

 

معایب

آسیب پذیری بدنه آلمینیومی در برابر ضربه

ناسازگاری با سیم کارت‌های معمولی

نداشتن NFC

نقشه پیش فرض پر اشکال

 

همچنین از لینک زیر می‌توانید بررسی تخصصی ویدئویی این گوشی را که توسط تیم جی اس ام تهیه شده مشاهده فرمایید:

جمعه 18 / 2 / 1392برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : darush

سامسونگ اولین مانیتورهای 2013 خود را معرفی کرد که در بین آنها یک مدل لمسی نیز مشاهده می شود. SC750 (عکس بالا) یک مانیتور27 اینچی با نسبت تصویر 16 به 9 است.با یک طراحی باریک، ارگونومیک و کیفیت تصویر اعلا. این محصول جدید در CES به نمایش در خواهد آمد و قابلیت چرخش 90 درجه برای مشاهده در حال عمودی را هم دارد و در هر دو حالت، وبگردی و مرور اسناد را به صورت بهینه ممکن می سازد. این مانیتور لمسی نیست.

samtouchlcd.jpg

مدل SC770 (عکس بالا) یک مانیتور 24 اینچی لمسی است؛ در حقیقت اولین مانیتور لمسی بهینه برای ویندوز 8 که تا 10 نقطه لمس همزمان را پشتیبانی می کند. کاربر می تواند با انگشت های خود اشیا را انتخاب کند، بگیرد و جابجا کند، و بچرخاند. پایه آن قابلیت شیب دادن تا 60 درجه به سطح مانیتور را فراهم می کند تا کار در حالت لمسی با آن راحت تر شود.

رزولوشن دو مدل بالا، 1920 در 1080 است و برای اولین بار در CES رونمایی خواهند شد.

SB970.jpg

مدل SB970 (عکس بالا) نیز که در نیمه دوم سال 2012 در امریکا عرضه شد در CES به نمایش در خواهد آمد و کیفیت تصویر بسیار خوبی را با استفاده از پنل PLS ارائه می کند. رزولوشن این نمایشگر 27 اینچی 2560 در 1440 پیکسل است.

جمعه 18 / 2 / 1392برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : darush

اپل جدیدترین سری از رایانه های فوق سبک مک‌بوک ایر خود را که با طراحی زیبا و بسیار ظریف ظریف رونمایی کرد. مجله اینترنتی گویا آی تی در یک مطلب جامع و کامل به بررسی مک بوک ایر جدید ۱۱ اینچی اپل از لحاظ سخت افزا، طراحی، اندازه، صفحه نمایش، عملکرد باتری و مشخصات فنی پرداخته است.

بررسی مک بوک ایر هیچ وقت کار ساده ای نبوده است. از زمان عرضه ی این لپ تاپ در روزهای آغازین سال ۲۰۰۸، همیشه جایگاه ویژه ای برای آن قائل بودیم و آن را محصول آخرین مدلی می دانستیم که برای فروش در بازار اصلی ارائه شده است. در ابتدا، این لپ تاپ بسیار نازک (و تا حدودی کم توان) با قیمت بسیار بالای ۱۷۹۹ دلار عرضه شد و این قیمت بالا به خودی خود فروش آن را سخت می کرد. پس از آن شرکت اپل دو مدل کاملا جدید از سری مک بوک ایر عرضه نمود. اولی، مدل به روز رسانی شده ی مدل استاندارد ۱۳٫۳ اینچی با قیمت بسیار پایین تر ۱۲۹۹ دلار است، و مدل دوم، جدیدترین محصول خانواده ی مک بوک ایر، یک مدل ۱۱٫۶ اینچی کوچک، تقریبا هم اندازه ی آی پاد، با قیمت پایه ی ۹۹۹ دلار است. البته، با گذشت زمان و عرضه ی لپ تاپ های نازک و سبک مبتنی بر ULV در قیمت های مختلف، بازار این نوع لپ تاپ ها بسیار شلوغ شد. آیا سری جدید مک بوک ایر قابلیت های لازم برای رقابت در بازار را دارد، یا همه ی آنها از بازار رقابت حذف خواهند شد؟

قبل از هر چیزی این اطلاعات ریز رو از زبان بررسی کنندگان مک‌بوک ایر بخونید:

  • مزایا

بسیار باریک است. در کلاس خودش سبکترین است. صفحه کلید در اندازه طبیعی است. صفحه نمایش یزرگ ۶/۱۱ اینچی. SSD بادوام و سریع است. دارای چیپ گرافیکی عالی است. سر و صدای کم دارد.

  • معایب

فاقد شیار کارت SD است. اترنت ندارد. در مقایسه با هم رده های خود کند است. عمر باتری کم است.

  • BOTTOM LINE

همین الان آن را بخرید

محدوده قیمتی ۱۱۹۴ دلار

۱۱۹۴ دلار از آمازون

اپل مک بوک ایر ( ۱۱ اینچ) در بین محصولات اپل سبکترین و کوچکترین لب تاپ است ولی برای بدست آوردن آن باید از برخی موارد تجملاتی گذشته و مبلغ زیادی را پرداخت نمایید.

تصاویر مک بوک ایر (۱۱٫۶ اینچی)

MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)

MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch)MacBook Air (11.6-inch) 01MacBook Air (11.6-inch) 02
MacBook Air (11.6-inch) 03MacBook Air (11.6-inch) 04MacBook Air (11.6-inch) 05MacBook Air (11.6-inch) 06MacBook Air (11.6-inch) 07
MacBook Air (11.6-inch) 08MacBook Air (11.6-inch) 09MacBook Air (11.6-inch) 10MacBook Air (11.6-inch) 11MacBook Air (11.6-inch) 12
MacBook Air (11.6-inch) 13MacBook Air (11.6-inch) 14MacBook Air (11.6-inch) 15MacBook Air (11.6-inch) 16MacBook Air (11.6-inch) 17
MacBook Air (11.6-inch) 18MacBook Air (11.6-inch) 19MacBook Air (11.6-inch) 20MacBook Air (11.6-inch) 21MacBook Air (11.6-inch) 22

سخت افزار

ظاهر مک بوک ایرهای جدید تفاوت چندانی با نمونه های قبلی آن ندارد، اما این لپ تاپ ها نسبت به نسل قبلی بسیار یکپارچه تر هستند. علاوه بر جمع و جورتر شدن لپ تاپ، به نظر می رسد ساختار بدنه ی یکپارچه ی اپل در این لپ تاپ ها بهتر پیاده شده، و با در دست گرفتن (یا روی زانو گذاشتن) یکی از این لپ تاپ ها، می توانید کیفیت ساخت آن را بهتر حس نمائید. ابعاد لپ تاپ ها جمع و جورتر شده است- مدل ۱۳٫۳ اینچی ۱۲٫۸ اینج طول و ۸٫۹۴ اینچ عرض دارد (با ضخامت ۰٫۶۸ اینچی که در قسمت های نازک تر به ۰٫۱۱ اینچ نیز می رسد)، و وزن آن ۲٫۹ پوند است.

مدل ۱۱٫۶ اینچی، طولی برابر ۱۱٫۸ اینچ و عرضی برابر ۷٫۵۶ اینچ دارد، و وزن آن ۲٫۳ پوند است. ما وقت زیادی را صرف بررسی مدل کوچکتر کردیم و می توانیم بگوئیم که این مدل حتی در مقایسه با مدل ۱۳٫۳ اینچی بسیار کوچک تر و سبک تر دیده می شود. از سوی دیگر، مدل ۱۳ اینچی جدید، چیزی بیشتر از نمونه ی بهبود یافته ی نسل قبلی مک بوک ایر است- ابعاد آنها عملا یکسان است و شاید مدل جدید تنها به اندازه ی یک تار مو نازک تر باشد، اما کناره های مربعی شکل و لبه های تیزتر این مدل، آن را فشرده تر نشان می دهد، و پد بدون دکمه ی اپل نیز جایگزین پد تک دکمه ای قبلی شده است. کمی غیر عادی است، اما مک بوک ایر ۱۳ اینچی قدیمی در مقایسه با مدل جدید کمی ضخیم تر به نظر می رسد.

و موردی که در مک بوک ایر جدید حذف شده یکی حسگر نور پیرامون و دیگری نور پشت صفحه کلید است. مورد اول چندان مشکل ساز نیست (در واقع، ما ترجیح می دهیم خودمان به صورت دستی نور صفحه نمایش را تنظیم کنیم)، اما مورد دوم می تواند کمی مشکل ساز باشد. به هنگام تایپ کردن در محیط تاریک کلیدها قابل تشخیص نیستند و حتی در محیط های کم نور (مثلا جلوی یک تلویزیون) نیز این مساله تا حدودی آزار دهنده است. خوب است که اپل در این مورد گزینه ای در اختیار کاربرانش قرار دهد، اما حدس می زنیم فضا، قیمت، و ملزومات باتری، بویژه در مدل ۱۱ اینچی، چنین امکانی را میسر نمی سازد.

از سوی دیگر، با توجه به این که مدل قبلی مک بوک ایر ۱۳ اینچی نور پشت صفحه کلید داشت، دانستن این نکته که مدل ۱۳ اینچی جدید این قابلیت را ندارد تا حد زیادی مایوس کننده است. اپل رویکرد خود را تغییر داده تا بتواند حافظه ی کاملا فلش جدید خود را در لپ تاپ هایش بگنجاند، و سخت است باور کنیم که مدل قدیمی تر این لپ تاپ ها فضای کافی برای یک هارد درایو معمولی و نور پشت صفحه کلید داشتند، در حالی که مدل جدید با ابعاد کاملا مشابه این ویژگی را ندارد. اگر به فکر تعویض یک مک بوک پرو با یک مک بوک ایر جدید هستید، نبود نور پشت صفحه کلید موردی است که حتما باید آن را مد نظر قرار دهید.

طراحی فوق العاده باریک

طول و عرض مک بوک ایر (۱۱ اینچ) – ۸/۱۱ در ۵/۷ اینچ – با آنچه که در لب تاپ های مبتنی بر ویندوز مثل Asus UL20FT-A1 ( فروش مستقیم ۶۳۰ دلار و ۳ ستاره) و Acer Aspire 1830T-3721 ( قیمت بازار ۷۰۰ دلار و ۴ ستاره) مشاهده می شود، تفاوتی ندارد، ولی اپل در مورد ضخامت آن طوری کار کرده است که نسبت به دو نمونه اخیر بزرگتر دیده می شود. تا زمانی که آن را بلند نکرده، نچرخانده وبا باریکترین شیی که در اتاق پیدا می شود مقایسه نکنید ، نمی توانید بفهمید که چقدر باریک است.  این لب تاپ در باریکترین قسمت خود شبیه آیفون ۴ است: در قسمت جلو دارای انحنایی است که  فقط ۱۱/۰ اینچ بوده و در واقع باریکتر از پشت دستگاه (۶۸/۰ اینچ) است. بدون شک از هر نوت بوک موجود در بازار باریکتر است. قاب خوش تراش مک بوک ایر ۱۱ اینچ متناسب با وزن آن است و قاب ۳/۲ پوندی آن سبکتر از Acer UL20FT-A1 (3/3 پوند) ، Acer 1830T-3721 (3 پوند) و Dell Inspiron M1010z ( 4/3 پوند) است.

اندازه صفحه و تفکیک پذیری جدید

مک بوک ایر ۶/۱۱ اینچ صفحه پهن فقط برای اپل تازگی ندارد؛ زیرا تفکیک پذیری آن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ است. این اولین     لب تاپ اپل است که مشابه تمامی لب تاپ های فعلی مبتنی بر ویندوز، منطبق با نسبت تصویر۱۶:۹ می باشد. تا حدودی این لب تاپ برای آنچه در آینده می آید تنظیم شده است ( تصور کنید: یک مک بوک یا مک بوک پرو را با تفکیک پذیری ۷۶۸×۱۳۶۶ یا ۹۰۰×۱۶۰۰ ). صفحه نمایش واضح و زاویه های دید آن بسیار عالی است. البته یک صفحه نمایش بزرگتر همیشه مفید خواهد بود به همین دلیل است که مک بوک ایر ۱۳ اینچ و یک لب تاپ ۱۳ اینچی مجهز به CULV همانند Toshiba Satellite T235-S1350 ( قیمت فروش مستقیم ۶۳۰ دلار و ۴ ستاره) نیز در دسترس هستند.

البته لب تاپ های ۶/۱۱ اینچ قبلاً این کار را انجام داده اند و اپل برای قرار دادن یک صفحه کلید با اندازه واقعی متعهد شده است. دکمه ها صافتر از دکمه ها در Asus UL20FT-A1 و Acer 1830T-3721 هستند – همه آنها از یک صفحه کلید مدل CHICLET استفاده می کنند. من شخصاً ترجیح می دهم که از دکمه های Toshiba T235-S1350 و Dell M101z که بالاتر بوده و عملکرد سریع دارند استفاده کنم. ردیف های بالا، که دکمه های عملیاتی در آن جا قرار دارند، به گونه ای مرتب شده اند که نیمی از فضا به محل تشخیص اثر انگشت اپل اختصاص داده شده است. در مدل های مک بوک ایر هنوز صفجه کلیدهای بک لیت وجود ندارد. تنها لب تاپ ۱۱ اینچ که یکی از این صفحه کلیدها را دارد    Alienware M11x (Core i7) (قیمت فروش مستقیم ۱۱۷۵ دلار و ۴ ستاره) است که لب تاپ مخصوص بازی است. حتی با استفاده ازیک صفحه کلید در ابعاد واقعی ، بازهم اپل تصمیم گرفته که یک صفحه کلیک بزرگ را نیز جای دهد. این کار بسیار جالبی است. این کمی فشرده تر از بقیه مک بوک ها است ولی تجربه کار با آن بسیار عالی است: حرکات دو انگشتی خیلی خوب کار می کنند ، حداقل بهتر از     روش هایی که در سایر لب تاپ های مبتنی بر ویندوزی که در این بررسی معرفی شدند.

قسمت های داخلی/ صفحه نمایش SSDها

هیچ کدام از این لپ تاپ ها توان بالایی ندارند، اما این مساله اهمیتی ندارد. قسمت های داخلی مدل ۱۳٫۳ اینچی شامل یک پردازشگر دو هسته ای ۱٫۸۶ گیگاهرتز (دقیقا مشابه مدل قبلی)، یک واحد پردازش گرافیکی یکپارچه ی NVIDIA GeForce 320 M، ۲ گیگابایت رم، و یک هارد حالت پایدار (SSD) 128 گیگابایت می باشد. این گزینه ها را می توان تغییر داده و به جای آنها یک پردازشگر ۲٫۱۳ گیگاهرتز، رم ۴ گیگابایت، و یک هارد حالت پایدار ۲۵۶ گیگابایت قرار داد. مدل ۱۱٫۶ اینچی با مشخصات پایین تری ارائه می شود: یک پردازشگر دو هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتز، همان GeForce 320M، دو گیگابایت رم، و یک هارد حالت پایدار ۶۴ گیگابایت، که می توان آنها را تا یک پردازشگر ۱٫۶ گیگاهرتز، رم ۴ گیگابایت، و یک هارد ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء داد. باید خاطر نشان نمود که تراشه های “SSD” در محفظه ی درایو جای داده نشده اند، و اپل آنها را تنها حافظه ی فلش می داند. ما مدل ۱۱٫۶ اینچی را با پردازشگر ۱٫۴ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم، و حافظه ی ۱۲۸ گیگابایت، و مدل ۱۳٫۳ اینچی را با پردازشگر ۱٫۸۳ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم، و حافظه ی ۱۲۸ گیگابایت آزمایش کردیم.

باتری ها، هارد درایو، و رم، همه چفت و بست دارند- هیچ چیزی توسط کاربر (حداقل به آسانی) قابل برداشت یا ارتقاء نیست. در واقع، رم به برد منطقی سیم بندی شده و حافظه ی فلش نیز در یک برد سفارشی Mini PCI Express قرار گرفته، و همه این ها بدین معنی است که دستکاری قسمت های داخلی این مدل ها برای کاربر امکانپذیر نیست.

صفحه نمایش مدل ۱۳٫۳ اینچی، یک صفحه نمایش پشت نورLED صیقلی ۱۴۴۰×۹۰۰ است، در حالی که ابعاد صفحه نمایش مدل ۱۱٫۶ اینچی ۱۳۶۶×۷۶۸ است. اگر با محصولات قبلی اپل آشنایی داشته باشید متوجه می شوید که این ابعاد همان ابعاد مدل ۱۳ اینچی و مدل مک بوک پروی ۱۵ اینچی استاندارد است، و فضای اضافی تنها در صفحه نمایش کوچکتر قابل استفاده است. تراکم پیکسل بالای مدل ۱۱ اینچی همه چیز را کوچکتر از حد معمول نشان می دهد، اما عادت کردن به آن سخت نیست. رویهمرفته، هر دو صفحه نمایش با زوایای دید گسترده و بازتولید رنگ عالی، خیره کننده هستند، و ما از مشاهده ی آن بسیار شگفت زده شدیم، ولو این که این صفحه نمایش ها هنوز هم صیقلی هستند و پوشش مورد استفاده برای مک بوک ایرهای جدید به هیچ وجه قدرت انعکاس مک بوک پروها را ندارد. در واقع، پوشش آن بیشتر شبیه مک بوک ها و مدل های مک بوک ایر قدیمی تر است، و کمی سایه ی ارغوانی دارد که انعکاس ها را بی حس و حال می کند. سردرگمی ما در مواجهه با این صفحه نمایش ها بسیار کمتر بود و ما امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. همچنین این دستگاه ها می توانند از طریق رابط درگاه نمایش کوچک، یک خروجی صفحه نمایش ثانوی تا ابعاد ۲۵۶۰×۱۶۰۰ ارائه دهند، که در صورت نیاز می توانید از آن نیز استفاده کنید.

عملکرد/ دوام باتری

در مورد عملکرد پردازشگر می توانید به رده بندی های Geekbench و Xbench رجوع نمائید. آشکار است که دستگاه ۱۱٫۶ اینچی با توان بسیار کم مشکلات بیشتری دارد: در حالی که این مدل به طور کلی عملکردی مانند سایر محصولات مک بوک دارد- ویندوز، برنامه های کاربردی، و صفحات جدید به سرعت بارگذاری می شوند، و ویژگی های گرافیکی سنگین مانند Expose هیچ مشکلی ندارند- اما به هنگام بازدید از صفحات وب و تصاویر سنگین متوجه ی نارسایی هایی شدیم، و دیدیم که نمایش کامل ویدئوهای اچ دی در سایت YouTube نیز روان نیست (شاید بتوانیم آن را به گردن فلش بیاندازیم… مطمئن هستیم اپل این کار را می کند). با این حال، برداشت کلی ما این است که این مدل سریع و بدون ایراد است. با پردازشگر ۱٫۸۳ گیگاهرتز در مدل ۱۳ اینچی مشکلات کمتری داشتیم- فلش های ۱۰۸۰P و ویدئوهای ۱۰۸۰P h.264 سایت تریلر فیلم اپل کاملا روان پخش می شدند. در واقع، امتیازات ناخالص مدل ۱۳ اینچی بسیار نزدیک به مک بوک پروی ۱۳ اینچی ارزان قیمت با یک پردازشگر دو هسته ای ۲٫۴ گیگاهرتز، همان واحد پردازش گرافیکی GeForce 320M، اما هارد درایو بسیار کندتر بود. برای بازی نیز، درگاه بازی بیم ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را در مدل ۱۳ اینچی اعمال نمودیم که نتیجه فوق العاده نبود، اما بسیار بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم. به محض این که شروع به بازی کردیم فن روشن شد. البته فن لرزش هایی نیز داشت- این فن کاملا بی صدا نیست، در حالی که سایر محصولا ایر کاملا بی صدا هستند.

(جاهای خالی محل اعدادی هستند که به آنها دسترسی نداشتیم)

برای کسانی که اهمیتی به ویرایش ویدئوهای اچ دی یا لرزش های ذکر شده نمی دهند، قابلیت های زیادی در سری ایر وجود دارد، و افزایش دوام باتری بخاطر کم تر بودن مصرف برق در این لپ تاپ ها نیز ارزش فراوانی دارد.

شرکت اپل ادعاهای بسیار بزرگی در مورد دوام باتری های مک بوک ایرهای جدید نموده است. طبق معمول، با یکبار شارژ، باتری به مدت طولانی کار می کند (هفت ساعت استفاده برای مدل ۱۳٫۳ اینچی، و ۵ ساعت برای مدل ۱۱٫۶ اینچی). شرکت اپل بخشی از این کارایی را مدیون باتری چند خانه ای است که بخش عمده ای از قسمت داخلی لپ تاپ ها را تشکیل می دهد. علاوه بر این شرکت اپل ادعا نموده که سری مک بوک ایر جدید، با استفاده از این باتری های چند خانه ای به همراه ویژگی های مدیریت برق جدید، قادر به ۳۰ روز روشن ماندن به حالت استند-بای است. احتمالا پیش از این شنیده اید که سری مک بوک ایر جدید در لحظه روشن می شود، البته این مطلب دقیقا به این شکل صحت ندارد. هر چند که زمان راه اندازی این لپ تاپ ها بخاطر استفاده از حافظه ی فلش به جای هارد درایو بسیار کاهش یافته، اما باز هم باید مانند سایر کامپیوترها راه اندازی شوند. چیزی که از آن با عنوان “روشن شدن در لحظه” یاد می شود یک حالت خواب فوق العاده عمیق است که این لپ تاپ ها پس از یک ساعت استند-بای ماندن وارد آن می شوند. اینگونه است که اپل دوره ی خواب ۳۰ روزه را برای لپ تاپ هایش فراهم می کند. با این حال، دوام باتری ها در آزمایش ما بسیار عالی بود. ما با یکبار شارژ باتری در مدل ۱۱٫۶ اینچی، حدود شش ساعت کامل در حالت استفاده ی معتدل، از آن کار کشیدیم (عمدتا مرور صفحات وب، نمایش ویدئوهای فلش، تقریبا در حالت روشنی کامل صفحه نمایش). به هنگام استفاده ی سنگین نیز تقریبا به میزان ۵ ساعت اعلام شده در تبلیغات این لپ تاپ ها (در واقع کمی کمتر از ۵ ساعت) دست یافتیم. این مساله برای مدل ۱۳ اینچی نیز صادق بود- توانستیم در حدود ۷٫۵ ساعت استفاده ی استاندارد، و حدود شش ساعت استفاده ی کامل با پخش ویدئو را با یکبار شارژ باتری تجربه کنیم.

نظرات پایانی

دیگران معتقدند که صرفنظر از اندازه آن ، مک بوک ایر اپل ( ۱۱ اینچ) یک نوت بوک نیست. من معتقدم که مک بوک ایر ۱۱ اینچ و ۱۳ اینچ ، زیباترین و بخصوص باریک ترین لب تاپ هایی هستند که تاکنون ساخته شده اند. با وجود استانداردهای بلندپروازانه ای که اپل در مورد مجموعه ای از ویژگی های زیبایی، سرعت و طول عمر باتری در نظر گرفته است، مک بوک ایر ۱۱ اینچ در موقعیتی بعد از پیشرو بودن قرار می گیرد. یکی از این موارد، سیستم قیمت گذاری  و ارزش گذاری آن  است به نحوی که پس ازآن که شروع به نصب قطعات اضافی نمودید – SSD 128 گیگا بایتی،  ارتقا حافظه به ۴ گیگا بایت و اضافه نمودن سوپر درایو ، قیمت نهایی آن به قیمت یک مک بوک اپل ( دو هسته ای ۲/۴ گیگا هرتز) یا یک مک بوک پرو ۱۳ اینچ (دو هسته ای ۲/۴ گیگا هرتز) می رسد. به نظر من این لب تاپ با توجه به ویژگی ها، مشخصات سخت افزاری و  قیمتی که دارد، موفقیت خیلی کم و وضعیت بدتری خواهد داشت.

ولی من نظر بزرگتری دارم. با توجه به مسایلی که بر سر موارد مرتبط با نرم افزار افتاد – حوزه ی که من در مورد آن صحبت نمی کنم چون این پیشرفت ها هنوز در دسترس قرار نگرفته اند- مک بوک ایر ۱۱ اینچ بیش از یک طرح عرضه شده است. با اضافه شدن FaceTime ( نرم افزار چت ویدئویی اپل که امکان ارتباط با آیفون ۴ و کاربران Touch را فراهم     می کند)، قرار دادن  App store محبوب در Mac OS 10  و همچنین تمامی نرم افزارهایی که همراه با iLife 11 است،     مک بوک ایر۱۱ اینچ در واقع تبدیل به آی پادی شده که دارای یک صفحه کلید در اندازه واقعی بوده و سیستم عاملی را اجرا می کند که بواسطه آن کاربران می توانند برنامه های کاربردی کاملی را اجرا کنند. و این سبک ترین و باریک ترین لب تاپ اپل است که این کارها را انجام می دهد. اگر شما یک لب تاپ مفید مبتنی بر ویندوز می خواهید که قیمتش نصف، سرعتش بیشتر و ویژگی های بیشتری داشته باشد، بدنبال لب تاپی غیر از Toshiba Satellite T235-S1350 نگردید – این انتخاب ویراستار در گروه CULV است.

مشخصات فنی

نوع کاربرد عمومی، مدیا، به راحتی قابل حمل، تجاری

سیستم عامل Mac OS X 10.6

سرعت پردازنده ۱٫۴ GHz

نام پردازنده اینت دو هسته ای SU9400

رم: ۲GB

وزن: ۲/۳ پوند

اندازه صفحه: ۱۱/۶ اینچ

نوع اندازه صفحه: صفحه پهن

کارت گرافیک: nVidia GeForce 320M

ظرفیت ذخیره ( تست شده): ۱۲۸ گیگا بایت

نوع شبکه بندی: ۸۰۲٫۱۱n

درایو نوری اصلی: خارجی

شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:, :: 23:11 :: نويسنده : darush

با وجود گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار مختلف از برندهای متفاوت هرساله این پرچم‌داران سامسونگ و اچ‌تی‌سی هستند که با جدیدترین سخت‌افزارهای روز عرضه می‌شوند و رقابت سرسختانه‌ای دارند که در سال‌های اخیر معمولاً به نفع سامسونگ و سری کهکشهانی گلکسی اس آن تمام شده است. اما امسال که گلکسی اس ۴ تغییر ظاهری زیادی نکرده و اچ‌تی‌سی تمام توان خود را در HTC One به نمایش گذاشته است برنده این جدال سهمگین کدام گوشی است؟

Galaxy-S-4-vs-HTC-One

در بخش اول این مقایسه طراحی، سخت‌افزار، صفحه‌نمایش، باتری، رابط کاربری و امکانات نرم‌افزاری را مقایسه می‌کنیم.

طراحی و سخت‌افزار

در این زمینه اچ‌تی‌سی و سامسونگ کاملاً متفاوت از یکدیگر عمل کرده‌اند؛ سامسونگ با استفاده از پلاستیک پلی‌کربنات سعی کرده تا گوشی را هرچه سبک‌تر و باریک‌تر طراحی کند و اچ‌تی‌سی با استفاده از آلومینیم سعی در ایجاد حس خوب به کاربر و کیفیت ساخت بالاتر داشته است.

Galaxy-S4-HTC-One-Design-1

در حقیقت طراحی ظاهری گلکسی اس ۴ بسیار به گلکسی اس ۳ شبیه است و شاید از جلو نتوانید این دو گوشی را از یکدیگر تشخیص دهید. سامسونگ این‌بار تصمیم گرفته تا بلندگوی گوشی را در پایین قرار دهد که به نظر تصمیم جالبی نمی‌آید چرا که ممکن است هنگام گرفتن گوشی در دست روی بلندگو را بپوشانید. شاید مهم‌ترین مزیت تصمیم سامسونگ برای استفاده از پلاستیک قابلیت تعویض باتری باشد و قابلیت افزودن حافظه با یک MicroSD نیز برای برخی کاربران بسیار مفید خواهد بود هرچند وان ظرفیت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی وان نیز مناسب به نظر می‌رسد.

Galaxy-S4-HTC-One-Design-2

اچ‌تی‌سی وان به نظر تلفیقی از گوشی‌های آیفون ۵ و بلک بری Z10 در جلو و اکسپریا پی در پشت می‌آید. بدنه گوشی تماما آلومینیمی به جز در لبه‌ها می‌باشد که نه تنها بسیار زیبا به نظر می‌رسد بلکه بسیار خوش ساخت و با کیفیت است. با وجود اینکه وان کمی قطورتر از گلکسی است اما چون در لبه‌ها باریک‌تر شده است هنگام گرفتن گوشی در دست متوجه این تفاوت نخواهید شد.

Galaxy-S4-HTC-One-Design-3

برتری‌های گلکسی اس ۴: باتری قابل تعویض، اسلات کارت حافظه، صفحه‌نمایش بزرگتر در ابعاد کوچکتر، باریک‌تر، سبک‌تر، جایگیری بهتر دکمه پاور، دکمه Menu

برتری‌های اچ‌تی‌سی وان: ظاهر جدید و زیباتر، کیفیت ساخت بسیار بالاتر، اسپیکرهای قدرتمند در جلو

برنده از نگاه فارنت: اچ‌تی‌سی وان


 Galaxy-S4-HTC-One-Display-1

صفحه‌نمایش

این روزها صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت برای یک اسمارت‌فون پرچم‌دار از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب به شمار می‌رود. درست مانند طراحی، صفحه‌نمایش این دو گوشی نیز بسیار متفاوت طراحی و ساخته شده است.

اچ‌تی‌سی از یک پنل Super LCD 3 با اندازه ۴٫۷ اینچ و وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل بر اینچ استفاده کرده و سامسونگ پنل Super AMOLED HD بزرگتر ۵ اینچی با همان وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل را انتخاب کرده است. در نگاه اول شاید بگویید صفجه‌نمایش کوچکتر وان با تراکم پیکسلی ۴۶۹ پیکسل بر اینچ نسبت به تراکم پیکسلی ۴۴۱ در گلکسی اس ۴ تصاویر را واضح‌تر نشان می‌دهد اما خوب است بدانید تفاوت این دو در وضوح به هیچ وجه با چشمان غیرمسلح حتی از فاصله بسیار نزدیک قابل تشخیص نیست حتی با وجود اینکه چیدمان پیکسل‌ها در گلکسی از نوع PenTile است. به نظر می‌رسد تصمیم اچ‌تی‌سی برای استفاده از صفحه‌نمایش کوچکتر برای حفظ اندازه مناسب گوشی و همچنین کار کردن راحت‌تر باشد هرچند که گلکسی اس۴ با وجود صفحه‌نمایش بزرگتر ابعادی تقریباً برابر دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که پنل‌های فول‌اچ‌دی تفاوت فاحشی با پنل‌های اچ‌دی سال گدشته ندارند و شاید در نگاه اول شما را چندان شگفت‌زده نکنند.

Galaxy-S4-HTC-One-Display-2

از وضوح تصویر که بگذریم پنل‌های AMOLED همیشه رنگ‌ها را بیش از حد اشباع می‌کرده‌اند و این مسأله برای برخی کاربران مثبت و برای برخی دیگر یک نکته منفی به شمار می‌رود. سامسونگ این‌بار از حالت Adobe RGB استفاده کرده که دقت رنگ‌ها را نسبت به نسل‌های قبلی بسیار بهتر کرده است. هرچند باز هم می‌توان گفت که پنل SuperLCD3 در وان بهترین دقت رنگ را در همه صفحه‌نمایش‌ها داراست و به اعتقاد خیلی‌ها بهترین صفحه‌نمایش موجود در موبایل‌ها به شمار می‌رود.

Galaxy-S4-HTC-One-Display-3

مورد بعدی کنتراست و عمق رنگ‌ها و روشنایی است؛ صفحه‌نمایش‌های AMOLED همواره عمیق‌ترین رنگ مشکی را داشته‌اند و این‌بار گلکسی اس ۴ حتی بهتر از نسل‌های گذشته عمل کرده و به خاطر اینکه پیکسل‌ها را در نقاط مشکی خاموش می‌کند به صورت تئوری کنتراست بی‌نهایت دارد. در مقابل اچ‌تی‌سی وان بهترین کنتراست را در پنل‌های غیر AMOLED دارد که این عدد در روشنایی حداکثر حدود ۱۵۸۰ است. برای مقایسه آیفون ۵ کنتراست ۱۳۲۰، لومیا ۹۲۰ حدود ۱۰۶۵، اکسپریا زد ۷۰۵، باترفلای ۱۱۰۴ و اپتیموس جی پرو ۱۴۸۹ کنتراست دارند.

Galaxy-S4-HTC-One-Display-4

مورد دیگر خوانایی صفحه زیرنور آفتاب است. در تئوری روشنایی بیشتر باید به معنای خوانایی بهتر باشد و گلکسی اس ۴ با روشنایی حداکثر ۴۰۴ cd/m2 باید مغلوب وان با روشنایی حداکثر cd/m2 باشد اما در عمل به علت بازتاب کمتر نور از صفحه‌نمایش گلکسی اس ۴ عملکرد بهتری در زیر نور مستقیم خورشید دارد.

برتری‌های گلکسی اس ۴: صفحه‌نمایش بزرگتر، کنتراست بهتر و عمق رنگ مشکی بیشتر، خوانایی بهتر زیر نور آفتاب، قابل استفاده با دستکش

برتری‌های اچ‌تی‌سی وان: دقت رنگ بالاتر، وضوح تصویر و زاویه دید کمی بهتر

برنده از نگاه فارنت: مساوی

 


باتری

هر چقدر هم که گوشی قدرتمند و زیبایی داشته باشید اگر در بیرون از منزل ناگهان شارژ باتری آن تمام شود و به شارژر دسترسی نداشته باشید بسیار از آن ناامید خواهید شد. پس بهتر است ببینیم گلکسی اس ۴ عمر شارژ بهتری دارد یا اچ‌تی‌سی وان.

ابتدا در نظر داشته باشید که برای این مقایسه از نسخه GT-I9505 گلکسی اس ۴ استفاده شده که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 600 استفاده می‌کند و نتایج احتمالاً با نسخه GT-I9500 با پردازنده Exynos 5 Octa متفاوت خواهد بود.

Galaxy-S4-HTC-One-Battery-1

اچ‌تی‌سی از باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپری و سامسونگ از باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده‌اند. از نظر مدت زمان مکالمه هر دو گوشی زمان خوب بالای ۱۳ ساعت را کسب کرده‌اند و گلکسی اس ۴ با ۱۳ ساعت و ۵۳ دقیقه حدوداً یک‌ربع بیشتر دوام خواهد آورد. البته این تفاوت را احتمالاً متوجه نخواهید شد.

Galaxy-S4-HTC-One-Battery-2

در تست مرور وب که هر ده دقیقه یک صفحه جدید بدون محتوای فلش به نمایش در می‌آید، اتصال از طریق WiFi برقرار شده و روشنایی صفحه روی ۵۰ درصد تنظیم شده است اچ‌تی‌سی وان با حدود ۱۰ ساعت وبگردی بر گلکسی اس ۴ با ۸ ساعت و ۴۲ دقیقه غلبه کرده و در صدر قرار گرفته است.

Galaxy-S4-HTC-One-Battery-3

در تست پخش ویدئو گوشی‌ها در حالت Airplane قرار گرفته و زمان دوام آن‌ها از شارژ کامل تا ۱۰ درصد در حالت روشنایی ۵۰ درصد آزمایش شده است. گلکسی اس ۴ با زمان ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه می‌تواند حدود یک ربع بیشتر برایتان فیلم پخش کند.

Galaxy-S4-HTC-One-Battery-3

حالا در یک تست جامع اگر روزانه یک ساعت تماس تلفنی، یک ساعت وبگردی و یک ساعت تماشای ویدئو داشته باشید گلکسی اس ۴ حدود ۶۳ ساعت و وان حدود ۴۸ ساعت دوام خواهند داشت. این نتیجه احتمالاً به علت مدیریت بهتر انرژی در حالت استندبای در گلکسی است و کاربران پراستفاده چنین اختلاف زیادی را احساس نخواهند کرد؛ هر چند اگر استفاده شما به شرایط آزمایش نزدیک باشد گلکسی اس ۴ بسیار بیشتر برایتان دوام خواهد آورد.

برتری‌های گلکسی اس ۴: عمر شارژ بهتر در مکالمه و تماشای ویدئو، عمر شارژ بسیار بهتر در استندبای و استفاده عادی

برتری اچ‌تی‌سی وان: عمر شارژ بهتر در وبگردی

برنده از نگاه فارنت: گلکسی اس ۴


رابط کاربری و امکانات نرم‌افزاری

بسیاری کاربران رابط کاربری خالص اندروید را ترجیح می‌دهند اما حداقل از نظر من هر دو رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ و سنس اچ‌تی‌سی با دارا بودن سرعت بالا امکانات بسیار خوب و بهتری نسبت به اندروید خالص را ارائه می‌دهند.

گلکسی اس ۴ از اندروید ۴٫۲٫۲ با رابط کاربری TouchWiz و وان از اندروید ۴٫۱٫۲ و رابط کاربری Sense 5.0 بهره می‌برند که البته آپدیت اندروید ۴٫۲٫۲ برای اچ‌تی‌سی وان نیز قرار است به زودی عرضه شود.

HTC-Sense-5.0

بگذارید از صفحه قفل یا همان لاک اسکرین شروع کنیم. گلکسی اس ۴ یک صفحه قفل شبیه به گلکسی اس ۳ دارد با این تفاوت که به جای افکت آب این بار افکت زیبای یک اشعه نور نمایش داده می‌شود. گلکسی اس ۴ به لطف نسخه جدید اندروید قابلیت قرار دادن ویجت‌هایی مانندایمیل، پیامک، موزیک پلیر و … را در صفحه قفل دارد و یک سوایپ به چپ اپلیکیشن دوربین را به سرعت اجرا می‌کند. صفحه قفل سنس ۵ دیگر آن حلقه نسخه‌های قبلی را ندارد اما کماکان ۴ شرتکات برای اجرا اپلیکیشن‌ها و یک آیکن قفل برای آنلاک کردن گوشی در پایین قرار داد (شرتکات‌ها در صفحه اصلی و صفحه قفل مشترک هستند.)

در مورد نوتیفیکیشن‌ها گلکسی اس ۴ بار دیگر به لطف اندروید ۴٫۲ دارای سوییچ‌های مختلفی برای تنظیمات متفاوت است که با فشار دادن دکمه بالای سمت راست به لیست کامل آن‌ها دسترسی خواهید داشت؛ هرچند که این سوییچ‌ها در نسخه‌های قبلی تاچ‌ویز نیز وجود داشت. همچنین امکان تغییر روشنایی صفحه و حالت تنظیم خودکار نیز وجود دارد. اما متأسفانه در نوتیفیکیشن اچ‌تی‌سی وان تنها گزینه‌ای برای حالت ذخیره انرژی Power Saving وجود دارد و خبری از سوییچ‌های کاربردی نیست؛ این عیب که یکی از بزرگترین معایب سنس ۵ محسوب می‌شود را می‌توان با نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Notification Toggle حل کرد.

در مورد صفحه اصلی لانچر می‌توان گفت که گلکسی اس ۴ تغییر زیادی نسبت به گلکسی اس ۳ نداشته است اما سنس ۵ در وان صفحه‌ای به نام BlinkFeed را اضافه کرده است. این صفحه که به اپلیکیشن فلیپ‌بورد شباهت دارد اخبار مورد علاقه و آپدیت‌های شما را از شبکه‌های اجتماعی بر روی صفحه می‌آورد اما متأسفانه امکان غیرفعال کردن آن وجود ندارد.

کشوی اپلیکیشن‌ها در وان حالا با یک ساعت و پیش‌بینی آب و هوا همراه است که به نظر غیرضروری می‌آید و تعداد اپلیکیشن‌های قابل مشاهده در هر صفحه را کاهش داده است.

برای مالتی‌تسکینگ خوشبختانه اچ‌تی‌سی تسک سوییچر قبلی را رها کرده و حالا می‌توانید نهایتاً تا ۹ اپلیکیشن را همزمان مشاهده کنید و با سوایپ به بالا یا پایین آن‌ها را ببندید. نکته منفی این سوییچر محدودیت تعداد و همچنین نداشتن آیکن برنامه برای شناسایی سریع‌تر است. گلکسی اس ۴ به همان شیوه پیش‌فرض اندروید برای مالتی تسکینگ قناعت کرده که به نظر انتخاب بهتری می‌آید.

TouchWiz2

سامسونگ مانند همیشه امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای را در گلکسی اس ۴ جای داده است. اولین مورد Air View عملکردی شبیه به S Pen گلکسی نوت ۲ را با انگشتانتان شبیه‌سازی می‌کند و می‌توانید با نگاه داشتن انگشت با فاصله از صفحه محتوای پیامک‌ها یا آلبوم تصاویر را ببینید.

قابلیت جدید بعدی Air Gestures نام دارد؛ این قابلیت با استفاده از سنسور مادون قرمز جلوی گوشی قابلیت تعویض آهنگ و تصاویر، اسکرول صفحات وب و جواب دادن به تماس ها را با حرکت دست با فاصله از گوشی امکان‌پذیر می‌کند. بدین ترتیب اگر دستانتان خیس یا کثیف باشد نیاز به دست زدن به گوشی نخواهید داشت.

چهار گزینه Smart نیز در تاچ‌ویز قرار داده شده‌اند: Smart Pause هنگام پخش ویدئو وقتی چشم از صفحه بردارید ویدئو را متوقف می‌کند؛ Smart Scroll وقتی به پایین صفحه وب می‌رسید با تشخیص چشمانتان صفحه را اسکروی می‌کند؛ Smart Stay تا زمانی که به صفحه نگاه می‌کنید آن را روشن نگاه می‌دارد و Smart Rotation از چرخش اشتباه صفحه هنگامی که دراز کشیده‌اید جلوگیری می‌کند.

همچنین قابلیت Multi Window امکان اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن را در کنار هم فراهم می‌کند که می‌تواند برای بسیاری کاربران مفید باشد؛ ویدئو پلیر نیز می‌تواند به صورت یک پنجره جداگانه روی دیگر

برتری‌های گلکسی اس ۴: نسخه جدیدتر اندروید، سوییچ‌های نوتیفیکیشن، Air View، Air Gestures، چهار ویژگی Smart، Multi Window

برتری‌های اچ‌تی‌سی وان: رابط کاربری زیباتر، BlinkFeed، ویجت‌های زیباتر و کاربردی‌تر

برنده از نگاه فارنت: گلکسی اس ۴

 

دربخش بعد به بررسی عملکرد و بنچمارک‌ها، دوربین و مالتی‌مدیا می‌پردازیم.

شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:57 :: نويسنده : darush

پس از ماه‌ها انتظار و درز تصاویر و مشخصات و حتی ویدئوهای مختلف به نظر می‌آید این‌بار تصاویری واقعی به همراه مشخصات از چهارمین کهکشانی سامسونگ در اینترنت منتشر شده است.

Galaxy-S-4-Leak-1



ادامه مطلب ...
شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:, :: 22:42 :: نويسنده : darush

معرفی کوتاه:

سونی اکسپریا V به یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی با وضوح ۷۲۰ در ۱۲۸۰ مجهز است و قدرت پردازش آن بر دوش پردازنده دو هسته‌ای و ۱٫۵ گیگا هرتزی Snapdragon S4 MSM8960 آن است که البته از پردازنده گرافیکی Adreno 225 برخوردار است. اکسپریا V از رم یک گیگابایتی و ۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده که البته می‌توان این مقدار حافظه داخلی را به کمک درگاه کارت حافظه میکرو اس. دی افزایش داد.

Sony-Xperia-V-02



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 100942
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content